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ANSI
API
API gravity
APMA
American National Standards Institute
American Paper Institute
American Paper Machinery Association
American Paper and Pulp Association
American Petroleum Institute gravity
INTAL
Institute for Latin American Integration
Inter-American Indian Institute
Latin American Forestry Institute
Latin American Forestry Research and Training Institute
National Paperboard Association
Paper institute
Pulp and Paper Machinery Association
Pulp and Paper Machinery Manufacturers Association
Shadow institute

Traduction de «American Paper Institute » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
American Paper Institute [ API | Pulp, Paper and Paperboard Institute U.S.A. | American Paper and Pulp Association | National Paperboard Association ]

American Paper Institute [ API | Pulp, Paper and Paperboard Institute U.S.A. | American Paper and Pulp Association | National Paperboard Association ]


American Paper Machinery Association [ APMA | Pulp and Paper Machinery Association | Pulp and Paper Machinery Manufacturers Association ]

American Paper Machinery Association [ APMA | Pulp and Paper Machinery Association | Pulp and Paper Machinery Manufacturers Association ]


Latin American Forestry Research and Training Institute [ Latin American Forestry Institute ]

Latin American Forestry Research and Training Institute [ Latin American Forestry Institute ]




Inter-American Indian Institute (III)

Institut indianiste interaméricain (III)


American Petroleum Institute gravity | API gravity

densité API


Institute for Latin American Integration [ INTAL ]

Institut pour l'intégration de l'Amérique latine [ Institut pour l'intégration de l'Amérique latine et des Caraïbes | INTAL ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
First, Brian J. Ferguson, Professor at the Department of Economics at the University of Guelph (Ontario), informed the Committee in a recent paper that the authors of the meta-analysis specifically excluded public hospitals from their study, on the basis that Canadian hospitals are technically private not-for-profit institutions behaving more or less like American private not-for-profit hospitals.[68] Professor Ferguson argued, however, that private no ...[+++]

Premièrement, Brian S. Ferguson, professeur au département d’économie de l’Université de Guelph (Ontario), a informé le Comité dans un document récent que les auteurs de la méta-analyse avait exclu de façon systématique les hôpitaux publics de leur étude sous prétexte que les hôpitaux canadiens sont techniquement des établissements privés sans but lucratif se comportant plus ou moins comme les hôpitaux américains privés sans but lucratif[68]. Le professeur Ferguson fait valoir toutefois que les hôpitaux privés sans but lucratif américains ne fonctionnent pas du tout dans le même contexte que les hôpitaux privés sans but lucratif canadien ...[+++]


The way I see it, as I mentioned in my paper, we were arguing partly because the United States was party to this litigation at the time, and the United States did not want to give the court jurisdiction because the Americans did not want to give status to the institution, partly for the Nicaragua case but for other reasons as well.

D'après ma vision des choses, comme je l'ai dit dans mon mémoire, c'est parce que les États-Unis étaient mêlés au litige à ce moment-là, et qu'ils ne voulaient pas admettre l'autorité de la Cour parce que les Américains ne voulaient pas reconnaître l'institution, en partie à cause de l'affaire du Nicaragua, mais aussi pour d'autres raisons.


As explained in a 2008 Fraser Institute paper by former premiers Klein and Tobin, the envisaged strategy would require North American energy policies at the national, provincial, and state levels to be aligned in support of efficient and as rapid development of the continent's energy resources as possible in light of free market conditions, science-based environmental concerns, competition from oil and gas imports, and petroleum investment opportunities abroad.

Comme l'ont expliqué les anciens premiers ministres Klein et Tobin dans un article publié en 2008 par l'Institut Fraser, la stratégie envisagée impliquerait que les politiques énergétiques nord-américaines suivies aux niveaux national, des provinces et des États visent le développement le plus efficace et le plus rapide possible des ressources énergétiques du continent en fonction de marchés libres, de préoccupations environnementales fondées sur des données scientifiques, de la concurrence que présentent les importations de pétrole et de gaz, et des possibilités d'investissement à l'étranger.


N.B.: In the aftermath of Tuesday's attacks on New York and other American cities, the European Economic and Social Committee has decided to issue a single press release on the activity of the ESC during its September plenary session (Mr Romano Prodi, president of the European Commission, was due to attend the plenary session on its opening day to present the White Paper on European governance and - with ESC president Mr Göke Frerichs - to sign a protocol of cooperation between the two institutions ...[+++]

N.B. : Suite aux attaques de mardi sur New York et d'autres villes américaines, le Comité économique et social européen a décidé de publier un communiqué de presse unique sur les activités du CES lors de sa session plénière de septembre (M. Romano Prodi, président de la Commission européenne, devait participer à la première journée de la session plénière pour y présenter le Livre blanc sur la gouvernance européenne et - avec le Président du CES, M. Frerichs - y signer un protocole de coopération entre les deux ...[+++]


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Herbert G. Grubel, The Case for the Amero: The Merit of Creating a North American Monetary Union, Draft paper prepared for the Fraser Institute, March 1999, p. 36-37.

Herbert G. Grubel, The Case for the Amero: The Merit of Creating a North American Monetary Union, ébauche de document préparé à l’intention du Fraser Institute, mars 1999, p. 36-37.


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