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Ad costs
Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Advertising charges
Advertising cost
Advertising costs
Advertising expenditures
Advertising expenses
Carrying costs
Corporate advertising
Corporate image advertising
Costs of advertising
Costs of carrying an inventory
Cultural Grants Acknowledgement Act
Holding costs
Institutional advertisement
Institutional advertising
Inventory carrying costs
Inventory holding costs
Prestige advertising
Professional expenditure
Professional expenses
Promotion expenses
Publicity costs
Stockholding costs
Storage costs
Telephone advertising
Telephone classified advertising
Telephone directory advertising
Yellow page advertising

Traduction de «Advertising cost » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising cost | advertising expenses | promotion expenses

frais de publicité


advertising costs | professional expenditure | professional expenses | publicity costs

frais d'emploi | frais professionnels | frais professionnels à charge des salariés




advertising expenses | advertising costs | ad costs | costs of advertising | advertising charges

frais de publicité | dépenses de publicité | dépenses publicitaires


advertising expenses [ advertising expenditures | advertising costs ]

frais de publicité [ dépenses publicitaires | dépenses de publicité | charges de publicité ]


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

publicité [ campagne publicitaire | information publicitaire | publicité commerciale | réclame ]


Cultural Grants Acknowledgement Act [ An Act to require that in the advertising and at the opening of a cultural project supported by public money a public acknowledgment be made of the grant and the percentage of the total cost that the grant represents ]

Loi sur la mention des subventions culturelles [ Loi exigeant que la publicité relative à des opérations culturelles subventionnées sur des fonds publics fasse état de la subvention et de la proportion du coût total que la subvention représente et que ces renseignements soient mentionnés lors de l'inaug ]


telephone advertising [ yellow page advertising | telephone classified advertising | telephone directory advertising ]

publicité classée


corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle


carrying costs | costs of carrying an inventory | holding costs | inventory carrying costs | inventory holding costs | stockholding costs | storage costs

coûts de stockage | frais de stockage | coûts de possession de stock
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Canada will further amend the Income Tax Act to modify the amount of the allowable deduction in the original editorial content requirement to permit half the deduction of advertising costs for advertisers in publications with zero to 79% original editorial content, and a full deduction of advertising costs for advertisers in publications with 80% or more original editorial content.

Le Canada modifiera également la Loi de l'impôt sur le revenu afin de changer le montant de la déduction admissible ainsi que l'exigence relative au contenu rédactionnel original en vue de permettre la moitié de la déduction des frais de publicité des annonceurs faisant paraître des annonces dans des publications dont le contenu rédactionnel original se situe entre 0 et 79 p. 100 et la déduction intégrale des frais de publicité des annonceurs faisant paraître des annonces dans des publications dont le contenu rédactionnel original se ...[+++]


45. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

45. se déclare préoccupé par les effets de la disposition du quatrième amendement qui interdit la publicité politique dans les médias commerciaux, car bien que l'objectif déclaré de cette disposition soit de réduire les coûts des campagnes politiques et de mettre tous les partis sur un pied d'égalité, elle compromet l'objectivité de l'information; prend acte du fait que le gouvernement hongrois consulte actuellement la Commission européenne au sujet des règles relatives à la publicité politique; note l'existence de restrictions similaires dans plusieurs pays européens; prend acte de l'avis de la commission de Venise sur le quatrième a ...[+++]


44. Expresses concern at the effects of the provision of the Fourth Amendment banning political advertising in the commercial media since, although the stated aim of this provision is to reduce political campaign costs and create equal opportunities for the parties, it jeopardises the provision of balanced information; takes note that the Hungarian Government is in consultation with the European Commission on the issue of the rules on political advertising; takes note that restrictions also exist in other European countries; takes ...[+++]

44. se déclare préoccupé par les effets de la disposition du quatrième amendement qui interdit la publicité politique dans les médias commerciaux, car bien que l'objectif déclaré de cette disposition soit de réduire les coûts des campagnes politiques et de mettre tous les partis sur un pied d'égalité, elle compromet l'objectivité de l'information; prend acte du fait que le gouvernement hongrois consulte actuellement la Commission européenne au sujet des règles relatives à la publicité politique; note l'existence de restrictions similaires dans plusieurs pays européens; prend acte de l'avis de la commission de Venise sur le quatrième a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 442 Mrs. Michelle Simson: With respect to federal spending on advertising to promote the Economic Action Plan and the Home Renovation Tax Credit, what has been the total federal spending from April 1 to September 30, 2009, itemized according to (i) type of advertising, (ii) production costs for each ad, (iii) media outlets used to air or publish each ad, (iv) coverage area of each media outlet, (v) broadcast cost for each ad, (vi) total for advertising cost per month?

