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AAOC
Aircraft operating costs
Aircraft operation
Anti-Aircraft Operations Centre
Anti-aircraft Operations Center
Assess operating cost
Charges relating to the issue operation
Cost of issue
Estimating of operating cost
Flotation costs
Groundside cost
Groundside-operation cost
Issuing costs
Landside-operation cost
Manage aircraft electronic systems
Manage electronic systems of aircraft
Monitor oil rig costs
Monitoring oil rig costs
Monitoring oil rig operating costs
Oil rig operating cost monitoring
Operate cockpit control panels
Operate control panels in cockpit
Operating cost assessment
Operating cost estimation
Operation of an aircraft
Pre-operating costs
Pre-operating expenses
Pre-production costs
Pre-production expenses
Start-up costs
Starting-up expenses
Startup costs

Traduction de «Aircraft operating costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft operating costs

frais d'exploitation d' aéronefs


estimating of operating cost | operating cost assessment | assess operating cost | operating cost estimation

évaluer le coût d’exploitation


monitoring oil rig costs | monitoring oil rig operating costs | monitor oil rig costs | oil rig operating cost monitoring

contrôler les coûts d’une plateforme pétrolière | contrôler les coûts d’une plate-forme pétrolière


Anti-aircraft Operations Center | Anti-Aircraft Operations Centre | AAOC [Abbr.]

Centre de renseignements et de direction des tirs | CRDT [Abbr.]


aircraft operation | operation of an aircraft

exploitation d'un aéronef


manage electronic systems of aircraft | operate control panels in cockpit | manage aircraft electronic systems | operate cockpit control panels

faire fonctionner les panneaux de commande d'un poste de pilotage


startup costs | start-up costs | pre-production expenses | pre-production costs | pre-operating expenses | pre-operating costs

frais de mise en marche | frais de mise en exploitation | coûts de préexploitation


charges relating to the issue operation | cost of issue | flotation costs | issuing costs

coût d'émission | frais d'émission


groundside cost [ groundside-operation cost | landside-operation cost ]

coût d'exploitation côté ville


start-up costs [ pre-operating costs | pre-production costs | pre-operating expenses | pre-production expenses | starting-up expenses ]

coûts de pré-exploitation [ frais de mise en exploitation | frais de mise en marche ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(ii) in the case of a rental aircraft, does not exceed the total of the holder’s rental costs, direct operating costs and the fees charged against the aircraft in respect of the flight.

(ii) si l’aéronef est loué, un montant qui ne dépasse pas la somme de ses frais de location, de ses frais d’exploitation directs et des redevances imputées à l’aéronef à l’égard de ce vol.


(b) in the case of a rental aircraft, does not exceed the total of the holder’s rental costs, direct operating costs and the fees charged against the aircraft in respect of the flight.

b) si l’aéronef est loué, le montant ne dépasse pas la somme de ses frais de location, de ses frais d’exploitation directs et des redevances imputées à l’aéronef à l’égard de ce vol.


That in itself is more expensive. Our per-seat operating costs are actually higher than for larger aircraft, and so much of the cost is associated with getting the passenger on the aircraft and getting the aircraft off the ground.

Nos coûts d'exploitation par voyageur sont plus élevés que pour les plus gros avions, et nos coûts sont en très grande partie liés à l'embarquement des voyageurs et aux opérations de décollage.


For that purpose, the aircraft operator shall use one of the methods laid down in section 1 of Annex III. The aircraft operator shall choose the method which provides for the most complete and timely data combined with the lowest uncertainty without incurring unreasonable costs.

À cet effet, l’exploitant d’aéronef utilise une des méthodes décrites à la section 1 de l’annexe III. L’exploitant d’aéronef choisit la méthode qui permet d’obtenir les données les plus complètes et les plus actualisées avec le plus faible degré d’incertitude, sans pour autant entraîner de coûts excessifs.


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1. Where an operator or aircraft operator claims that applying a specific monitoring methodology incurs unreasonable costs, the competent authority shall assess the unreasonable nature of the costs, taking into account the operator’s justification.

