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Characteristics of track geometry
Desired course
Desired track
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Geometrical features of railway design
Geometrical requirements of rails
Intended course
Intended track
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Manpower needs
Manpower requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Minimum NPSH
Minimum required NPSH
NPSH required
NPSHR
Net positive suction head required
Oval track
Required NPSH
Required track
Short track
Short track ice oval
Short track speed skating oval
Short track speedskating oval
Standards of track geometry
Track
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Traduction de «required track » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




desired course | desired track | intended track | required track

route à suivre


intended track [ intended course | desired track | desired course | required track ]

route prévue [ route à suivre ]


geometrical features of railway design | geometrical requirements of rails | characteristics of track geometry | standards of track geometry

normes sur la géométrie des voies


Performance Standards and Functional Requirements for the Long-range Identification and Tracking of Ships

Normes de fonctionnement et prescriptions fonctionnelles applicables à l'identification et au suivi des navires à grande distance


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


short track | oval track | short track ice oval | short track speed skating oval | short track speedskating oval | track

piste courte | courte piste | piste | anneau de patinage de vitesse courte piste | ovale de courte piste | short track


net positive suction head required | NPSHR | NPSH required | required NPSH | minimum NPSH | minimum required NPSH

NPSH requis | NPSH nécessaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EU rules require track access charges to be set on the basis of direct/marginal costs – the cost directly incurred as a result of operating a train service.

Selon la réglementation de l'UE, les redevances d'accès aux voies doivent être établies sur la base des coûts directs/marginaux, à savoir le coût directement imputable à l'exploitation du service de trains.


Whenever possible, the aircraft tracking means should be robust to loss of normal electrical power on board and should not offer any control to disable it during the flight. Therefore, Regulation (EU) No 965/2012 should be amended in order to include additional requirements related to means to track aircraft on a global basis, including over oceans and remote areas.

Autant que possible, les moyens utilisés pour le suivi des aéronefs devraient résister à une perte de la puissance électrique normale à bord et ne devraient pas pouvoir être désactivés durant le vol. Par conséquent, il convient de modifier le règlement (UE) no 965/2012 afin d'y inclure des exigences supplémentaires relatives aux moyens de suivre les aéronefs sur un plan mondial, y compris au-dessus des océans et des zones reculées.


10. The Company and/or any Company comprised in the Canadian National Railways owning lands or interest in lands in connection with the said works may from time to time make leases, agreements or contracts for sale of aerial rights (so called), that is, of the right or rights to erect, own, occupy, use or enjoy buildings or structures over the track elevation or above the area required or reserved for railway facilities on the said works, and may in like manner where viaducts or overhead tracks are constructed, make leases, agreements or contracts in respect of the area not r ...[+++]

10. La Compagnie et/ou une compagnie, comprise dans les chemins de fer Nationaux du Canada, qui prossède des terrains ou un intérêt dans des terrains relativement auxdits ouvrages peut, de temps à autre, consentir des baux, conventions ou contrats pour la vente de droits aériens (ainsi appelés), c’est-à-dire, du droit ou des droits d’ériger, de posséder, d’occuper, d’utiliser ou d’employer des bâtiments ou constructions au-dessus de l’emplacement des rails ou au-dessus de l’étendue requise ou réservée pour des installations de chemin de fer sur lesdits ouvrages, et elle peut de la même manière là où des viaducs ou des voies supérieures s ...[+++]


Mr. Terry Burtch: There are track safety rules in force right now in Canada, and depending on the type of track, the speed of the track, and the condition of the track, they require that you must inspect it a certain number of times per week, and that is by actually going over it.

M. Terry Burtch: À l'heure actuelle, il y a des règles au Canada sur la sécurité ferroviaire. Selon le type de rail, la vitesse de la circulation et l'état des rails, ces règles indiquent qu'il faut tenir un certain nombre d'inspections par semaine, des inspections faites sur place.


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(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was established to ensure the independence of the researchers, their research, and their findings, (iv) what, ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des risques séismiques, (ii) le cas échéant, quelles ressources le gouvernement a-t-il prévues pour ces recher ...[+++]


Question No. 922 Ms. Kirsty Duncan: With respect to Canadian Forces (CF) members, reservists, and veterans and Alzheimer's disease and related dementias (ADRD), multiple sclerosis (MS), Parkinson's disease (PD), and acquired brain injury (ABI): (a) what, if any, research examines a possible relationship between military service and (i) ADRD, (ii) MS, (iii) PD, (iv) ABI and, if so, (iv) what is the summary of research findings related to each of (i), (ii), (iii), (iv) and any of their recommendations and, if not, (v) why not; (b) what, if any, research examines a possible relationship between operational stress injuries (OSIs), particula ...[+++]

Question n 922 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les membres, les réservistes et les anciens combattants des Forces canadiennes (FC) et la maladie d’Alzheimer (MA) et les démences connexes, la sclérose en plaques (SP), la maladie de Parkinson (MP) et les lésions cérébrales acquises (LCA): a) des recherches examinent-elles un lien possible entre le service militaire et (i) la MA et les démences connexes, (ii) la SP, (iii) la MP, (iv) les LCA et, si oui, (iv) quel est le résumé des conclusions de ces recherches pour les points (i), (ii), (iii), (iv) et les recommandations formulées, et, si non, (v) pourquoi n’y en a-t-il pas; b) y a-t ...[+++]


Stabling tracks are not required to comply with all the characteristics of the plain line track; however, stabling tracks are to comply with some specific requirements as set out in Chapter 4 to allow technical compatibility with trains complying with High-Speed Rolling Stock TSI.

La conformité des voies de garage et de stationnement à toutes les caractéristiques de la voie courante n'est pas nécessaire; elles doivent, par contre, respecter certaines exigences spécifiques développés au chapitre 4 afin d'assurer la compatibilité avec les trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse.


Plain line ballasted track conforming to the following characteristics is deemed to have met the requirements set out in § 4.2.13.1 related to track resistance to longitudinal, vertical and lateral forces:

Les voies courantes ballastées conformes aux caractéristiques suivantes sont réputées satisfaire aux exigences définies aux points 4.2.13.1 portant sur la résistance de la voie aux efforts longitudinaux, verticaux et transversaux:


* Case tracking: Member States are encouraged to develop coherent systems capable of tracking data provided by entities subject to anti-money laundering reporting requirements in order to demonstrate the law enforcement or other follow-up given to Suspicious Transaction Reports ("STRs").

* Suivi actif des dossiers («case tracking»): les États membres sont encouragés à mettre en place des systèmes cohérents permettant le suivi des renseignements fournis par les entités soumises à des obligations de déclaration aux fins de la lutte anti-blanchiment, de manière à pouvoir faire état des mesures répressives ou autres suites données aux déclarations de transactions suspectes («DTS»).


This will require that the width of the track is at least 3 m and the length of the track extends beyond lines AA and BB by at least 10 m at either end.

Cela exige que la largeur de la piste soit de 3 m au moins et que la longueur de cette même piste s'étende au-delà des lignes AA et BB à raison de 10 m au moins à chaque extrémité.


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