Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic staff
Advanced nurse manager
Advanced nurse practitioner
Clinical academic nurse specialist
EC basic post
EC staff
EU official
European official
MUNACA
McGill University Non-Academic Certified Association
McGill University Non­-Academic Staff Association
Member of academic staff
NAIT Academic Staff Association
NASA
Official of the EU
Official of the European Union
Serve on academic committee
Serve on academic committees
Serving on academic committee
Sit on academic committee
Staff development manager
Staff of the EC
Tackle an issue that blocks academic progress
Tackle issues that block academic progress
Tackle issues which block academic progress

Traduction de «Academic staff » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
NAIT Academic Staff Association [ NASA | Northern Alberta Institute of Technology Academic Staff Association ]

NAIT Academic Staff Association [ NASA | Northern Alberta Institute of Technology Academic Staff Association ]




McGill University Non-Academic Certified Association [ MUNACA | McGill University Non­-Academic Staff Association ]

Association accréditée du personnel non enseignant de l'Université McGill [ MUNACA | Association du personnel non enseignant de l'Université McGill ]


University and College Academic Staff System - Part-time Staff

Système d'information sur le personnel d'enseignement dans les universités et les collèges - Personnel à temps partiel


member of academic staff

fonctionnaire scientifique principal


advanced nurse manager | clinical academic nurse specialist | advanced nurse practitioner | staff development manager

infirmier de pratiques avancées | infirmier spécialiste clinique | infirmier de pratique avancée/infirmière de pratique avancée | infirmier praticien/infirmière praticienne


tackle an issue that blocks academic progress | tackle issues which block academic progress | provide counseling for issues blocking academic progress | tackle issues that block academic progress

s’attaquer aux obstacles qui empêchent la réussite scolaire


serve on academic committees | serving on academic committee | serve on academic committee | sit on academic committee

faire partie d'un comité universitaire


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

fonctionnaire européen [ emploi type CE | fonctionnaire de l'UE | fonctionnaire de l'Union européenne | fonctionnaire UE | personnel CE ]


Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations | Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations/Litigation | Directorate 4 - Institutional Questions/Staff Regulations/Litigation | Directorate for Institutional Questions, the Budget and the Staff Regulations | Directorate for Institutional Questions, the Staff Regulations and Litigation

Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Among the forms that sustainable partnerships have taken after completion of the projects, the most frequently mentioned in the survey were: academic networking and participation in conferences; exchange of academic staff; joint research and publication; and regular exchange of students.

Parmi les formes qu'ont adoptées les partenariats durables après l'achèvement des projets, les plus fréquemment mentionnées dans l'enquête étaient la création de réseaux universitaires et la participation à des conférences, l'échange de personnel universitaire, la réalisation de recherches et la publication d'ouvrages en commun, ainsi que l'échange régulier d'étudiants.


As regards the employment relationships of staff in RD there are, generally speaking, three basic ways of regulations: by state law, by collective bargaining between representatives of employers and employees or, in the case of academic staff by employment regulations of the higher education institution.

Les relations de travail du personnel de RD sont généralement réglementées par la législation nationale, la négociation collective entre les représentants des employeurs et des employés ou, dans le cas du personnel universitaire, le règlement du travail de l'institution d'enseignement supérieur.


Nationally defined courses and employment rules for academic staff tend to inhibit curricular reform and interdisciplinarity.

La réglementation au niveau national des programmes d’étude et des conditions d'emploi du personnel universitaire a tendance à rendre plus difficile la réforme des programmes d'études et l'interdisciplinarité.


Furthermore, women represented only 44% of grade C academic staff, 37% of grade B academic staff and 20% of grade A academic staff. The under-representation of women is even more striking in the field of science and engineering.

En outre, les femmes représentaient seulement 44 % du personnel universitaire de niveau C, 37 % de niveau B et 20 % de niveau A. La sous-représentation des femmes est plus flagrante encore dans le domaine des sciences et de l'ingénierie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Enhancing cooperation in higher education: enhancing student and academic staff mobility, leading to the creation of partnerships aimed at improving the quality of higher education and of joint degrees leading to academic recognition (‘Erasmus+ Programme’).

renforcer la coopération dans le domaine de l'enseignement supérieur: accroître la mobilité des étudiants et du personnel universitaire, en vue de la création de partenariats visant à améliorer la qualité de l'enseignement supérieur et de la mise en place de diplômes communs faisant l'objet d'une reconnaissance académique (ci-après dénommé «programme Erasmus +»),


