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A.c.bus
A5 Adm Sp
A5 Administration Support
A7 Adm Sp
A7 Administration Support
A7 BM&R
A7 Bus & PM
A7 Business Management and Requirements
A7 Business and Performance Measurements
AC bus
Adhere to regulations for trolley bus driving
Alternate current bus
Alternating current bus
Bi-modal bus
Bus
Comply with policies for trolley bus driving
Comply with trolley bus driving regulations
Demand bus
Demand responsive system
Demand-scheduled bus service
Dual mode bus
Ensure implementation of bus route services
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment
Motor coach
Observe trolley bus driving policies
On-call bus system
Road-rail bus
School bus aide
School bus attendant
School bus chief attendant
School bus transportation assistant

Traduction de «A7 Bus » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
A7 Business and Performance Measurements [ A7 Bus & PM ]

A7 Activités et mesure du rendement [ A7 Act et MR ]


adhere to regulations for trolley bus driving | observe trolley bus driving policies | comply with policies for trolley bus driving | comply with trolley bus driving regulations

respecter les politiques de conduite de trolleybus


school bus aide | school bus chief attendant | school bus attendant | school bus transportation assistant

accompagnatrice de bus scolaire | accompagnateur de bus scolaire | accompagnateur de bus scolaire/accompagnatrice de bus scolaire


manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

gérer l'affectation des lignes de bus


a.c.bus | AC bus | alternate current bus | alternating current bus

barre-bus alternative


bi-modal bus | dual mode bus | road-rail bus

autobus bimodal | autobus duomode


demand bus | demand responsive system | demand-scheduled bus service | on-call bus system

autobus à la demande | autobus au cadran




A7 Business Management and Requirements [ A7 BM&R ]

A7 Besoins et gestion des activités [ A7 B et GA ]


A7 Administration Support [ A7 Adm Sp | A5 Administration Support | A5 Adm Sp ]

A7 Soutien administratif [ A7 Sout adm | A5 Soutien administratif | A5 Sout adm ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Following an in-depth investigation the European Commission has concluded that arrangements to compensate state-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the two principal bus companies in Ireland, for the operation of bus services across Ireland and for the transport of schoolchildren, were put in place before the liberalisation of the EU bus sector when EU state aid rules were not yet applicable to this industry sector (i.e. the measures constitute "existing aid").

Au terme d’une enquête approfondie, la Commission européenne est parvenue à la conclusion qu'en ce qui concerne le versement de compensations aux entreprises publiques Bus Éireann et Dublin Bus, les deux principales compagnies d'autobus irlandaises, pour l'exploitation de services d'autobus sur tout le territoire national et pour le transport scolaire, les dispositions y afférentes avaient été mises en place avant la libéralisation du secteur du transport par autobus dans l'UE, lorsque celui-ci ne relevait pas encore des règles de l'UE en matière d'aides d'État (raison pour laquelle les mesures en question constituent des «aides existantes»).


The two state-owned Irish bus companies Bus Éireann and Dublin Bus benefitted from aid measures that were put in place before the EU bus sector was liberalised.

Les deux compagnies publiques de transport par autobus irlandaises Bus Éireann et Dublin Bus ont bénéficié de mesures d’aide instaurées avant la libéralisation du secteur du transport par autobus dans l'UE.


Following a complaint by a representative body for private bus companies in Ireland, the Coach Tourism and Transport Council, against the State-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the Commission in July 2007 opened an in-depth investigation regarding a number of measures (see IP/07/1116):

Après avoir été saisie d'une plainte du Coach Tourism and Transport Council, un organisme représentant des autocaristes privés irlandais, à l'encontre des compagnies publiques Bus Éireann et Dublin Bus, la Commission a ouvert en juillet 2007 une enquête approfondie concernant les mesures suivantes (voir IP/07/1116):


compensation to both companies for bus services operated until December 2009 under a ‘public service obligation’ in the form of annual operating payments and various grants for the purchase of new buses and the upgrading of infrastructure, such as bus stations and garages;

le versement annuel, aux deux compagnies, de compensations pour des services d'autobus exploités jusqu'en décembre 2009 en vertu d'une «obligation de service public», ainsi que l'octroi de diverses subventions en faveur de l'acquisition de nouveaux autobus et de la modernisation des infrastructures, comme les arrêts et les dépôts;


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance // REGULATION (EU) No 181/2011 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 16 February 2011 // concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Règlement (UE) n ° 181/2011 du Parlement européen et du Conseil du 16 février 2011 concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar et modifiant le règlement (CE) n ° 2006/2004 Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 181/2011 DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 16 février 2011 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


Action by the Union in the field of bus and coach transport should aim, among other things, at ensuring a high level of protection for passengers, that is comparable with other modes of transport, wherever they travel.

L’action de l’Union dans le domaine du transport par autobus et autocar devrait viser, entre autres, à garantir un niveau élevé de protection des passagers, comparable à celui des autres modes de transport, quelle que soit la destination.


Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance

Règlement (UE) n ° 181/2011 du Parlement européen et du Conseil du 16 février 2011 concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar et modifiant le règlement (CE) n ° 2006/2004 Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


In the event that an existing international coach and bus service is seriously affecting the viability of a comparable service covered by one or more public service contracts conforming to Community law on the direct sections concerned, due to exceptional reasons which could not have been foreseen at the time of granting the authorisation, a Member State may, with the agreement of the Commission, suspend or withdraw the authorisation to run the international coach and bus service after having given 6 months’ notice to the carrier.

Dans le cas où un service international par autocars et autobus existant affecte sérieusement, sur les tronçons directs concernés, la viabilité d’un service comparable couvert par un ou plusieurs contrats de service public conformes au droit communautaire à la suite de circonstances exceptionnelles impossibles à prévoir lorsque l’autorisation a été accordée, un État membre peut, avec l’accord de la Commission, suspendre ou retirer l’autorisation d’exploiter le service international d’autobus et d’autocars après avoir donné un préavis de six mois au transporteur.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Regulation (EC) No 1073/2009 of the European Parliament and of the Council of 21 October 2009 on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 (Text with EEA relevance) - REGULATION - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 21 October 2009 // on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 // (recast) // Security features of the Community licence // Community licence model // CORRELATION TABLE

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Règlement (CE) n o 1073/2009 du Parlement européen et du Conseil du 21 octobre 2009 établissant des règles communes pour l’accès au marché international des services de transport par autocars et autobus, et modifiant le règlement (CE) n o 561/2006 (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 1073/2009 - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 21 octobre 2009 - 561/2006 // (refonte) // Dispositifs de sécurité de la licence communautaire // Modèle de licence communautaire // TABLEAU DE CORRESPONDANCE


Following a complaint submitted by a representative body of private bus operators, the Commission will investigate whether the annual operating compensation payments (including the financing of the replacement and expansion of bus fleets) and the granted investment and training subsidies for the benefit of the subsidiaries of Córas Iompair Éireann (CIÉ) – Irish Bus and Dublin Bus – are compatible with the EC State aid rules.

À la suite d'une plainte déposée par un organisme représentant des compagnies d'autobus privées, la Commission examinera si les paiements compensatoires annuels destinés au fonctionnement (y compris à financer le remplacement et l'extension des flottes d'autobus) et les aides à l'investissement et à la formation accordées aux filiales de Córas Iompair Éireann (CIÉ) – Irish Bus et Dublin Bus – sont compatibles avec la réglementation communautaire sur les aides d'État.


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