Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Change speed
Design safety speed
Fully adjustable speed drive
Infinitely variable speed transmission
Minimum take-off safety speed
Safety speed for bad weather
Speed brake aircraft ground safety lock
Speed brake safety lock
Speed-change
Speed-change mecanism
Speed-changing device
Speed-changing mechanism
Stepless drive
Take-off distance prior to safety speed
Take-off safety speed
Takeoff safety speed
V2
Vari-speed drive
Variable gear
Variable speed drive
Variable speed gear
Variable speed transmission
Variable speed unit
Variable transmission
Variable-speed drive

Traduction de «safety speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
take-off safety speed [ V2 | takeoff safety speed ]

vitesse de sécurité au décollage


take-off safety speed | V2 [Abbr.]

vitesse de sécurité au décollage


safety speed for bad weather

vitesse de sécurité par mauvais temps






minimum take-off safety speed

vitesse minimale de sécurité au décollage


take-off distance prior to safety speed

distance de roulage avant la vitesse de sécurité


speed brake aircraft ground safety lock | speed brake safety lock

manchon de sécurité de l'aérofrein


speed-changing mechanism | speed-change mecanism | speed-change | change speed | variable speed transmission | variable-speed drive | variable gear | speed-changing device | variable transmission

mécanisme de changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | changement de vitesse | transmission à variation de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable


infinitely variable speed transmission | fully adjustable speed drive | stepless drive | vari-speed drive | variable speed unit | variable speed drive | variable-speed drive | variable speed gear

variateur de vitesse | mécanisme de changement de vitesse à variation continue | mécanisme à variation continue | transmission à variation continue de la vitesse | commande à réglage progressif | variateur | transmission à vitesse variable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Main measures: to propose a Directive on road infrastructure safety, draw up technical guidelines concerning audit methods, urban safety management and speed-moderation techniques, draw up good practice guidelines for level-crossings, carry out research and demonstration projects on 'intelligent roads', carry out safety impact assessments of new projects, improve safety levels in tunnels, etc.

Principales mesures: proposition de directive portant sur la sécurité des infrastructures routières, développer des guides techniques concernant les méthodes d'audit, la gestion de la sécurité en milieu urbain, les techniques de modération de vitesse, élaborer un guide de bonne pratique pour les passagers à niveau, réaliser des projets de recherche et de démonstration sur le thème des « routes intelligentes », réaliser des études d'impact sur la sécurité de nouveaux projets, améliorer les niveaux de sécurité dans les tunnels, etc.


This step will allow maintaining and further enhancing railway safety, speeding up certification processes, resulting in savings of time and resources, and preventing diverging or discriminatory application of legislation safety.

La mesure permettra de préserver et d'augmenter encore la sécurité ferroviaire, d'accélérer les procédures de certification, en épargnant du temps et de l'argent, et d'empêcher l'application divergente ou discriminatoire de la législation en matière de sécurité.


Against this background, the scope of the proposal is restricted to the four most dangerous offences in terms of road safety: speeding; drink-driving; non-use of a seat-belt; and, failing to stop at a red traffic light.

Dans ce contexte, le champ d’application de la directive est limité aux quatre infractions les plus dangereuses en termes de sécurité routière: la vitesse excessive, la conduite en état d’ivresse, le non-port de la ceinture de sécurité et le franchissement d’un feu rouge.


All information contained in licences, harmonised complementary certificates and registers of licences and harmonised complementary certificates should be used by the safety authorities to facilitate evaluation of the staff certification process provided for in Articles 10 and 11 of Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railway undertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety cert ...[+++]

L’ensemble des informations contenues dans les licences, dans les attestations complémentaires harmonisées et dans les registres des licences et des attestations complémentaires harmonisées est tenu à la disposition des autorités de sécurité, afin qu’elles puissent procéder à la certification du personnel prévue aux articles 10 et 11, de la directive 2004/49/CE du Parlement européen et du Conseil du 29 avril 2004 concernant la sécurité des chemins de fer communautaires et modifiant la directive 95/18/CE du Conseil concernant les licences des entreprises ferroviaires, ainsi que la directive 2001/14/CE concernant la répartition des capacit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/EC: Commission Decision of 20 December 2007 concerning the technical specification of interoperability relating to safety in railway tunnels in the trans-European conventional and high-speed rail system (notified under document number C(2007) 6450) (Text with EEA relevance) - COMMISSION DECISION // of 20 December 2007 // concerning the technical specification of interoperability relating to ‘safety in railway tunnels’ in the trans-European conventional a ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0163 - EN - 2008/163/CE: Décision de la Commission du 20 décembre 2007 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à la sécurité dans les tunnels ferroviaires du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse [notifiée sous le numéro C(2007) 6450] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) - DÉCISION DE LA COMMISSION // du 20 décembre 2007 // concernant la spécification technique d'interopérabilité relative à «la sécurité dans les tunnels ferroviaires» du système ferroviaire transeuropéen conventionnel et à grande vitesse // (2008/163/ ...[+++]


The Commission does not have any convincing data on the impact on road safety of speed regulators in lorries.

La Commission ne dispose pas de données probantes sur l’impact sur la sécurité routière des régulateurs de vitesse dans les camions.


(c) 'High Speed Craft Code' means the 'International Code for Safety of High Speed Craft' contained in IMO Maritime Safety Committee Resolution MSC 36 (63) of 20 May 1994, in its up-to-date version.

c) 'recueil HSC': le 'recueil international de règles de sécurité applicables aux engins à grande vitesse', contenu dans la résolution CSM 36 (63) du comité de la sécurité maritime de l'OMI du 20 mai 1994, dans sa version actualisée.


(e) 'High Speed Craft Code' shall mean the 'International Code for Safety of High Speed Craft' contained in IMO Maritime Safety Committee Resolution MSC 36 (63) of 20 May 1994, in its up-to-date version.

e) 'recueil HSC': le recueil international de règles de sécurité applicables aux engins à grande vitesse, contenu dans la résolution MSC 36(63) du comité de la sécurité maritime de l'OMI du 20 mai 1994, dans sa version actualisée.


With a view to reducing the road accident toll, speed limitation devices for lorries are an effective instrument for improving road safety.

Dans le cadre d’une réduction du nombre de victimes de la route, les limiteurs de vitesse pour les poids lourds constituent un bon instrument permettant de renforcer la sécurité routière.


As the Commission report on the implementation of the existing Directive stresses, speed limitation devices constitute an effective measure both to improve road safety and to reduce environment pollution; the present Commission proposal should therefore be welcomed. A cost-effectiveness study carried out in the Netherlands on the installation of speed limitation devices in lighter vehicles shows that in the transport sector this translates into savings of €40 million (for the Netherlands).

Si l'on considère que la circulation aux Pays-Bas représente environ 3 % du total de la circulation routière dans l'Union européenne, on pourra, toujours selon la Commission, calculer, à partir des résultats précités, que les bénéfices globaux de l'installation de limiteurs de vitesse sur les camions légers (catégorie N2) s'élèveront pour l'Union européenne à quelque 3 milliards d'euros. Il ne faut par ailleurs pas méconnaître les effets bénéfiques de cette mesure quant à l'établissement de conditions équitables de concurrence pour l'ensemble des entreprises du secteur.


w