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Agricultural drainage
Direct a team in water management
Directing a team in water management
Drinking water treatment plant manager
Innovative Residential Water and Wastewater Management
Irrigation canal
Irrigation plan
Irrigation systems
Lead a team in water management
Manage water quality testing
Management of water resources
Managing water quality testing
Supervise water quality testing
Team leading in water management
Water economy
Water engineering
Water management
Water management in agriculture
Water plant superintendent
Water policy
Water quality testing managing
Water resources management
Water treatment plant maintenance manager
Water treatment plant manager

Traduction de «water management » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


water management in agriculture [ agricultural drainage | irrigation canal | irrigation plan | Irrigation systems(ECLAS) ]

aménagement hydroagricole [ canal d'amenée | canal d'irrigation | drainage agricole | plan d'irrigation | travaux hydroagricoles ]


drinking water treatment plant manager | water plant superintendent | water treatment plant maintenance manager | water treatment plant manager

responsable de station d'épuration des eaux | responsable d'usine d'épuration des eaux


direct a team in water management | directing a team in water management | lead a team in water management | team leading in water management

diriger une équipe dans la gestion de l’eau


managing water quality testing | supervise water quality testing | manage water quality testing | water quality testing managing

rer des analyses de qualité de l’eau


management of water resources | water management | water resources management

aménagement hydraulique | gestion de l'eau | gestion des eaux | gestion des ressources en eau | gestion des ressources hydriques


management of water resources | water economy | water engineering | water resources management

économie des eaux | gestion des ressources en eau


wastes from waste management facilities, off-site waste water treatment plants and the preparation of water intended for human consumption and water for industrial use | wastes from waste treatment facilities, off-site waste water treatment plants and the water industry

déchets provenant des installations de traitement des déchets,des stations d'épuration des eaux usées hors site et de l'industrie de l'eau


Innovative Residential Water and Wastewater Management: Wastewater Recycling and Reuse, Rainwater Cistern Systems, and Water Conservation [ Innovative Residential Water and Wastewater Management ]

Innovations en matière de gestion de l'eau d'alimentation et des eaux usées en milieu résidentiel : recyclage et réutilisation des eaux usées, systèmes de citerne d'eaux pluviales et systèmes économiseurs d'eau [ Innovations en matière de gestion de l'eau d'alimentation et des eaux usées en milieu résidentiel ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Water and sanitation || Achieve universal access to safe drinking water Could include rural and urban dimensions, disadvantaged groups, public facilities such as hospitals, schools and refugee camps, and quality parameters || Achieve universal access to sanitation and hygiene Could include access to sanitation facilities and ending open defecation || Improve integrated water resource management Could include management plans for river basin, floods and droughts plans, disaster-related losses, storage capacity and participatory decision making || Improve water efficiency in al ...[+++]

Eau et services d’assainissement || Assurer l’accès universel à l’eau potable Pourrait inclure les dimensions rurales et urbaines, les groupes défavorisés, les infrastructures publiques comme les hôpitaux, les écoles et les camps de réfugiés, et des paramètres de qualité || Assurer l’accès universel à des services d’assainissement et d’hygiène Pourrait inclure l’accès aux installations d’assainissement et l’élimination de la pratique de la défécation en plein air || Améliorer la gestion intégrée des ressources en eau Pourrait inclure les plans de gestion pour les bassins hydrographiques, les plans de lutte contre les inondations et les s ...[+++]


Effective water management, as required by the WFD, helps Member States prepare for extreme weather events which, due to climate change, are becoming more frequent and cause tremendous damages.[3] To complement the WFD, the Floods Directive (FD) was adopted in 2007 and requires Member States to assess and map flood risks and hazards and to manage them by putting in place flood risk management plans (FRMPs).[4]

Une gestion efficace de l’eau, comme l’exige la DCE, aide les États membres à se préparer aux événements climatiques extrêmes, qui, en raison du changement climatique, deviennent de plus en plus fréquents et provoquent des dommages considérables[3]. Pour compléter la DCE, en 2007, la directive relative aux inondations (DI) a été adoptée, qui impose aux États membres d'évaluer et de cartographier les risques et dangers d’inondation et de les gérer en mettant en place des plans de gestion des risques d’inondation[4].


The publication – the first of its kind – shows how different water management choices, as well as other factors such as waste management, climate change and even our food preferences, affect the long-term sustainability of water use in our cities.

Cette publication, la première de ce type, montre comment des choix différents en matière de gestion de l'eau, ainsi que d'autres facteurs comme la gestion des déchets, le changement climatique et même nos préférences alimentaires, ont une incidence sur la durabilité à long terme de la consommation d'eau dans nos villes.


