Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ARN
ATS routes and associated navigation means
Air route navigational service
Calculate safe navigation routes
Carry out navigational calculations
Compass navigation
Compass reading
Compass route-finding
Develop navigation routes for ships
En route navigation
En route navigation charge
En route navigation facilities
En-route navigation charge
Ensure safe navigation through making calculations
Great circle course
Great circle navigation
Great circle route
Great circle track
Navigation chart
Navigation with compass
Perform navigational calculations
Plot ship navigation routes
Plot shipping navigation routes
Plot water-based navigation routes
Route chart

Traduction de «route navigation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
en-route navigation charge [ en route navigation charge ]

redevance de navigation en route


en route navigation facilities

aides à la navigation en route




air route navigational service

service de navigation aérienne


develop navigation routes for ships | plot ship navigation routes | plot shipping navigation routes | plot water-based navigation routes

parcourir des itinéraires de navigation


air traffic services routes and associated navigation means | ATS routes and associated navigation means | ARN [Abbr.]

routes ATS et moyens de navigation associés | ARN [Abbr.]


calculate safe navigation routes | perform navigational calculations | carry out navigational calculations | ensure safe navigation through making calculations

effectuer des calculs de navigation


compass reading | navigation with compass | compass navigation | compass route-finding

navigation à la boussole


great circle route | great circle track | great circle navigation | great circle course

orthodromie | route orthodromique


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The flight crew member involved in operations by day and over routes navigated by reference to visual landmarks with an other-than complex motor-powered helicopter may complete the operator proficiency check in only one of the relevant types held.

Le membre d'équipage participant à une exploitation de jour et sur des routes exploitées par repérage visuel au sol dans un hélicoptère motorisé autre que complexe peut accomplir le contrôle hors ligne de l'exploitant dans un seul des types utilisés pour lesquels il possède une qualification.


Notwithstanding ORO.FC.145(a)(2), for operations of other-than complex motor-powered helicopters by day and over routes navigated by reference to visual landmarks and performance class B aeroplanes, the check may be conducted by a suitably qualified commander nominated by the operator, trained in CRM concepts and the assessment of CRM skills.

Nonobstant le point ORO.FC.145 a) 2), dans le cas de l'exploitation d'hélicoptères motorisés autres que complexes de jour et sur des routes exploitées par repérage visuel au sol, ainsi que d'avions de classe de performances B, un commandant de bord disposant des qualifications requises, désigné par l'exploitant et formé aux concepts CRM et à l'évaluation des compétences CRM, peut procéder au contrôle.


Since March 2011, air carriers with a certified receiver aboard their aircraft can use EGNOS for en-route navigation and precision approaches, enabling safer landings and more energy-efficient flights (IP/11/247).

Depuis mars 2011, les transporteurs aériens dont les aéronefs sont équipés d’un récepteur certifié peuvent utiliser EGNOS pour la navigation en route et les approches de précision, ce qui permet des atterrissages plus sûrs et des vols plus économes en énergie (IP/11/247).


In addition, since March 2011, air carriers with a certified receiver aboard their aircraft can use EGNOS for en-route navigation and precision approaches, enabling safer landings and more energy-efficient flights (see below and IP/11/247).

En outre, depuis mars 2011, les transporteurs aériens dont les aéronefs sont équipés d’un récepteur certifié peuvent utiliser EGNOS pour la navigation en route et les approches de précision, ce qui permet des atterrissages plus sûrs et des vols plus économes en énergie (voir plus bas et IP/11/247).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2) No person shall operate, in NAT-MNPS airspace, an aircraft operated by a private operator that is equipped with only one long-range navigation system, or that has only one functioning long-range navigation system, except on routes that are specified by the civil aviation authority of a contracting state as routes for aircraft equipped with only one long-range navigation system.

(2) Il est interdit d’utiliser, dans l’espace aérien NAT-MNPS, un aéronef qui est exploité par un exploitant privé et qui est muni d’un seul système de navigation à longue portée, ou dont un seul système de navigation à longue portée est en état de fonctionnement, sauf sur les routes précisées par l’autorité de l’aviation civile d’un État contractant en tant que routes pour les aéronefs munis d’un seul système de navigation à longue portée.


They will also ensure that a system of aids to navigation comprised of buoys, lights and other devices to warn of obstructions and to mark the location of preferred shipping routes is installed and maintained, and the Coast Guard will develop options for enhancing Canada's current navigation system, and here I refer to aids to navigation and hydrographic charts, et cetera.

Elle veillera à ce qu'un système d'aides à la navigation comprenant des bouées, des feux et d'autres dispositifs qui serviront à avertir en cas d'obstructions et à baliser l'emplacement des voies de transport privilégiées soit installé et entretenu. La Garde côtière canadienne élaborera également des options pour améliorer le réseau de navigation actuel — je pense, par exemple, à des aides à la navigation ou à des cartes hydrographiques.


Transport Canada Marine Safety contributes to navigation safety by administering regulations that vessels carry navigational equipment and charts, communicate safely, use navigation lights, whistles and signals, obey ship routing measures, and observe the rules of the road.

La Sécurité maritime de Transports Canada contribue à la sécurité de la navigation en mettant en œuvre des règlements qui permettent de s'assurer que les bâtiments sont équipés d'instruments de navigation, de cartes, qu'ils communiquent en toute sécurité entre eux et avec les stations côtières, qu'ils utilisent les feux de navigation, les signaux, qu'ils obéissent aux mesures d'organisation du trafic des navires et observent les règles de navigation.


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 4(2) of financing en route air navigation services through other revenues, the en route charge for a specific flight in a specific en route charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for that en route charging zone and the en route service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 4, paragraphe 2, de financer les services de navigation aérienne en route par d’autres revenus, la redevance de route pour un vol donné dans une zone tarifaire de route donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire de route et des unités de services de route pour le vol concerné.


2. The determined costs of en route air navigation services shall be financed by en route charges imposed on users of air navigation services in accordance with the provisions of Chapter III and/or other revenues.

2. Les coûts fixés des services de navigation aérienne en route sont financés par des redevances de route imposées aux usagers des services de navigation aérienne conformément aux dispositions du chapitre III, et/ou par d’autres revenus.


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 3(2) of financing en route air navigation services through other revenues, the en route charge for a specific flight in a specific en route charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for that en route charging zone and the en route service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 3, paragraphe 2, de financer les services de navigation aérienne en route par d’autres revenus, la redevance de route pour un vol donné dans une zone tarifaire de route donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire de route et des unités de services de route pour le vol concerné.


w