1. Lorsqu’un exploitant ou un exploitant d’aéronef déclare que l’application d’une méthode de surveillance donnée entraîne des coûts excessifs, l’autorité compétente analyse le caractère excessif des coûts en tenant compte de la justification de l’exploitant.


In his report, the Auditor General said that in addition to the acquisition costs for the F-35s, we should have provided operating costs such as jet fuel and pilots' salaries — which are costs that are incurred in the operation of any aircraft — and we should have included all the operating costs.

Dans son rapport, le vérificateur général dit que nous aurions dû ajouter aux coûts d'acquisition des F-35 des coûts d'exploitation comme le carburant et le salaire des pilotes — qui sont des coûts subis au cours de l'exploitation de n'importe quel appareil — et qu'il aurait fallu inclure tous les coûts d'exploitation.


1. On arriving in the territory of one Party, aircraft operated in international air transportation by the airlines of the other Party, their regular equipment, ground equipment, fuel, lubricants, consumable technical supplies, spare parts (including engines), aircraft stores (including but not limited to such items of food, beverages and liquor, tobacco and other products destined for sale to or use by passengers in limited quantities during flight), and other items intended for or used solely in connection with the operation or servicing of air ...[+++]

1. À leur arrivée sur le territoire de l'autre partie, les aéronefs utilisés par les transporteurs aériens d'une partie pour assurer des services aériens internationaux, de même que leurs équipements normaux, l'équipement au sol, les carburants, les lubrifiants, les fournitures techniques consommables, les pièces détachées (y compris les moteurs), les provisions de bord (incluant, mais de manière non limitative, la nourriture, les boissons et alcools, les tabacs et d'autres produits destinés à la vente aux passagers ou à la consommation en quantités limitées pendant le vol) et autres articles prévus pour l'exploitation ou l'entretien des aéronefs assurant un servic ...[+++]


Significant increases in aircraft fuel costs, reduced aircraft availability rates and other budgetary pressures have led to reduced flying hours and a resulting drop in experience levels.[88] The Air Force’s ability to regenerate operational forces has declined to a critical level.

La hausse importante du coût du carburant d’aviation, le taux de disponibilité réduit des appareils et d’autres contraintes budgétaires ont engendré une réduction du nombre des heures de vol qui s’est traduite par une chute du niveau d’expérience des pilotes[88]. La capacité de la Force aérienne à assurer la relève de ses forces opérationnelles a, de fait, atteint un plancher critique.


Strengthening competitiveness: the objective is to enable the three sectors of the aeronautics industry (airframe, engines and equipment) to increase their competitiveness, by reducing aircraft development costs and direct operating costs by 20% and 50% in the short and long term respectively and improving passenger comfort.The research activities are focusing on intelligent production systems, new aircraft configurations, aerodynamics, engine technologies, improved cabin conditions, utilisation of multimedia serv ...[+++]

renforcer la compétitivité: l'objectif est de permettre aux trois secteurs de l'industrie aéronautique (structures, moteurs et équipements) d'accroire leur compétitivité en réduisant, à court et à long termes respectivement les coûts de développement de 20% et de 50% et les coûts directs d'exploitation de 20% et de 50%, et en améliorant le confort des passagers.


- Strengthening competitiveness: The objective is to enable the 3 sectors of the manufacturing industry: airframe, engines and equipment, to increase their competitiveness, by reducing, in the short and long term, respectively, aircraft development costs by 20 % and 50 %, and aircraft direct operating cost by 20 % and 50 %, and improving passenger comfort.

- Renforcer la compétitivité: L'objectif est de permettre aux trois secteurs de l'industrie aéronautique - structure, moteurs et équipements - d'accroître leur compétitivité en réduisant, à court et à long terme respectivement, les coûts de développement de 20 et de 50 % et les coûts directs d'exploitation de 20 et de 50 %, et en améliorant le confort des passagers.


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