13 (1) Where the water quality management of any inter-jurisdictional waters has become a matter of urgent national concern, the Governor in Council, subject to subsection (2), may, on the recommendation of the Minister, designate those waters as a water quality management area and authorize the Minister to name an existing corporation that is an agent of Her Majesty in right of Canada, or that performs any function or duty on behalf of the Government of Canada, as a water quality management agency to plan, initiate and carry out prog ...[+++]

13 (1) Dans les cas où la gestion qualitative d’eaux relevant de plusieurs juridictions est devenue une question urgente et d’intérêt national, le gouverneur en conseil peut, sous réserve du paragraphe (2), sur la recommandation du ministre, désigner des eaux comme zone de gestion qualitative des eaux et autoriser ce dernier à nommer, à titre d’organisme de gestion qualitative des eaux, une personne morale existante — qui est mandataire de Sa Majesté du chef du Canada ou qui agit à certains égards pour le compte du gouvernement fédéral — pour planifier, entreprendre et réaliser, à l’égard de ces eaux, certains des programmes décrits à l’ ...[+++]


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(4) Where a water quality management plan recommended by an agency in respect of the waters composing the water quality management area for which it is incorporated or named has been approved by the Minister and, in the case of an agency other than a federal agency, by the appropriate minister of each provincial government that is a party to the agreement relating to those waters, the agency may, in order to implement the water quality management plan,

(4) En cas d’approbation par le ministre d’un plan de gestion qualitative des eaux recommandé par un organisme en ce qui concerne les eaux dont fait partie la zone de gestion qualitative des eaux pour laquelle il est ainsi constitué ou nommé et, dans le cas d’un organisme autre qu’un organisme fédéral, par le ministre compétent de chaque gouvernement provincial qui est partie à l’accord ayant trait à ces eaux, l’organisme peut, pour la mise en oeuvre du plan :


(2) In carrying out the objects of a water quality management agency, subject to any agreement under section 11 relating to the water quality management area for which it is incorporated or named or subject to any direction of the Minister to a federal agency, the agency may, after taking into account views expressed to it, at public hearings and otherwise, by persons likely to have an interest therein, in respect of the waters composing the water quality management area,

(2) Dans l’exécution de leur mission, sous réserve des termes d’un accord conclu sous le régime de l’article 11 relativement à la zone de gestion qualitative des eaux pour laquelle ils sont constitués ou nommés ou sous réserve de toute instruction du ministre donnée à un organisme fédéral, les organismes peuvent, en tenant compte des avis exprimés, notamment lors d’audiences publiques, par des personnes susceptibles d’y avoir un intérêt et relativement aux eaux de la zone en cause :


1. In the context of the association, the Union and the OCTs may cooperate in the area of sustainable water management through water policy and institution building, protecting water resources, water supplies in rural and urban areas for domestic, industrial or agricultural purposes, storage, distribution and management of water resources and waste water management.

1. Dans le cadre de l’association, l’Union et les PTOM coopèrent dans le domaine de la gestion durable de l’eau au moyen de la politique de l’eau et du renforcement des institutions, de la protection des ressources en eau, de l’approvisionnement en eau dans les zones rurales et urbaines à des fins domestiques, industrielles et agricoles, du stockage, de la distribution, ainsi que de la gestion des ressources en eau et des eaux usées.


Building on internationally agreed principles and on lessons learned, the Communication outlines a comprehensive and integrated approach that is valid for all aspects of water resources management and for all users of water. It articulates key messages on policy orientation under the overarching policy framework of Integrated Water Resources Management. Lines of actions are recommended, focusing on water supply and sanitation, cross border water management and cross-sectoral co-ordination and integration, providing sustainable water services, expanding sanitation coverage and hygiene education, meeting the urban challenge, achieving wate ...[+++]

Des lignes d'action y sont recommandées, portant plus particulièrement sur l'adduction et le traitement sanitaire de l'eau, sa gestion transfrontalière et l'activité transsectorielle de coordination et d'intégration, la fourniture de services associés à l'eau, l'extension des réseaux d'assainissement et la promotion de l'éducation à l'hygiène, la solution des défis urbains, la réalisation de la sécurité eau-nourriture, la protection des écosystèmes hydriques et la maîtrise des inondations. La communication pose en outre le problème du lien entre l'eau et les défis mondiaux du changement climatique et de la globalisation des échanges.


5. River basin management plans may be supplemented by the production of more detailed programmes and management plans for sub-basin, sector, issue, or water type, to deal with particular aspects of water management.

5. Les plans de gestion de district hydrographique peuvent être complétés par la production de programmes et de plans de gestion plus détaillés pour un sous-bassin, un secteur, un problème ou type d'eau, traitant d'aspects particuliers de la gestion des eaux.


Just as an example, there are various approaches that the provinces could consider and where the federal government would be of no help: create structures, functions and responsibilities with a view to integrated management of water resources; recognize users of environmental water in order to get them more involved, and be able to identify minimum water requirements of aquatic ecosystems; develop exchanges of information and educational strategies in order to improve the dissemination of information, the results of pilot projects, best practices, case studies, and much more; develop environmental impact assessment procedures in order ...[+++]

À titre indicatif, voici certaines orientations que les provinces pourraient se donner et où le gouvernement fédéral ne pourrait pas répondre à la commande: créer des structures, des fonctions et des responsabilités allant dans le sens d'une gestion intégrée des ressources en eau; reconnaître le statut d'utilisateurs d'eau de l'environnement pour les impliquer davantage et être capable d'identifier les besoins minimums en eau des écosystèmes aquatiques; développer des échanges d'information et des stratégies éducatives, afin d'améliorer la diffusion des informations, des résultats des projets de démonstration, des pratiques exemplaires, des études de cas et bien d'autres; élaborer des processus d'évaluation environnementale pour améliore ...[+++]


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