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Aerodrome reference temperature
Bulk mean reference temperature
Coolant temperature gage
Coolant temperature indicator
E.G.T.
Engine coolant temperature gauge
Engine coolant temperature indicator
Exhaust gas temperature
Exhaust temperature
High temperature reference electrode
Jet pipe temperature
Reference temperature
Standard reference temperature
Standard temperature
T.G.T.
T4
T7
Temperature gauge
Turbine discharge temperature
Turbine gas temperature
Water temperature gauge

Traduction de «reference temperature » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reference temperature [ standard temperature ]

température de référence




standard reference temperature

température normalisée


aerodrome reference temperature

température de référence de l'aérodrome


bulk mean reference temperature

température globale moyenne de référence


aerodrome reference temperature

température de référence de l'aérodrome [ température déclarée ]


high temperature reference electrode

électrode de référence à haute température


coolant temperature gage | engine coolant temperature gauge | temperature gauge | engine coolant temperature indicator | coolant temperature indicator | water temperature gauge

indicateur de température du liquide de refroidissement | indicateur de température du liquide de refroidissement du moteur | indicateur de température | indicateur de température d'eau


A group of tyrosine related oculocutaneous albinism (OCA1) that includes OCA1A, OCA1B, type 1 minimal pigment oculocutaneous albinism (OCA1-MP) and type 1 temperature sensitive oculocutaneous albinism (OCA1-TS). The phenotypic spectrum seen in OCA1 i

albinisme oculo-cutané type 1


exhaust gas temperature | E.G.T. | T.G.T. | T4 | T7 | turbine discharge temperature | turbine gas temperature | jet pipe temperature | exhaust temperature

température tuyère | température des gaz d'éjection | température sortie turbine | température d'échappement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The BAT equation shall be used to calculate the effective reference temperature by iterative changes to the reference temperature (Tr) until the calculated ageing time equals or exceeds the actual time represented in the catalyst temperature histogram.

L’équation BAT est utilisée pour calculer la température de référence effective par des changements itératifs de la température de référence (Tr) jusqu’à ce que le temps de vieillissement calculé soit au moins égal au temps effectif représenté par l’histogramme de température du catalyseur.


3. These Specifications apply in respect of all metering assemblies incorporating ATCs of the electronic type that cause the registration of volumes measured by a meter to be in units corrected to a reference temperature.

3. Les présentes normes s’appliquent aux ensembles de mesurage comportant un CAT de type électronique qui permettent l’indication, en unités corrigées à une température de référence, des volumes mesurés par un compteur.


(ii) with the goods in each freezer compartment of a product referred to in paragraph 3(1)(y) or (z) at a temperature of -17.8°C ± 1.1°C, but if a freezer compartment is designed solely for the storage or dispensing of ice cream or similar foods, the goods in that compartment shall be at a temperature of -20.6°C ± 1.1°C.

(ii) les produits dans chaque compartiment de congélation d’un matériel visé aux alinéas 3(1)y) ou z) sont à une température de -17,8 °C ± 1,1 °C, mais, s’agissant d’un compartiment conçu uniquement pour l’entreposage ou la distribution de crème glacée ou d’aliments semblables, les produits dans ce compartiment doivent être à une température de -20,6 °C ± 1,1 °C.


(ii) with the goods in each freezer compartment of a product referred to in paragraph 3(1)(y) or (z) at a temperature of -17.8°C ± 1.1°C, but if a freezer compartment is designed solely for the storage or dispensing of ice cream or similar foods, the goods in that compartment shall be at a temperature of -20.6°C ± 1.1°C.

(ii) les produits dans chaque compartiment de congélation d’un matériel visé aux alinéas 3(1)y) ou z) sont à une température de -17,8 °C ± 1,1 °C, mais, s’agissant d’un compartiment conçu uniquement pour l’entreposage ou la distribution de crème glacée ou d’aliments semblables, les produits dans ce compartiment doivent être à une température de -20,6 °C ± 1,1 °C.


