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Commissions Ordinance
Extra-parliamentary commission
Extra-parliamentary committee
Extra-parliamentary standing commission
Extra-parliamentary standing committee
Permanent extra-parliamentary commission
Permanent extra-parliamentary committee

Traduction de «permanent extra-parliamentary commission » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
extra-parliamentary standing commission | permanent extra-parliamentary commission | extra-parliamentary standing committee | permanent extra-parliamentary committee

commission extraparlementaire permanente


extra-parliamentary commission | extra-parliamentary committee

commission extraparlementaire


Ordinance of 3 June 1996 on Extra-Parliamentary Commissions, and Federal Management Bodies and Representatives | Commissions Ordinance

Ordonnance du 3 juin 1996 sur les commissions extra-parlementaires, les organes de direction et les représentants de la Confédération | Ordonnance sur les commissions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Welcomes the Commission’s intention to create a permanent Group on Retail Competitiveness, but emphasises the importance of balanced representation, including, inter alia, of both big and small retailers, suppliers, co-operatives and consumer, environmental and social interest groups; calls on the Commission to take a holistic approach to retail, avoiding duplication and extra bureaucracy, and to ensure coherence and close co-ordination with other existing fora, such as the yearly Retail Market Roundtable;

3. accueille favorablement l'intention de la Commission de créer un groupe permanent sur la compétitivité dans le commerce de détail, mais souligne l'importance d'une représentation équilibrée, y compris, entre autres, des petits et grands détaillants, des fournisseurs, des coopératives et des groupes d'intérêts environnementaux, sociaux et des consommateurs; demande à la Commission d'envisager le commerce de détail de manière globale, en évitant les doubles emplois et les procédures bureaucratiques supplémentaires et en veillant à la cohérence et à la coordination étroite a ...[+++]


3. Welcomes the Commission’s intention to create a permanent Group on Retail Competitiveness, but emphasises the importance of balanced representation, including, inter alia, of both big and small retailers, suppliers, co-operatives and consumer, environmental and social interest groups; calls on the Commission to take a holistic approach to retail, avoiding duplication and extra bureaucracy, and to ensure coherence and close co-ordination with other existing fora, such as the yearly Retail Market Roundtable;

3. accueille favorablement l'intention de la Commission de créer un groupe permanent sur la compétitivité dans le commerce de détail, mais souligne l'importance d'une représentation équilibrée, y compris, entre autres, des petits et grands détaillants, des fournisseurs, des coopératives et des groupes d'intérêts environnementaux, sociaux et des consommateurs; demande à la Commission d'envisager le commerce de détail de manière globale, en évitant les doubles emplois et les procédures bureaucratiques supplémentaires et en veillant à la cohérence et à la coordination étroite a ...[+++]


35. Regrets once again that the Commission has not put forward the parliamentary dimension of the World Trade Organization (WTO) as one of its priorities in relation to external responsibility and recalls that the Parliamentary Assembly of the WTO must be developed and made permanent; urges the Commission to submit a concrete proposal to Parliament by 31 July 2004 at the latest;

35. déplore, une fois de plus, que la Commission n'ait pas mis en avant la dimension parlementaire de l'Organisation mondiale du commerce (OMC) comme l'une de ses priorités dans le cadre de la responsabilité extérieure, et rappelle que l'Assemblée parlementaire de l'OMC doit être mise en place et pérennisée; engage instamment la Commission à soumettre une proposition concrète au Parlement pour le 31 juillet 2004 au plus tard;


35. Regrets once again that the Commission has not put forward the parliamentary dimension of the World Trade Organization (WTO) as one of its priorities in relation to external responsibility and recalls that the Parliamentary Assembly of the WTO must be developed and made permanent; urges the Commission to submit a concrete proposal to Parliament by 31 July 2004 at the latest;

35. déplore, une fois de plus, que la Commission n'ait pas mis en avant la dimension parlementaire de l'Organisation mondiale du commerce (OMC) comme l'une de ses priorités dans le cadre de la responsabilité extérieure, et rappelle que l'Assemblée parlementaire de l'OMC doit être mise en place et pérennisée; engage instamment la Commission à soumettre une proposition concrète au Parlement pour le 31 juillet 2004 au plus tard;


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31. Regrets once again that the Commission has not put forward the parliamentary dimension of the WTO as one of its priorities in relation to external responsibility and recalls that the Parliamentary Assembly of the WTO must be developed and made permanent; urges the Commission to submit a concrete proposal to Parliament by 31 July 2004 at the latest;

31. déplore, une fois de plus, que la Commission n'ait pas mis en avant la dimension parlementaire de l'OMC comme l'une de ses priorités dans le cadre de la responsabilité extérieure, et rappelle que l'Assemblée parlementaire de l'OMC doit être mise en place et pérennisée; engage instamment la Commission à soumettre une proposition concrète au Parlement pour le 31 juillet 2004 au plus tard;


