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Abandoned take-off
Aborted take-off
Aborted takeoff
Actual take-off weight
Area of the take-off
Assist during landing and take off
Assist during take off and landing
Carry out necessary procedures prior to take off
Conduct pre-flight activities
Execute necessary procedures prior to take off
Gross take-off weight
Interrupted take-off
Power divider
Prepare climatic forecasts for landing and take off
Prepare climatic forecasts for take off and landing
Prepare forecasts for take-off and landing
Rejected take-off
Rejected takeoff
Rto
Split propeller shaft power take-off
Split shaft P.T.O.
Support captain during take off and landing
TOW
Take off area
Take-off area
Take-off distributor
Take-off divider
Take-off divisor
Take-off mass
Take-off weight
Undertake required actions before departure

Traduction de «take-off divider » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
take-off distributor | take-off divider | take-off divisor

partiteur de prélèvement


assist during landing and take off | support captain in the execution of take off and landing activities | assist during take off and landing | support captain during take off and landing

aider pendant le décollage et l'atterrissage


prepare climatic forecasts for landing and take off | prepare climatic forecasts for take off and landing | prepare forecasts for take-off and landing | prepare meteorological forecasts for take off and landing

élaborer les prévisions de décollage et d'atterrissage


abandoned take-off | aborted take-off | rejected take-off | rto [Abbr.]

arrêt au décollage


take-off weight [ TOW | gross take-off weight | take-off mass | actual take-off weight ]

masse au décollage [ MD,TOW,GTOW | poids au décollage ]


abandoned take-off | aborted take-off | rejected take-off

arret au decollage


power divider | split shaft P.T.O. | split propeller shaft power take-off

boîte de coupure


area of the take-off [ take-off area | take off area ]

zone de la table du tremplin


aborted takeoff [ rejected takeoff | aborted take-off | rejected take-off | interrupted take-off ]

décollage interrompu [ décollage abandonné ]


carry out necessary procedures prior to take off | undertake required actions before departure | conduct pre-flight activities | execute necessary procedures prior to take off

exécuter les procédures nécessaires avant décollage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
When we think that families can be divided because one or other decides to leave and go back to his or her place of former residence, or perhaps just to take off and take one or more of the children, we all realize the impact it has on the family and on our community generally.

Quand on songe qu'une famille peut être divisée du fait que l'un ou l'autre des parents décide de retourner vivre dans son ancien lieu de résidence, ou peut-être de simplement partir en emmenant avec lui un ou plusieurs enfants, il est aisé de comprendre l'impact que cela peut avoir pour la famille et la communauté en général.


The weight factor, expressed as a figure taken to two decimal places, shall be the quotient, obtained by dividing by fifty the number of metric tons in the highest maximum certified take-off weight of the aircraft, referred to in Annex IV point 1.5, to the power of 0,7.

Le coefficient «poids», exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal au quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale au décollage la plus élevée de l’aéronef visée au point 1.5 de l’annexe IV, exprimée en tonnes métriques et affectée de l’exposant 0,7.


The weight factor, expressed as a figure taken to two decimal places, shall be the square root of the quotient obtained by dividing by fifty the number of metric tons in the maximum certificated take-off weight of the aircraft as shown in the certificate of airworthiness or any equivalent official document provided by the aircraft operator.

Le coefficient «poids», exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal à la racine carrée du quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale certifiée au décollage de l’aéronef, exprimée en tonnes métriques, telle qu’elle figure sur le certificat de navigabilité ou sur tout autre document officiel fourni par l’exploitant de l’aéronef.


To take you back to the methods, we used a method that was developed in 2001 in the U.S. We used a compendium which divides these off- label uses into available strong evidence and lack of strong evidence.

Pour revenir aux méthodes, nous avons appliqué une méthode qui a été conçue en 2001 aux États-Unis.


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The weight factor, expressed as a figure taken to two decimal places, shall be the quotient, obtained by dividing by fifty the number of metric tons in the highest maximum certified take-off weight of the aircraft, referred to in Annex IV point 1.5, to the power of 0.7.

Le coefficient “poids”, exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal au quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale au décollage la plus élevée de l'aéronef visée au point 1.5 de l'annexe IV, exprimée en tonnes métriques et affectée de l'exposant 0,7.


When it comes to the situation right now in terms of the safety of the travelling public, we can divide it into two groups. Statistically, if we take Canadian aviation as a whole, large carriers that have the internal ability to provide good safety systems are generally safe, but with respect to small carriers, the government agreed in 2009 to back off from SMS with small carriers, and that is where we need the oversight.

On peut, par conséquent, diviser les voyageurs canadiens en deux grands groupes: d'une part, ceux qui font affaire avec les grands transporteurs qui, statistiquement, dans l'ensemble de l'aviation canadienne, ont la capacité interne nécessaire pour assurer la sécurité de leurs systèmes, et, de l'autre, ceux qui font affaire avec les petits transporteurs, dont les SGS se sont beaucoup affaiblis depuis la décision prise par le gouvernement en 2009 et qui bénéficieraient d'une surveillance accrue.


The weight factor, expressed as a figure taken to two decimal places, shall be the quotient, obtained by dividing by fifty the number of metric tons in the highest maximum certified take-off weight of the aircraft, referred to in Annex IV, paragraph 5, to the power of 0,7.

Le coefficient «poids», exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal au quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale au décollage la plus élevée de l'aéronef visée au point 5 de l'annexe IV, exprimée en tonnes métriques et affectée de l'exposant 0,7.


The weight factor, expressed as a figure taken to two decimal places, shall be the square root of the quotient obtained by dividing by fifty the number of metric tons in the maximum certificated take-off weight of the aircraft as shown in the certificate of airworthiness or any equivalent official document provided by the aircraft operator.

Le coefficient «poids», exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal à la racine carrée du quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale certifiée au décollage de l'aéronef, exprimée en tonnes métriques, telle qu'elle figure sur le certificat de navigabilité ou sur tout autre document officiel fourni par l'exploitant de l'aéronef.


As one pundit put it, " To take animals off farms and put them into feedlots is to take an elegant solution — animals replenishing the fertility that crops need — and divide it into two problems: a fertility problem on the farm, a pollution problem on the feedlot.

Comme l'a déjà dit un expert : « Transférer les animaux de la ferme à des parcs d'engraissement équivaut à prendre une solution élégante — se servir des animaux pour renouveler la fertilité de la récolte — pour en faire deux problèmes : un problème de fertilité sur la ferme et un problème de pollution dans le parc d'engraissement.


All we can do is take the budget for the Laurentian Pilotage Authority, take 10% or 12% or 15% off for administration, divide the rest by the number of pilots, and try to subtract what the apprentice pilots are paid and what new pilots are paid and what regular pilots are paid.

Tout ce qu'on peut faire c'est de prendre le budget de l'Administration de pilotage des Laurentides, de retirer 10, 12 ou 15 p. 100 pour les frais d'administration, de diviser le reste entre le nombre de pilotes et d'essayer de soustraire le salaire des apprentis pilotes ainsi que les salaires des nouveaux pilotes et on saura ce que touchent les pilotes réguliers.




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'take-off divider' ->

Date index: 2023-01-30
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