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4.2 In respect of an energy-using product referred to in paragraph 3(1)(z.2), compliance with the energy efficiency standard referred to in subsection 4(1) shall be determined in accordance with the testing procedures established by sections 1 to 7.2 of ASHRAE 32.1 that are applicable to the product as defined in these Regulations, except that testing to determine the E shall be conducted under the following temperature and humidity conditions:

4.2 La conformité à la norme d’efficacité énergétique visée au paragraphe 4(1) des matériels consommateurs d’énergie visés à l’alinéa 3(1)z.2) est déterminée selon les méthodes d’essai établies aux articles 1 à 7.2 de la norme ASHRAE 32.1 qui s’appliquent aux matériels définis dans le présent règlement, sauf que l’essai visant à déterminer la E s’effectue dans les conditions de température et d’humidité suivantes :


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


Within its territory each Member State may maintain national provisions other than those laid down in this Directive with regard to the reference temperature for the transport of liquefied gases or mixtures of liquefied gases, until provisions relating to appropriate reference temperatures for designated climatic areas are incorporated into European standards and referred to in Annex II, Section II. 1, to this Directive.

Un État membre peut, sur son territoire, maintenir des dispositions nationales autres que celles prévues par la présente directive en ce qui concerne la température de référence pour le transport sur le territoire national de gaz liquéfiés et de mélanges de gaz liquéfiés jusqu’à ce que des dispositions relatives aux températures de référence appropriées pour des zones climatiques désignées soient incorporées dans des normes européennes et que des références à ces normes soient ajoutées à l’annexe II, section II. 1, de la présente dir ...[+++]


Within its territory each Member State may maintain national provisions other than those laid down in this Directive with regard to the reference temperature for the transport of liquefied gases or mixtures of liquefied gases, until provisions relating to appropriate reference temperatures for designated climatic areas are incorporated into European standards and referred to in Annex I, Section I. 1, to this Directive.

Les États membres peuvent maintenir des dispositions nationales autres que celles prévues par la présente directive en ce qui concerne la température de référence pour le transport sur le territoire national de gaz liquéfiés et de mélanges de gaz liquéfiés jusqu’à ce que des dispositions relatives aux températures de référence appropriées pour des zones climatiques désignées soient incorporées dans des normes européennes et que des références à ces normes soient ajoutées à l’annexe I, section I. 1, de la présente directive.


Within its territory each Member State in which the ambient temperature is regularly lower than – 20 °C may impose more stringent standards as regards the operating temperature of materials used for plastic packaging, tanks and their equipment intended for use in the national transport of dangerous goods by road until provisions on the appropriate reference temperatures for given climatic zones are incorporated into Annex I, Section I. 1, to this Directive.

Les États membres où la température ambiante est régulièrement inférieure à – 20 °C peuvent imposer sur leur territoire des normes plus strictes en matière de température d’utilisation des matériaux utilisés pour les emballages plastiques, les citernes et leurs équipements destinés au transport national de marchandises dangereuses par route, jusqu’à ce que des dispositions relatives aux températures de référence appropriées pour des zones climatiques déterminées soient incorporées dans l’annexe I, section I. 1, de la présente directi ...[+++]


Within its territory each Member State in which the ambient temperature is regularly lower than – 20 °C may impose more stringent standards as regards the operating temperature of materials used for plastic packaging, tanks and their equipment intended for use in the national transport of dangerous goods by rail until provisions on the appropriate reference temperatures for given climatic zones are incorporated into Annex II, Section II. 1, to this Directive.

Les États membres où la température ambiante est régulièrement inférieure à – 20 °C peuvent imposer sur leur territoire des normes plus strictes en matière de température d’utilisation des matériaux utilisés pour les emballages plastiques, les citernes et leurs équipements destinés au transport national de marchandises dangereuses par chemin de fer, jusqu’à ce que des dispositions relatives aux températures de référence appropriées pour des zones climatiques déterminées soient incorporées dans l’annexe II, section II. 1, de la présen ...[+++]


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