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Agricultural development
Agricultural management
Agricultural manager
Agricultural operations manager
Agricultural planning
Agricultural policy
Assist finance management
Assist in fund management
Assist reserve management
Assist trust management
Assistant farm foreman
Assistant farm manager
Assistant farm manager's allowance
Assisted farm
Farm administration
Farm management
Farm manager
Farm policy
Farm production managing
Farming operations manager
Farming policy
Manage farm products
Managing farm production
Managing farm products
Routine farm management

Traduction de «Assistant farm manager » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assistant farm manager's allowance

indemnité de directeur adjoint d'exploitation agricole


assistant farm manager

gérant adjoint d'exploitation agricole


assisted farm

exploitation bénéficiant d'une aide | exploitation subventionnée




managing farm production | managing farm products | farm production managing | manage farm products

rer des produits agricoles


assist reserve management | assist trust management | assist finance management | assist in fund management

participer à la gestion de fonds


agricultural operations manager | farming operations manager | agricultural manager | farm manager

gérante de ferme | gérante d'exploitation agricole | responsable d'exploitation agricole | responsable d'exploitations agricoles


farm administration | farm management | routine farm management

direction de l'exploitation agricole | gestion de l'exploitation agricole




agricultural policy [ agricultural development | agricultural planning | farming policy | farm policy | agricultural management(UNBIS) | agricultural planning(UNBIS) ]

politique agricole [ développement agricole | planification agricole ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
N. whereas numerous coastal and marine environmental management tools are supported by seabed mapping, including planning monitoring surveys by identifying areas likely to support a particular habitat of interest, or providing information to assist in locating and planning offshore projects, such as pier and marina development, coastal protection works, offshore wind farms and land reclamation, in an environmentally sustainable wa ...[+++]

N. considérant qu'un grand nombre d'outils de gestion de l'environnement marin et côtier sont étayés par la cartographie des fonds marins, dont la planification des études de suivi au moyen de l'identification des zones susceptibles d'héberger un habitat particulier ayant un intérêt ou la fourniture d'informations permettant de localiser et de planifier les projets offshore, tels que l'aménagement des jetées et marinas, les travaux de protection des côtes, les parcs éoliens en mer et l'assèchement des terres d'une manière durable du point de vue de l'environnement;


N. whereas numerous coastal and marine environmental management tools are supported by seabed mapping, including planning monitoring surveys by identifying areas likely to support a particular habitat of interest, or providing information to assist in locating and planning offshore projects, such as pier and marina development, coastal protection works, offshore wind farms and land reclamation, in an environmentally sustainable way ...[+++]

N. considérant qu'un grand nombre d'outils de gestion de l'environnement marin et côtier sont étayés par la cartographie des fonds marins, dont la planification des études de suivi au moyen de l'identification des zones susceptibles d'héberger un habitat particulier ayant un intérêt ou la fourniture d'informations permettant de localiser et de planifier les projets offshore, tels que l'aménagement des jetées et marinas, les travaux de protection des côtes, les parcs éoliens en mer et l'assèchement des terres d'une manière durable du point de vue de l'environnement;


42. Proposes to set up transnational twinning partnerships between Natura 2000 areas and similar agricultural ecological management areas in developing countries with the aim of: a) exchanging know-how on management of such areas by local authorities, local leaders and local farming communities to ensure that future management is sustainable, both ecologically and economically, and practicable, b) building capacity through twinning of the economic viability of business chains in these areas to contribute to sustainable food security i ...[+++]

42. propose de mettre en place des jumelages transnationaux entre les zones relevant de Natura 2000 et des zones dont la gestion agricole et écologique est similaire dans des pays en développement dans le but a) d'échanger le savoir-faire en matière de gestion de ces zones par les autorités locales, les responsables locaux et les communautés agricoles locales pour s'assurer que la gestion future en soit durable, sur les plans à la fois écologique et économique, et réalisable; b)de renforcer les capacités à travers le jumelage de la viabilité économique des processus économiques dans ces domaines afin de contribuer à la sécurité alimentaire durable dans ces domaines; et c)de mener ...[+++]


42. Proposes to set up transnational twinning partnerships between Natura 2000 areas and similar agricultural ecological management areas in developing countries with the aim of: a) exchanging know-how on management of such areas by local authorities, local leaders and local farming communities to ensure that future management is sustainable, both ecologically and economically, and practicable, b) building capacity through twinning of the economic viability of business chains in these areas to contribute to sustainable food security i ...[+++]

