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Straight-run
Straight-run gasoline
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Super gasoline
Super non-leaded gasoline
Super petrol
Super unleaded
Unleaded fuel
Unleaded gas
Unleaded gasoline
Unleaded petrol
Unleaded premium gasoline
Unleaded super gasoline
White gasoline

Traduction de «sr gasoline » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
straight run gasoline | SR gasoline | straight-run gasoline | straight-cut gasoline | straight run | straight-run

essence de distillation directe | essence de première distillation


lead-free gasoline | leadless gasoline | net gasoline | unleaded gasoline | white gasoline

essence sans plomb


antiknock gasoline | antiknock petrol | antipinking gasoline | high octane gasoline | high octane petrol

essence à haut indice d'octane | essence antidétonante




fuel storage tank monitoring | monitoring fuel storage tanks | monitor fuel storage tanks | monitoring diesel and gasoline storage tanks

surveiller des cuves de stockage de carburant


petrol [ four-star petrol | gasoline | standard petrol | super petrol ]

essence [ carburant auto | essence ordinaire | essence super | supercarburant ]


premium-price gasoline [ premium grade petrol | premium gasoline | premium grade gasoline | premium-grade gasoline | premium | premium grade | premium fuel | super gasoline | super ]

supercarburant [ essence super | super ]


unleaded gasoline [ unleaded petrol | lead-free gasoline | lead-free gas | unleaded gas | unleaded fuel | lead-free fuel | non-lead gasoline | no-lead gasoline | regular unleaded gasoline ]

essence sans plomb [ carburant sans plomb | carburant non plombé | sans-plomb ]


premium unleaded gasoline | unleaded premium gasoline | unleaded super gasoline | super non-leaded gasoline | super unleaded

supercarburant sans plomb | super sans plomb | essence super sans plomb


heavy gasoline | heavy-grade gasoline | low-gravity gasoline | low-test gasoline

essence lourde
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(31)‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

«combustible marchand ordinaire», les combustibles marchands normalisés au niveau international dont l’intervalle de confiance à 95 % est de 1 % maximum pour le pouvoir calorifique déclaré, tels que le gazole, le fioul léger, l’essence, le pétrole lampant, le kérosène, l’éthane, le propane, le butane, le kérosène (jet A1 ou jet A), le carburéacteur large coupe (jet B) et l’essence aviation (AvGas).


‘commercial standard fuel’ means the internationally standardised commercial fuels which exhibit a 95 % confidence interval of not more than 1 % for their specified calorific value, including gas oil, light fuel oil, gasoline, lamp oil, kerosene, ethane, propane, butane, jet kerosene (jet A1 or jet A), jet gasoline (Jet B) and aviation gasoline (AvGas).

«combustible marchand ordinaire», les combustibles marchands normalisés au niveau international dont l’intervalle de confiance à 95 % est de 1 % maximum pour le pouvoir calorifique déclaré, tels que le gazole, le fioul léger, l’essence, le pétrole lampant, le kérosène, l’éthane, le propane, le butane, le kérosène (jet A1 ou jet A), le carburéacteur large coupe (jet B) et l’essence aviation (AvGas).


Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

La consommation intérieure est établie par addition des «livraisons intérieures brutes observées» agrégées, selon la définition figurant à l’annexe C, point 3.2.1., du règlement (CE) no 1099/2008, des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé) et fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre) tels que définis à l’annexe B, point 4, du règlement (CE) no 1099/2008.


include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

inclure les stocks des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé), fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre), et en établir l’équivalent en pétrole brut multipliant les quantités par 1,2.


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Secondly, to enable a higher volume of biofuels to be used in gasoline, a new gasoline blend will be established, with higher permitted content of oxygen-containing additives (so-called oxygenates), including up to 10% ethanol.

Par ailleurs, afin d'augmenter la part de biocarburants entrant dans la composition de l'essence, un nouveau mélange d'essence sera mis au point, dont la teneur autorisée en additifs contenant de l'oxygène ("additifs oxygénés") sera plus élevée, et qui pourra inclure jusqu'à 10 % d'éthanol.


Includes motor gasoline blending components (excluding additives/oxygenates), e.g. alkylates, isomerate, reformate, cracked gasoline destined for use as finished motor gasoline.

Cette catégorie comprend les composés pour mélange avec l'essence (à l'exclusion des additifs/composés oxygénés), tels qu'alkylats, isomérats, reformats ou essence de craquage pour utilisation comme essence moteur.


Although bioethanol has a lower volatility than gasoline, direct blends of bioethanol with gasoline produce an increase in the volatility of the final fuel which may exceed the limits laid down in Directive 98/70/EC, particularly in countries with high temperatures.

Si le bioéthanol est effectivement moins volatil que l'essence, les mélanges directs de bioéthanol et d'essence produisent une augmentation de la volatilité du combustible final pouvant dépasser les limites fixées dans la directive 98/70/CE, en particulier dans les pays où les températures sont élevées.


Replacing a few percent of diesel or gasoline with biodiesel or ethanol is the simplest option, as establishing plants to produce such alternative fuels would be the only ‘long-term’ investment required. The same applies to the investment required for the use of natural gas and LPG, given that the technology exists already, as does the distribution system, which would simply have to be developed.

Le remplacement d’un petit pourcentage de gazole ou d’essence par du biodiesel ou de l’éthanol est l'option la plus simple, puisqu’elle n’exige d'autre investissement "à long terme" que la création des installations nécessaires à la production de ces nouveaux carburants; ceci s'applique de la même façon aux investissements pour l’utilisation de gaz naturel et de GPL, étant donné que la technologie est déjà en place et qu'il existe un réseau de distribution, lequel devrait seulement être développé.


Air pollution is a key concern for the European citizen and is also the focus of a large body of regulatory instruments (e.g. CAFE). The cornerstones of JRC"s efforts will be: (a) the assessment of emissions by vehicles and stationary sources (new emission directives, standards for diesel/gasoline, new fuels, particulate matter and dioxin emissions; harmonisation/standardisation of world-wide reference test cycles and of measuring methods for industrial emissions); (b) the provision of reference for the implementation and the development of air quality directives (analysis quantification of air pollution, monitoring, techniques, pre-no ...[+++]

sur la fourniture de références pour la mise en œuvre et l'élaboration de directives relatives à la qualité de l'air (analyse quantitative de la pollution atmosphérique, techniques de surveillance, travaux prénormatifs, méthode d'évaluation de l'impact des politiques de qualité de l'air sur l'exposition humaine à la pollution, outils de modélisation pour l'analyse des données et comparaison entre différents scénarios de réduction des émissions);


The Commission estimates that the additional cost of biofuels is in the order of EUR 300 per 1000 litres of conventional fuel replaced. Thus, according to the Commission’s calculations, it would take an oil price of around EUR 70/barrel to allow biofuels to break even with conventional diesel and gasoline.

Ainsi la Commission estime-t-elle que le coût supplémentaire généré par la production de biocarburants est de l'ordre de 300 € par 1000 litres de carburant classique remplacés et qu'il faudrait par conséquent que le prix du pétrole passe à environ 70 €/baril pour que les biocarburants puissent concurrencer le gazole et l'essence classiques.


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