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Free-input recognizer
SI system
Speaker-independent recognition system
Text independent speaker recognition
Text-dependent recognition system
Text-dependent recognizer
Text-independent recognition system
Text-independent recognizer
Text-independent system
Unrestricted recognition system
Variable-input recognizer

Traduction de «text-independent recognition system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
text-independent system [ text-independent recognizer | free-input recognizer | text-independent recognition system | variable-input recognizer ]

reconnaisseur à message variable [ reconnaisseur à message quelconque | système de reconnaissance à message quelconque ]


speaker-independent recognition system | unrestricted recognition system | SI system

système de reconnaissance omnilocuteur | reconnaisseur omnilocuteur | système indépendant du locuteur | reconnaisseur indépendant du locuteur


text-dependent recognizer [ text-dependent recognition system ]

reconnaisseur à message fixe [ système de reconnaissance à message fixe ]


text independent speaker recognition

reconnaissance d'un locuteur indépendamment du texte
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
So the qualitative checklist will include (1) the existence of an independent judicial system in that country; (2) recognition of basic democratic rights and freedoms, including mechanisms for redress if those rights or freedoms are infringed; and (3) the existence of civil society organizations.

La liste qualitative inclura donc les critères suivants: (1) l'existence d'institutions judiciaires indépendantes dans le pays; (2) la reconnaissance des droits et libertés démocratiques fondamentaux, y compris l'existence de mécanismes de recours en cas de violation, et (3) l'existence d'organisations de la société civile.


In addition, none of the terms, wording or definitions used in this Decision and the text of the Agreement, nor any recourse to the necessary legal base for the conclusion of the Agreement, constitute recognition of Kosovo by the Community as an independent State nor does it constitute recognition by individual Member States of Kosovo in that capacity where they have not taken such a step.

En outre, les termes, les formulations et les définitions utilisés dans la présente décision et dans le texte de l'accord et le recours à la base juridique nécessaire pour la conclusion de l'accord ne constituent en aucune manière une reconnaissance du Kosovo en tant qu'État indépendant par la Communauté, ni par les différents États membres n'ayant pas pris de décision en ce sens.


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes législatifs bijuridiques, (iii) pour veiller à ce que la rédaction des deux versions de chaque projet de l ...[+++]


First, we request political and regulatory recognition that small and independent Canadian television broadcasters make a valued and unique contribution to the Canadian broadcasting system, especially as regards diversity of voices and ownership; second, that independent and small broadcasters with pending 9(1)(h) applications be heard before the August or September 2011 digital switchover, and that status quo carriage continue until those CRTC decisions are rendered; and lastly, that this committee explore and recommend how the Can ...[+++]

Premièrement, nous voulons qu'il soit reconnu politiquement et légalement que les petits diffuseurs indépendants du Canada apportent une contribution importante et unique au réseau de télédiffusion canadien, notamment en ce qui a trait à la diversité des voix et de la propriété. Deuxièmement, nous demandons que les demandes en attente des petits diffuseurs indépendants en vertu de l'alinéa 9(1)h) soient traitées avant la transition vers le numérique prévue pour août ou septembre 2011, et que le statu quo prévale jusqu'à ce que le CRTC rende ses décisions.


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Subsequent negotiations within the Council on the basis of this text led to the adoption of Council Regulation (EC) No 44/2001 of 22 December 2000 on jurisdiction and the recognition and enforcement of judgments in civil and commercial matters (4), which modernised the rules of the Brussels Convention and made the system of recognition and enforcement swifter and more efficient.

Les négociations ultérieures intervenues au sein du Conseil sur la base de ce texte ont débouché sur l’adoption du règlement (CE) no 44/2001 du Conseil du 22 décembre 2000 concernant la compétence judiciaire, la reconnaissance et l’exécution des décisions en matière civile et commerciale (4), qui a modernisé les dispositions de la convention de Bruxelles et rendu le système de reconnaissance et d’exécution plus rapide et plus efficace.


In the Provincial Judges Reference.we cautioned that the recognition of these constitutional principles (the majority opinion referred to them as " organizing principles" and described one of them, judicial independence, as an " unwritten norm" ) could not be taken as an invitation to dispense with the written text of the Constitution.

Dans le Renvoi relatif aux juges de la Cour provinciale [.] nous avons apporté la réserve que la reconnaissance de ces principes constitutionnels (l'opinion majoritaire parle de «principes structurels» et décrit l'un d'eux, l'indépendance de la magistrature, comme une norme «non écrite») n'est pas une invitation à négliger le texte écrit de la Constitution.


COMMISSION DECISION of 2 February 1996 on the recognition of the British standard BS7750: 1994, establishing specifications for environmental management systems, in accordance with Article 12 of Council Regulation (EEC) No 1836/93 (Text with EEA relevance) (96/150/EC)

DÉCISION DE LA COMMISSION du 2 février 1996 concernant la reconnaissance de la norme britannique BS7750: 1994, établissant des spécifications applicables aux systèmes de management environnemental, conformément à l'article 12 du règlement (CEE) n° 1836/93 du Conseil (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) (96/150/CE)


COMMISSION DECISION of 2 February 1996 on the recognition of the Spanish standard UNE 77-801(2)-94, establishing specifications for environmental management systems, in accordance with Article 12 of Council Regulation (EEC) No 1836/93 (Text with EEA relevance) (96/151/EC)

DÉCISION DE LA COMMISSION du 2 février 1996 concernant la reconnaissance de la norme espagnole UNE 77-801(2)-94, établissant des spécifications applicables aux systèmes de management environnemental, conformément à l'article 12 du règlement (CEE) n° 1836/93 du Conseil (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) (96/151/CE)


Subsequent negotiations within the Council on the basis of this text led to the adoption of Council Regulation (EC) No 44/2001 of 22 December 2000 on jurisdiction and the recognition and enforcement of judgments in civil and commercial matters (4), which modernised the rules of the Brussels Convention and made the system of recognition and enforcement swifter and more efficient.

Les négociations ultérieures intervenues au sein du Conseil sur la base de ce texte ont débouché sur l’adoption du règlement (CE) no 44/2001 du Conseil du 22 décembre 2000 concernant la compétence judiciaire, la reconnaissance et l’exécution des décisions en matière civile et commerciale (4), qui a modernisé les dispositions de la convention de Bruxelles et rendu le système de reconnaissance et d’exécution plus rapide et plus efficace.


Bill S-4 contravenes the following sections of the UN declaration: Article 3, the right of indigenous peoples to self- determination; Article 5, the right of indigenous peoples to maintain and strengthen their distinct political, legal, economic, social and cultural institutions; Article 8, the right of indigenous peoples and individuals not to be subjected to forced assimilation or the destruction of their culture; Article 21, the right of indigenous peoples without discrimination to the improvement of their economic and social conditions, including the areas of education, employment and housing; Article 22, which provides that particular attention shall be paid to the rights and special needs of indigenous women, youth and children; ...[+++]

Le projet de loi S-4 contrevient aux articles suivants de la Déclaration des Nations Unies : article 3, les peuples autochtones ont le droit à l'autodétermination; article 5, les peuples autochtones ont le droit de maintenir et de renforcer leurs institutions politique, juridique, économique, sociale et culturelle distinctes; article 8, les Autochtones, peuples et individus, ont le droit de ne pas subir d'assimilation forcée ou de destruction de leur culture; article 21, les peuples autochtones ont le droit, sans discrimination d'aucune sorte, à l'amélioration de leur situation économique et sociale, notamment dans les domaines de l'é ...[+++]




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Date index: 2023-08-23
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