42. propose de mettre en place des jumelages transnationaux entre les zones relevant de Natura 2000 et des zones dont la gestion agricole et écologique est similaire dans des pays en développement dans le but a) d'échanger le savoir-faire en matière de gestion de ces zones par les autorités locales, les responsables locaux et les communautés agricoles locales pour s'assurer que la gestion future en soit durable, sur les plans à la fois écologique et économique, et réalisable; b)de renforcer les capacités à travers le jumelage de la viabilité économique des processus économiques dans ces domaines afin de contribuer à la sécurité alimentaire durable dans ces domaines; et c)de mener ...[+++]


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32. Recalls that insurance schemes are provided for under the WTO amber box, and that our trading partners, such as the USA (Counter-Cyclical Programme and Disaster Assistance Programmes), systematically use them to secure the incomes of farming and forest-management businesses as compensation for the effects of natural disasters as well as for loss of income due to market instability;

32. rappelle que les systèmes d'assurance sont acceptés au titre de la "boîte orange" de l'OMC, et que nos partenaires commerciaux, comme les États-Unis (programme conjoncturel et programmes d'assistance en cas de catastrophe) recourent systématiquement à ces systèmes pour garantir les revenus des agriculteurs et forestiers à titre de compensation pour les catastrophes naturelles ainsi que pour toute perte de revenu due à l'instabilité du marché;


Strategic priorities are long-term management of fishery resources, assisting the modernisation of companies to enable them to increase their value-added and reinforcing the socio-economic situation of local communities dependent on fishing or marine stock farming.

Les priorités stratégiques sont la gestion à long terme des ressources halieutiques, une aide à la modernisation des entreprises dans une perspective d'accroissement de leur valeur ajoutée, et la consolidation de la situation socio-économique des communautés locales qui vivent de la pêche ou de l'aquaculture.


The programming complements show that EAGGF assistance [5] splits as follows: 45.5% for restructuring in the agricultural sector (investment on farms, processing and marketing of agricultural products), 41% for the environment and the management of natural areas and 13% for the development and diversification of the rural economy.

Les compléments de programmation montrent que les concours du FEOGA [5] se répartissent comme suit: 45,5 % pour la restructuration du secteur agricole (investissements dans les exploitations, transformation et commercialisation des produits agricoles), 41 % pour l'environnement et la gestion de l'espace naturel, et 13 % pour le développement et la diversification de l'économie rurale.


Assistance from the EAGGF [2] under Objective 1 is divided up as follows: 45.5% for restructuring in the agricultural sector (mainly investment in farms and the processing and marketing of agricultural products), 41% for the environment and the management of natural areas and 13% for development and diversification of the rural economy.

Les concours du FEOGA [2] se répartissent, à l'intérieur de l'objectif 1, de la façon suivante: 45,5 % pour la restructuration du secteur agricole (investissements dans les fermes et transformation et commercialisation des produits agricoles, essentiellement), 41 % pour l'environnement et la gestion de l'espace naturel, et 13 % pour le développement et la diversification de l'économie rurale.


The programming complements show that EAGGF assistance [5] splits as follows: 45.5% for restructuring in the agricultural sector (investment on farms, processing and marketing of agricultural products), 41% for the environment and the management of natural areas and 13% for the development and diversification of the rural economy.

Les compléments de programmation montrent que les concours du FEOGA [5] se répartissent comme suit: 45,5 % pour la restructuration du secteur agricole (investissements dans les exploitations, transformation et commercialisation des produits agricoles), 41 % pour l'environnement et la gestion de l'espace naturel, et 13 % pour le développement et la diversification de l'économie rurale.


Assistance from the EAGGF [2] under Objective 1 is divided up as follows: 45.5% for restructuring in the agricultural sector (mainly investment in farms and the processing and marketing of agricultural products), 41% for the environment and the management of natural areas and 13% for development and diversification of the rural economy.

Les concours du FEOGA [2] se répartissent, à l'intérieur de l'objectif 1, de la façon suivante: 45,5 % pour la restructuration du secteur agricole (investissements dans les fermes et transformation et commercialisation des produits agricoles, essentiellement), 41 % pour l'environnement et la gestion de l'espace naturel, et 13 % pour le développement et la diversification de l'économie rurale.


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