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Accidental explosion of munitions being used in war
Anglo-Boer War
Anglo-Transvaal War
Antipersonnel bomb
Armed conflict
Armed conflicts
Aviation SARP
Aviation standards and recommended practices
Boer War
Bomb
Breech-block
Cannon block
During war operations
Explosion
First Anglo-Boer War
First Boer War
First South African War
First War of Freedom
Fragments from artillery shell
Grenade
Guided missile
Land-mine
Military aeronautics
Military aircraft
Mine NOS
Monitor aviation growth trends
Mortar bomb
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Own weapons
Prepare aviation equipment for training purposes
Rocket
Scout plane
Second Anglo-Boer War
Second Boer War
Second South African War
Second War of Freedom
Shell
Shrapnel
South African War
Transvaal Revolt
Transvaal War of Independence
Troop transport plane
Undertaking with respect to Aviation War Risk Liability
War
War aviation
War crime
War criminal
War criminals

Traduction de «war aviation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


war [ armed conflict | armed conflicts(UNBIS) ]

guerre [ conflit armé ]


war crime [ war criminal | war criminals(UNBIS) ]

crime de guerre [ criminel de guerre ]


Undertaking with respect to Aviation War Risk Liability

Engagement concernant la responsabilité résultant des risques de guerre touchant l'industrie aérienne


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


South African War [ Second South African War | Anglo-Boer War | Second Anglo-Boer War | Boer War | Second Boer War | Second War of Freedom ]

guerre d'Afrique du Sud [ guerre des Boers | guerre anglo-boer | seconde guerre des Boers | guerre du Transvaal ]


First Boer War [ First South African War | Transvaal Revolt | Anglo-Transvaal War | Transvaal War of Independence | First Anglo-Boer War | First War of Freedom ]

première guerre des Boers [ première guerre anglo-boer | guerre du Transvaal ]


Accidental explosion of:munitions being used in war | own weapons | Antipersonnel bomb (fragments) | Explosion (of):artillery shell | breech-block | cannon block | mortar bomb | Fragments from:artillery shell | bomb | grenade | guided missile | land-mine | rocket | shell | shrapnel | Mine NOS | during war operations

Bombe anti-personnel (éclats) | Explosion (de):canon | grenade | obus d'artillerie | obus de mortier | Explosion accidentelle de:munitions de guerre | armes de la victime | Fragments de:bombe | grenade | mine terrestre | missile téléguidé | obus | obus d'artillerie | roquette | schrapnell | Mine SAI | au cours de fait de guerre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is in the interest of all parties to avoid an aviation and/or trade war and therefore encourage negotiations first to find a global solution.

Il est dans l'intérêt de toutes les parties d'éviter une guerre commerciale et/ou du secteur de l'aviation, et le Comité encourage dès lors à mener d'abord des négociations afin qu'une solution globale soit trouvée.


To tell third countries directly and indirectly — because this is what unilateral EU action will amount to if the proposal is adopted — that their airlines will have to pay for CO2 emissions in EEA airspace would be challenging and should be considered only after bilateral and/or multilateral negotiations according to ICAO resolution Art. 16 a), in order to avoid the risk of a worldwide aviation/trade war.

Ensuite, signifier maintenant littéralement et figurément à l'ensemble des pays tiers — car il s'agit bien dans les faits d'une action unilatérale de l'Union européenne si cette partie de la proposition est adoptée — que leurs compagnies aériennes doivent payer pour les émissions de CO2 qu'elles produisent dans l'espace aérien de l'EEE représenterait un défi et ne devrait être envisagé qu'après des négociations bilatérales et/ou multilatérales, au sens de l'article 16 a) de la résolution de l'OACI, ce afin d'éviter le risque d'une guerre commerciale et/ou du secteur de l'aviation à l'échelle mondiale.


Penalizing the internal aviation industry will cause the occurrence of the “carbon leakage” phenomenon, namely the orientation towards markets with less strict rules than those imposed by the EU, thus starting a commercial war.