Although, as pointed out in recital 93, the labour rules imposed on OTE are indeed an exception to the ordinary labour law applied to date to any other private company in Greece, and the permanent status and the high salaries guaranteed to OTE employees were not in reality the result of a freely negotiated collective agreement, but rather imposed on the company by the State itself, the Commission notes that at no time since OTE became a listed company did the Greek authorities indicate that OTE’s labour law liabilities did not have to ...[+++]

Bien que, comme mentionné au point 93, le régime imposé à l’OTE en matière d’emploi constitue en effet une exception au régime juridique normal aujourd’hui applicable à toute autre société privée en Grèce, le statut permanent et les salaires élevés des salariés de l’OTE n’étaient pas véritablement le résultat d’une convention collective établie après des négociations libres et avaient, bien plutôt, été imposés par l’État lui-même. La Commission note que, depuis que l’OTE a été introduit en bourse, les autorités grecques n’ont jamais p ...[+++]


VI The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Ms Miet SMET Minister for Employment, Labour and Equal Opportunities for Women and Men Denmark: Mr Henning OLESEN State Secretary for Labour Germany: Mr Horst GÜNTHER Parliamentary State Secretary to the Federal Minister for Labour and Social Affairs Greece: Mr Adamantios VASSILAKIS Deputy Permanent Representative Spain: Mr Jav ...[+++]

V Relations avec la Géorgie et l'Arménie - Signature des accords intérimaires VI NOMINATIONS VI Les gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : Mme Miet SMET Ministre de l'Emploi et du Travail, chargé de la Politique d'Egalité des chances entre Hommes et Femmes Pour le Danemark : M. Henning OLESEN Secrétaire d'Etat au Travail Pour l'Allemagne : M. Horst GÜNTHER Secrétaire d'Etat parlementaire auprès du Ministre du Travail et des Affaires sociales Pour la Grèce : M. Adamantios VASSILAKIS Représentant Permanent adjoint P ...[+++]


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Michel LEBRUN Minister for Higher Education, Scientific Research and International Relations (French-speaking Community) Mr Jean-Maurice DEHOUSSE Minister for Science Policy and Infrastructure Denmark: Mr Frank JENSEN Minister for Research Mr Knud LARSEN State Secretary for Research Germany: Mr Bernd NEUMANN Parliamentary State Secretary for Research, Education, Science and Technology Mrs Cornelia YZER Parliamentary State Secretar ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Michel LEBRUN Ministre de l'Enseignement supérieur, de la Recherche scientifique et des Relations internationales du Gouvernement de la Communauté française M. Jean-Maurice DEHOUSSE Ministre de la Politique scientifique et Infrastructure Pour le Danemark : M. Frank JENSEN Ministre de la Recherche M. Knud LARSEN Secrétaire d'Etat à la Recherche Pour l'Allemagne : M. Bernd NEUMANN Secrétaire d'Etat parlementaire à la Recherche, à l'Education, à la Science et à la Technologie Mme Cornelia YZER Secrétaire d'Etat parlementair ...[+++]


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Michel LEBRUN Minister for Education Mr Jean-Maurice DEHOUSSE Minister for Science Policy and Scientific and Cultural Institutions Denmark: Mr Niels Henrik SLIBEN Deputy Permanent Representative Germany: Mr Paul KRÜGER Minister for Research and Technology Mr Bernd NEUMANN Parliamentary State Secretary for Research and Technolog ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Michel LEBRUN Ministre de l'Enseignement M. Jean-Maurice DEHOUSSE Ministre de la Politique scientifique et des Institutions scientifiques et culturelles Pour le Danemark : M. Niels Henrik SLIBEN Représentant Permanent adjoint Pour l'Allemagne : M. Paul KRÜGER Ministre de la Recherche et de la Technologie M. Bernd NEUMANN Secrétaire d'Etat parlementaire à la Recherche et à la Technologie Pour la Grèce : M. Constantin S ...[+++]


I am interested in whether we would have the creativity to come up with the kind of oversight mechanism or monitoring mechanism, that kind of review, either conducted by a panel of retired or sitting judges, or by a parliamentary commission, as an extra safeguard in the exercise of these unusual powers from day one.

Je me demande si nous aurions assez de créativité pour trouver un mécanisme de surveillance ou de suivi, un genre d'examen qui serait effectué soit par un groupe de juges en retraite ou de juges saisis, soit par une commission parlementaire, et qui constituerait une mesure de protection supplémentaire dans l'exercice de ces pouvoirs inhabituels à partir du premier jour.




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Date index: 2022-06-05
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