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APEL
APL
Accreditation of learning outcomes
Accreditation of prior and experiential learning
Accreditation of prior learning
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «Accreditation prior and experiential learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
accreditation of prior and experiential learning | recognition of prior learning | APEL [Abbr.] | RPL [Abbr.]

validation des acquis de l'expérience | VAE [Abbr.]


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


accreditation of prior learning | APL [Abbr.]

validation des acquis de l'expérience
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This means, for instance, that initiatives should provide national certification pathways, offering a variety of modes of assessment, including credits and accreditation of prior learning.

Cela signifie, par exemple, que les initiatives doivent prévoir des voies conduisant à l'obtention d'une certification nationale accompagnée de différents modes d'évaluation, y compris ceux de l'apprentissage antérieur.


59. Confirms that inclusive education should be the focus, in particular in the context of the accreditation of prior experiential learning, and that this should therefore be emphasised within the strategic framework for European cooperation in education and training (‘ET 2020’) as well as the New Skills and Jobs Flagship of EU2020; notes, in addition, the need for new and suitable guidelines and proper use of IT in schools and at home to provide personal, tailored assistance;

59. déclare qu'il convient de mettre l'accent sur une éducation ouverte à tous, notamment dans le cadre de la validation des acquis de l'expérience; estime que ce point doit être privilégié au sein du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation («Éducation et formation 2020») et de l'initiative phare «une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» de la stratégie Europe 2020; constate, en outre, qu'il est nécessaire que de nouvelles orientations appropriée ...[+++]


59. Confirms that inclusive education should be the focus, in particular in the context of the accreditation of prior experiential learning, and that this should therefore be emphasised within the strategic framework for European cooperation in education and training (‘ET 2020’) as well as the New Skills and Jobs Flagship of EU2020; notes, in addition, the need for new and suitable guidelines and proper use of IT in schools and at home to provide personal, tailored assistance;

59. déclare qu'il convient de mettre l'accent sur une éducation ouverte à tous, notamment dans le cadre de la validation des acquis de l'expérience; estime que ce point doit être privilégié au sein du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation («Éducation et formation 2020») et de l'initiative phare «une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» de la stratégie Europe 2020; constate, en outre, qu'il est nécessaire que de nouvelles orientations appropriée ...[+++]


The Canadian Defence Academy has done a lot of work looking at qualifications, accreditation, and prior learning.

L'Académie canadienne de la Défense s'est beaucoup penchée sur les qualifications, la reconnaissance professionnelle et la reconnaissance des acquis.


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2. Member States shall endeavour to facilitate full access for beneficiaries of international protection who cannot provide documentary evidence of their qualifications to appropriate schemes for the assessment, validation and accreditation of their prior learning.

2. Les États membres s’efforcent de faciliter le plein accès des bénéficiaires d’une protection internationale qui ne sont pas en mesure de fournir des preuves documentaires de leurs qualifications aux systèmes appropriés d’évaluation, de validation et d’accréditation de leur formation antérieure.


2. Member States shall endeavour to facilitate full access for beneficiaries of international protection who cannot provide documentary evidence of their qualifications to appropriate schemes for the assessment, validation and accreditation of their prior learning.

2. Les États membres s'efforcent de faciliter le plein accès des bénéficiaires d'une protection internationale qui ne sont pas en mesure de fournir des preuves documentaires de leurs qualifications aux systèmes appropriés d'évaluation, de validation et d'accréditation de leur formation antérieure.


30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all ...[+++]

30. Pour ce qui est de l'éducation et la formation tout au long de la vie, les entreprises ont un rôle primordial à jouer et cela, à plusieurs niveaux: en aidant à mieux définir les besoins en formation grâce à un partenariat étroit avec les responsables locaux concevant les programmes d'éducation et de formation, en facilitant le passage des jeunes de l'école au monde du travail au moyen, par exemple, de postes d'apprentis, en valorisant la formation, notamment grâce à la validation de l'expérience antérieure, et en instaurant un env ...[+++]


30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all ...[+++]

30. Pour ce qui est de l'éducation et la formation tout au long de la vie, les entreprises ont un rôle primordial à jouer et cela, à plusieurs niveaux: en aidant à mieux définir les besoins en formation grâce à un partenariat étroit avec les responsables locaux concevant les programmes d'éducation et de formation, en facilitant le passage des jeunes de l'école au monde du travail au moyen, par exemple, de postes d'apprentis, en valorisant la formation, notamment grâce à la validation de l'expérience antérieure, et en instaurant un env ...[+++]


This means, for instance, that initiatives should provide national certification pathways, offering a variety of modes of assessment, including credits and accreditation of prior learning.

Cela signifie, par exemple, que les initiatives doivent prévoir des voies conduisant à l'obtention d'une certification nationale accompagnée de différents modes d'évaluation, y compris ceux de l'apprentissage antérieur.


2. Member States shall endeavour to facilitate full access for beneficiaries of international protection who cannot provide documentary evidence of their qualifications to appropriate schemes for the assessment, validation and accreditation of their prior learning.

2. Les États membres s’efforcent de faciliter le plein accès des bénéficiaires d’une protection internationale qui ne sont pas en mesure de fournir des preuves documentaires de leurs qualifications aux systèmes appropriés d’évaluation, de validation et d’accréditation de leur formation antérieure.




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'Accreditation prior and experiential learning' ->

Date index: 2021-10-23
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