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Actual recipient
Adapt communication style according to recipient
Adapt style of communication according to recipient
Aid grant recipient
Aid recipient country
Guide award recipient
Help grant recipient
Inform grant recipient
Instruct grant recipient
Notify grant recipient
People on social assistance
Poor countries getting poorer
Poorer developing countries
Poorer face
Recipient
Recipient country
Recipient of xenotransplantation
Social assistance recipient
Social welfare recipient
Support grant recipient
Tell grant recipient
Welfare person
Welfare recipient
Xenograft recipient
Xenotransplant recipient
Xenotransplanted patient

Traduction de «poorer recipient » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid grant recipient | support grant recipient | guide award recipient | help grant recipient

aider des bénéficiaires de subventions


inform grant recipient | tell grant recipient | instruct grant recipient | notify grant recipient

informer des bénéficiaires de subventions


recipient of xenotransplantation | xenograft recipient | xenotransplant recipient | xenotransplanted patient

receveur de xénogreffe | receveur de xénotransplantation


adapt style of communication according to recipient | adapt style of communication according to recipient | adapt communication style according to recipient | adjust communication style according to target audience

adapter son style de communication en fonction du destinataire




poor countries getting poorer

clochardisation du tiers monde


poorer developing countries

pays en développement les plus pauvres [ pays en développement les plus démunis ]


welfare recipient | welfare person | people on social assistance | social assistance recipient | social welfare recipient

bénéficiaire de l'aide sociale | assisté social | assistée sociale


aid recipient country | recipient country

pays bénéficiaire


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
12. Deplores the fact that illegitimate, illicit and unregulated arms transfers continue to undermine political stability and hinder democratic social and/or economic development in certain parts of the world; recognises that the coherent interpretation and effective implementation of Criterion Eight of Common Position 2008/944/CFSP would be a decisive contribution to the EU’s Policy Coherence on Development objectives; calls for continued attention to Criterion Eight in order to assess the possible negative impact of arms spending on the development prospects of poorer recipient countries;

12. déplore que les transferts d'armements illégitimes, illicites et non réglementés continuent d'entraver la stabilité politique et le développement démocratique, social et économique dans certaines régions du monde; reconnaît que l'interprétation cohérente et la mise en œuvre effective du huitième critère de la position commune 2008/944/PESC contribueraient de manière décisive à la réalisation des objectifs de la cohérence des politiques de développement de l'Union; demande qu'une attention permanente soit accordée au huitième critère afin d'évaluer les éventuelles répercussions négatives des dépenses militaires sur les perspectives de développement des pays destinataires les p ...[+++]


12. Deplores the fact that illegitimate, illicit and unregulated arms transfers continue to undermine political stability and hinder democratic social and/or economic development in certain parts of the world; recognises that the coherent interpretation and effective implementation of Criterion Eight of Common Position 2008/944/CFSP would be a decisive contribution to the EU’s Policy Coherence on Development objectives; calls for continued attention to Criterion Eight in order to assess the possible negative impact of arms spending on the development prospects of poorer recipient countries;

12. déplore que les transferts d'armements illégitimes, illicites et non réglementés continuent d'entraver la stabilité politique et le développement démocratique, social et économique dans certaines régions du monde; reconnaît que l'interprétation cohérente et la mise en œuvre effective du huitième critère de la position commune 2008/944/PESC contribueraient de manière décisive à la réalisation des objectifs de la cohérence des politiques de développement de l'Union; demande qu'une attention permanente soit accordée au huitième critère afin d'évaluer les éventuelles répercussions négatives des dépenses militaires sur les perspectives de développement des pays destinataires les p ...[+++]


12. Deplores the fact that illegitimate, illicit and unregulated arms transfers continue to undermine political stability and hinder democratic social and/or economic development in certain parts of the world; recognises that the coherent interpretation and effective implementation of Criterion Eight of Common Position2008/944/CFSP would be a decisive contribution to the EU’s Policy Coherence on Development objectives; calls for continued attention to Criterion Eight in order to assess the possible negative impact of arms spending on the development prospects of poorer recipient countries;

