Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALDA
Adult Learning Development Association
Alcoholic hallucinosis
Association of Learning Disabled Adults
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
LDAC
LDAQ
Learning Disabilities Association of Canada
Learning Disabilities Association of Quebec
Moderate mental subnormality
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Traduction de «Adult Learning Development Association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]

ALDA [ Adult Learning Development Association | Association of Learning Disabled Adults ]


Learning Disabilities Association of Quebec [ LDAQ | Quebec Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Quebec Association for Children with Learning Disabilities ]

Association québécoise des troubles d'apprentissage [ AQETA | Association québécoise pour enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association québécoise pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Learning Disabilities Association of Canada [ LDAC | Canadian Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Canadian Association for Children with Learning Disabilities ]

Troubles d'Apprentissage - Association canadienne [ TAAC | Association canadienne pour les enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association canadienne pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence e ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Work together to complete the development of comprehensive national lifelong learning strategies covering all levels from early childhood education through to adult learning, and focusing on partnerships with stakeholders, competence development of low-skilled adults, measures to extend access to lifelong learning and integrate lifelong learning services (guidance, validation etc.).

Œuvrer de concert afin d'achever l'élaboration de stratégies nationales globales en matière d'apprentissage tout au long de la vie couvrant tous les niveaux, de l'éducation de la petite enfance à la formation des adultes, et en se concentrant sur les partenariats avec les parties prenantes, le développement des compétences des adultes peu qualifiés et les mesures élargissant l'accès à l'apprentissage tout au long de la vie et assur ...[+++]


As part of the drive towards developing a culture of lifelong learning, closely cooperate in identifying and removing barriers to adult learning, and in establishing demand-driven, high quality provision and facilities for the adult learning field, including e-Learning and distance learning opportunities.

Dans le cadre des efforts visant à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, coopérer étroitement pour détecter et supprimer les obstacles à l'éducation et à la formation des adultes et pour mettre en place, dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, des prestations et des infrastructures de haute qualité et adaptées à la demande, y compris des possibilités d'éducation et de formation en ligne et à distance.


The European Parliament Resolution of 16 January 2008 on adult learning: It is never too late to learn urges Member States to promote the acquisition of knowledge and to develop a culture of lifelong learning, notably by implementing gender equal policies designed to make adult education more attractive, more accessible and more effective,

La résolution du Parlement européen du 16 janvier 2008 concernant la communication de la Commission intitulée «Éducation et formation des adultes: il n'est jamais trop tard pour apprendre» encourage les États membres à promouvoir l'acquisition de la connaissance et à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, notamment en mettant en œuvre une politique d'égalité des chances entre hommes et femm ...[+++]


ensure the efficiency, effectiveness and quality of adult learning, with the aim of increasing active participation in such learning, especially among disadvantaged groups, of attracting sufficient public and private investment to this area, and of encouraging the private sector to consider such learning as a key component of workplace and business development.

veiller à l'efficacité, à l'utilité et à la qualité de l'éducation et de la formation des adultes, en ayant pour but d'augmenter la participation active, notamment des groupes défavorisés, d'attirer des investissements publics et privés suffisants et d'encourager le secteur privé à voir dans ce type d'éducation et de formation un élément déterminant pour l'essor de l'emploi et de l'activité économique,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Encourage both higher education and vocational education institutions to reach out more to adult learners, as well as develop partnerships with the business community in order to motivate employers to organise, and employees to engage in, adult learning in the workplace.

Encourager tant les établissements d'enseignement supérieur que les établissements d'enseignement et de formation professionnels à s'ouvrir davantage aux apprenants adultes et à établir des partenariats avec les entreprises, afin d'inciter, d'une part, les employeurs à mettre en place des structures d'éducation et de formation des adultes sur le lieu de travail et, d'autre part, les employés à y participer.


44. Urges coordination, cooperation, efficiency and transparency between legislative measures and the institutional frameworks, networks and partnerships of bodies or associations involved in adult learning, using local, regional, national, European (public or private) financial resources;

44. préconise la coordination, la coopération, l'efficacité et la transparence entre les mesures législatives et les cadres institutionnels, les réseaux et les partenariats d'organismes ou d'associations impliqués dans l'éducation et la formation pour adultes, en ayant recours à des ressources financières locales, régionales, nationales et/ou européennes (publiques ou privées);


29. Underlines the importance of adult learning in order to achieve the goal of creating better jobs in Europe as well as improve quality of life and promote individual development, personal fulfilment and active citizenship; draws attention to the importance of enterprises forecasting new competences and labour market requirements so that the provision of adult education reflects the demand for skills; point ...[+++]

29. souligne l'importance de l'éducation et de la formation des adultes pour réaliser l'objectif visant à créer des emplois de meilleure qualité en Europe, améliorer la qualité de vie et promouvoir le développement de l'individu, son épanouissement personnel et l'exercice actif de la citoyenneté; attire l'attention sur l'importance, pour les entreprises, d'anticiper de nouvelles compétences ainsi que les besoins du marché du travail, afin que l'offre ...[+++]


8. Is of the opinion that comparable statistical data are needed to develop, review and evaluate policies in the field of adult learning so as to provide indications and orientations for the integrated Lifelong Learning Programme;

8. est d'avis que des données statistiques comparables sont nécessaires pour développer, surveiller et évaluer les politiques dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, afin de fournir des indications et des orientations pour le programme intégré pour l'éducation et la formation tout au long de la vie;


G. whereas reliable data are required to observe, compare and evaluate the multiplicity of adult learning options so as to develop policies,

G. considérant que des données fiables sont nécessaires pour pouvoir observer, comparer et évaluer les options d'éducation et de formation des adultes dans toute leur multiplicité et élaborer des politiques,


44. Urges coordination, cooperation, efficiency and transparency between legislative measures and the institutional frameworks, networks and partnerships of bodies or associations involved in adult learning, using local, regional, national, European ( public or private ) financial resources;

44. préconise la coordination, la coopération, l'efficacité et la transparence entre les mesures législatives et les cadres institutionnels, les réseaux et les partenariats d'organismes ou d'associations assumant l'éducation et la formation pour adultes, en ayant recours à des ressources financières locales, régionales, nationales et/ou européennes (publiques ou privées);


w