En pénalisant les transporteurs aériens européens, on ne ferait que provoquer une «fuite de carbone», c’est-à-dire, en l'occurrence, une réorientation vers des marchés aux normes antipollution moins strictes que celles de l'UE, ce qui reviendrait à déclencher une guerre commerciale.


In the aftermath of 9/11, aviation insurers created an Excess Third Party War Liability market, writing back risks of war and terrorism.[12] These Excess Third Party Liability premiums have declined significantly, from $1.7 bn in 2001 to $0.13 bn in 2007.

À la suite des attentats du 11 septembre, les assureurs aviation ont créé un marché de l’assurance de responsabilité civile complémentaire pour risques de guerre (Excess Third Party War Liability) réintégrant les risques de guerre et de terrorisme[12]. Ces primes d’assurance ont fortement baissé, passant de 1,7 milliard de dollars en 2001 à 0,13 milliard en 2007.


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Aviation insurance policies exclude war, hi-jacking and terrorism risks with a "war, hi-jacking and other perils exclusion clause".

Les polices d’assurance aviation excluent les risques de guerre, de détournement illicite et de terrorisme au moyen d’une clause d’exclusion portant sur ces risques.


It has been demonstrated that aviation insurance is necessary in order to guarantee that people and property are adequately insured against possible damage on the ground and in flight. We want to guarantee cover for damage of all types, including that caused by acts of war or terrorism.

Il a été prouvé que l’assurance de l’aviation était nécessaire pour garantir que les personnes et les marchandises sont assurées de manière adéquate contre tout dommage éventuel au sol et en vol. Nous voulons garantir la couverture des dommages en tous genres, y compris ceux provoqués par des actes de guerre ou de terrorisme.


It has been demonstrated that aviation insurance is necessary in order to guarantee that people and property are adequately insured against possible damage on the ground and in flight. We want to guarantee cover for damage of all types, including that caused by acts of war or terrorism.

Il a été prouvé que l’assurance de l’aviation était nécessaire pour garantir que les personnes et les marchandises sont assurées de manière adéquate contre tout dommage éventuel au sol et en vol. Nous voulons garantir la couverture des dommages en tous genres, y compris ceux provoqués par des actes de guerre ou de terrorisme.


2. Urges the Member States to consider all necessary measures available to help the aviation industry find a solution regarding withdrawn insurance cover, as the industry itself cannot be blamed for the risk of war and terrorism; demands that national governments assume responsibility for additional security costs;

2. prie instamment les États membres d'examiner toutes les mesures disponibles qui s'imposent pour aider l'industrie aéronautique à dégager une solution face à l'abandon de la couverture par les compagnies d'assurances, dans la mesure où cette industrie ne peut pas être tenue responsable du risque de guerre et d'attaques terroristes; demande que les gouvernements nationaux assument la responsabilité des coûts supplémentaires de sécurité;


2. Urges the Member States to consider all necessary measures available to help the aviation industry find a solution regarding withdrawn insurance cover, as the industry itself cannot be blamed for the risk of war and terrorism;

2. prie instamment les États membres d'examiner toutes les mesures disponibles qui s'imposent pour aider l'industrie aéronautique à dégager une solution face à l'abandon de la couverture par les compagnies d'assurances, dans la mesure où cette industrie ne peut pas être tenue responsable du risque de guerre et d'attaques terroristes;


This regulation requires air carriers and aircraft operators to be insured, in particular in respect of passengers, baggage, cargo and third parties, to cover the risks associated with aviation-specific liability (including acts of war, terrorism, hijacking, acts of sabotage, unlawful seizure of aircraft and civil commotion).

Le règlement impose aux transporteurs aériens et aux exploitants d’aéronefs de s’assurer à l’égard des passagers, des bagages, du fret et des tiers afin de couvrir les risques liés à l’activité aérienne (en y incluant les risques dus aux actes de guerre, au terrorisme, à la piraterie aérienne, aux actes de sabotage, à la capture illicite d’aéronefs et aux troubles civils).


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