12. déplore que les transferts d'armements illégitimes, illicites et non réglementés continuent d'entraver la stabilité politique et le développement démocratique, social et économique dans certaines régions du monde; reconnaît que l'interprétation cohérente et la mise en œuvre effective du huitième critère de la position commune 2008/944/PESC contribueraient de manière décisive à la réalisation des objectifs de la cohérence des politiques de développement de l'Union; demande qu'une attention permanente soit accordée au huitième critère afin d'évaluer les éventuelles répercussions négatives des dépenses militaires sur les perspectives de développement des pays destinataires les p ...[+++]


3. Takes the view that, because of the negative impact of arms spending on the development prospects of poorer recipient countries, Criterion 8 should be upgraded by making denial of export licences automatic if they are incompatible with development;

3. estime, compte tenu des répercussions négatives des dépenses militaires sur les perspectives de développement des pays destinataires les plus pauvres, le huitième critère devrait être plus strict et conduire automatiquement à une interdiction d'exporter lorsque les transactions sont incompatibles avec le développement du pays destinataire;


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This is where the equalization formula, in the way it is drafted right now, fails the poorer provinces that have to be recipients of it.

C'est là que la formule de péréquation, telle qu'elle se présente en ce moment, fait faux bond aux provinces pauvres qui ne peuvent se passer de la péréquation.


That is, it's actually the poorer provinces, the so-called have-not provinces, the recipient provinces—which is the more image-neutral way of describing provinces that receive equalization—that, after you take a look at what happened with the health accord, the CHST, and equalization, actually are getting the short end of the stick, whether the federal government intended it or not.

Ce sont en fait les provinces les plus pauvres, celles qu'on appelle les provinces défavorisées, les provinces bénéficiaires—qui est le mot neutre qu'on emploie pour décrire les provinces qui profitent de la péréquation—qui, quand on voit ce qui s'est passé avec l'accord sur la santé, le transfert canadien en matière de santé et de programmes sociaux et la péréquation, qui en fait se retrouvent défavorisées, que le gouvernement fédéral l'ait voulu ou non.


52. Acknowledges that the development of the private sector in developing countries is crucial to creating employment opportunities, delivering services and enhancing wealth creation; recalls that 90% of jobs in developing countries are in the private sector; stresses that, in keeping with the pro-poor agenda, EU development aid should focus on financing for domestic companies, leveraging of domestic capitals and encouraging recipient countries to create an environment conducive to the development of small, medium-sized and micro-enterprises and on the removal of barriers to formalisation, access to capital and affordable credit and th ...[+++]

52. reconnaît que le développement du secteur privé dans les pays en développement revêt une importance capitale pour la création d'emplois, la fourniture de services et l'amélioration de la création de richesses; rappelle que le secteur privé représente 90 % de l'emploi dans les pays en développement; souligne que, conformément au programme d'action en faveur des pauvres, l'aide au développement de l'Union doit essentiellement viser à financer les entreprises nationales, mobiliser les capitaux nationaux et encourager les pays bénéficiaires à créer les conditions propices au développement des petites, des moyennes et des micro-entrepri ...[+++]


What is worse is that because social assistance income is not indexed to inflation, recipients have become poorer than ever before.

De plus, vu que les revenus de l'aide sociale ne sont pas rajustés en fonction de l'inflation, les bénéficiaires sont devenus plus pauvres que jamais.


Assuming that the GDP annual growth rate will be between 5 per cent and 6 per cent per fiscal year, the federal Department of Finance expects that applying the current ceiling provided in Bill C-3 will cause the recipient and thus poorer provinces to lose nearly $1.5 billion over the next five years.

Sous l'hypothèse que le taux de croissance annuel du PNB se situera entre 5 p. 100 et 6 p. 100 par année fiscale, le ministère des finances du Canada prévoit que l'application du présent plafond qu'on retrouve dans le projet de loi C-3 fera perdre aux provinces bénéficiaires, à celles qui sont les plus démunies, à peu près 1,5 milliard de dollars au cours des cinq prochaines années.


Particularly the poorer of the recipient provinces are forced, on the one hand, to lower taxes to remain competitive in trying to attract business investment, while on the other hand are less able to meet the threat of tax competition because lower equalization payouts driven by lower taxes in better-off provinces siphon away some of the financial resources.

En particulier, les provinces bénéficiaires les plus pauvres sont obligées d'abaisser leurs taxes pour rester compétitives et attirer des investissements alors qu'elles sont incapables de faire face à la concurrence fiscale parce que les transferts de péréquation dictés par les impôts réduits des provinces plus riches éliminent une partie des ressources financières requises.


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