49. Stresses that, in order to foster a spirit of enterprise among students, all those involved (academic staff, students and business people) should be properly informed about the tools and mechanisms they can use to develop more efficient, effective and mutually beneficial cooperation; believes it is essential, on the one hand, to enhance training for university academic staff in this sector through initiatives such as lifelong learning and, on the other hand, for universities to open their doors to businesses and employers so that they can make recommendations regarding teaching content and the training, knowledge and skills students ...[+++]

49. souligne qu'en vue de développer l'esprit d'entreprise auprès des étudiants, toutes les personnes impliquées (corps universitaire, étudiants, hommes et femmes d'affaires) devraient être suffisamment informées quant aux outils et aux mécanismes qu'elles peuvent utiliser pour développer une coopération plus efficiente, plus efficace et aussi plus avantageuse pour les parties en présence; estime qu'il est indispensable, d'une part, de renforcer la formation des professeurs d'université dans ce secteur par le biais, entre autres, d'initiatives telles que l'apprentissage tout au long de la vie et, d'autre part, que les universités ouvren ...[+++]


9. Stresses that, in order to foster a spirit of enterprise among students, all those involved (academic staff, students and business people) should be properly informed about the tools and mechanisms they can use to develop more efficient, effective and mutually beneficial cooperation; believes it is essential, on the one hand, to enhance training for university academic staff in this sector through initiatives such as lifelong learning and, on the other hand, for universities to open their doors to businesses and employers so that they can make recommendations regarding teaching content and the training, knowledge and skills students ...[+++]

9. souligne qu'en vue de développer l'esprit d'entreprise auprès des étudiants, toutes les personnes impliquées (corps universitaire, étudiants, hommes et femmes d'affaires) devraient être suffisamment informées quant aux outils et aux mécanismes qu'elles peuvent utiliser pour développer une coopération plus efficiente, plus efficace et aussi plus avantageuse pour les parties en présence; estime qu'il est indispensable, d'une part, de renforcer la formation des professeurs d'université dans ce secteur par le biais, entre autres, d'initiatives telles que l'apprentissage tout au long de la vie et, d'autre part, que les universités ouvrent ...[+++]


49. Stresses that, in order to foster a spirit of enterprise among students, all those involved (academic staff, students and business people) should be properly informed about the tools and mechanisms they can use to develop more efficient, effective and mutually beneficial cooperation; believes it is essential, on the one hand, to enhance training for university academic staff in this sector through initiatives such as lifelong learning and, on the other hand, for universities to open their doors to businesses and employers so that they can make recommendations regarding teaching content and the training, knowledge and skills students ...[+++]

49. souligne qu'en vue de développer l'esprit d'entreprise auprès des étudiants, toutes les personnes impliquées (corps universitaire, étudiants, hommes et femmes d'affaires) devraient être suffisamment informées quant aux outils et aux mécanismes qu'elles peuvent utiliser pour développer une coopération plus efficiente, plus efficace et aussi plus avantageuse pour les parties en présence; estime qu'il est indispensable, d'une part, de renforcer la formation des professeurs d'université dans ce secteur par le biais, entre autres, d'initiatives telles que l'apprentissage tout au long de la vie et, d'autre part, que les universités ouvren ...[+++]


1. Notes that the draft AAP for Brazil for 2008 contains the Academic Mobility Programme for Brazil 2008-2010 (which is the Erasmus Mundus External Cooperation Window for Brazil) as the only action, that this action comes under the Country Strategy Paper's priority sector I entitled 'Enhancing bilateral relations, Action 2: Higher education programme for Brazil' and that the financing for mobility of EU national students and academic staff (up to 30% of the total funding for individual mobility for students and staff) is provided for as an important element of the AAP for Brazil for 2008;

1. note que le projet de programme d'action annuel pour le Brésil pour 2008 contient comme unique action le programme de mobilité universitaire pour le Brésil 2008-2010 (qui est la fenêtre de coopération extérieure Erasmus Mundus pour le Brésil), que cette action relève de la priorité I des documents de stratégie par pays intitulée "Resserrer les relations bilatérales, action 2: Programme d'enseignement supérieur pour le Brésil" et que le financement de la mobilité des étudiants et du personnel universitaire des États membres de l'Union (jusqu'à 30 % du financement total de la mobilité individuelle des étudiants et du personnel) y est pr ...[+++]


As an example, a recent study focusing on the chemical sector in the UK indicates that the proportion of women in this specific sector represents 16% of all academic staff, i.e. 22% of researchers, 13% of teachers, 4% of senior lecturers and less than 1% of professors. [12]

Une étude récente effectuée sur le secteur chimique au Royaume-Uni montre que les femmes représentent dans ce secteur 16% de l'ensemble du personnel universitaire, soit 22% de chercheurs, 13% d'enseignants, 4% de maîtres-assistants et moins de 1% de professeurs [12].


w