(Le document est déposé) Question n 442 Mme Michelle Simson: En ce qui concerne les dépenses fédérales pour la publicité faisant la promotion du Plan d’action économique et du Crédit d’impôt pour la rénovation domiciliaire, combien le gouvernement a-t-il dépensé en tout entre le 1avril et le 30 septembre 2009, ventilé selon (i) le type de publicité, (ii) les coûts de production pour chaque annonce, (iii) les médias utilisés pour diffuser ou publier chaque annonce, (iv) la zone de rayonnement de chaque média, (v) le coût de diffusion de chaque annonce, (vi) le total des dépenses publicitaires par mois?


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146. Calls for a detailed report from the Commission on the total cost of advertising for EU enlargement (spots in cinemas, on television, the internet and other media), a breakdown of costs by the individual media and the countries in which the spots appeared, and detailed information on the implementing companies, from production to broadcasting; also expects a report on all other advertising activities of the Commission concerned with enlargement, together with a correspondingly detailed report and breakdown of costs;

146. souhaite que la Commission élabore un rapport détaillé sur le coût total des campagnes de promotion de l'élargissement de l'Union par la diffusion de messages dans les cinémas, à la télévision, sur internet et dans d'autres médias, une ventilation des coûts par média et par pays dans lesquels ces messages ont été diffusés, ainsi que des informations précises sur les entreprises qui ont réalisé ces campagnes, de la production à la diffusion; demande également un rapport sur toutes les autres activités de promotion de la Commission sur le thème de l'élargissement, accompagné d'un relevé détaillé de ces activités et d'une ventilation ...[+++]


188. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of “greenwashing” and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

188. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


198. Regards advertising and product information as an important instrument for raising consumer awareness of the environmental costs of consumer goods and changing consumer behaviour; warns, however, of the risk of "greenwashing" and calls on the Commission and the Member States, in consultation with European industrial associations, to draw up an advertising and labelling code for their industries with a view to condemning misleading advertising and incorrect statements about the environmental effects of products, and to comply wit ...[+++]

198. considère que la publicité et les informations relatives aux produits constituent un important moyen de renforcer la prise de conscience des consommateurs sur les coûts environnementaux des biens de consommation et de faire évoluer leurs comportements; met cependant en garde contre le phénomène du greenwashing et invite la Commission et les États membres, en concertation avec les diverses fédérations industrielles européennes, à mettre en place, dans leur secteur, un code de bonne conduite publicitaire et d'étiquetage permettant de condamner la publicité mensongère et les fausses déclarations sur les effets environnementaux des pro ...[+++]


The cost of employee benefit plans is calculated at 20% of total salaries in accordance with Treasury Board instructions with possible year-end adjustments for the current year still to be determined. d) i) Advertising costs were not tracked separately and any advertising costs incured are included int the cost of public relations. ii) The total spent on public relations was $3,247,679.

Le coût du régime d'avantages sociaux des employés est calculé sur la base de 20% du total des salaires, conformément aux directives du Conseil du Trésor. Il se peut qu'il y ait cette année un rajustement à la fin de l'exercice, mais cela reste à déterminer (d) (i) Les frais de publicité n'ont pas été répertoriés séparément.


He gave three reasons: a) the identical purposes of the bill were advertised earlier; b) being a charity group, their funds are hard to come by - advertising costs between $500 and $1,000 - and; c) it is not the church's fault that the process has been delayed this long.

Il m'a donné trois raisons: a) les objets identiques du projet de loi ont été annoncés plus tôt; b) étant donné qu'il s'agit d'une oeuvre de bienfaisance, les gens ont du mal à trouver du financement - et les frais de publicité se situent entre 500 $ et 1 000 $ - et c) ce n'est pas la faute de l'Église si le processus a été retardé si longtemps.


Mr. Ian Morrison: It would be interesting to hear the views of the advertising community about the notion that the purpose of cutting production costs in the private sector, and indeed, I suppose, on CBC television, which is a very large private broadcaster in the sense that it's soliciting advertising, is designed to cut advertising costs.

M. Ian Morrison: Il serait intéressant d'entendre ce que pensent les publicitaires de l'idée selon laquelle la réduction des coûts de production dans le secteur privé—et même, je suppose, à la télévision de CBC Radio-Canada, qui est un très important radiodiffuseur parce qu'il cherche de la publicité—vise à faire baisser les coûts de la publicité.


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