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Acronym
Air safety
Air safety oversight
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation Safety ‑ In Flight
Aviation maintenance inspector
Aviation safety
Aviation safety oversight
Aviation security
Avionics inspector
Avionics installation inspector
CASI-OSH Manual
Common aviation safety regulations
Common civil aviation safety regulations
Common safety legislation in aviation
Common safety regulations in aviation
EASA
EASp
EPAS
European Aviation Safety Agency
European Aviation Safety Plan
European Plan for Aviation Safety
Flight safety inspector
Follow industry codes of practice for aviation safety;
Safety oversight

Traduction de «Aviation Safety ‑ In Flight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Aviation Safety ‑ In Flight

Sécurité aérienne ‑ En vol


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


conduct aviation operations in accordance with industry codes of practice on safety | conduct safe aviation operations by complying with industry codes of practice on safety | comply with industry codes of practice in aviation safety | follow industry codes of practice for aviation safety;

suivre les codes de pratique de l'industrie en matière de sécurité aérienne


common civil aviation safety regulations | common safety legislation in aviation | common aviation safety regulations | common safety regulations in aviation

règles communes de sécurité en matière d'aviation


aviation maintenance inspector | flight safety inspector | avionics inspector | avionics installation inspector

mécanicien avionique | mécanicien systèmes avioniques | mécanicienne systèmes avioniques | technicien aéronautique/technicienne aéronautique


European Aviation Safety Plan | European Plan for Aviation Safety | EASp [Abbr.] | EPAS [Abbr.]

plan européen pour la sécurité aérienne


air safety oversight | aviation safety oversight | safety oversight

supervision de la sécurité | supervision en matière de sécurité


Flight 2005: A Civil Aviation Safety Framework for Canada

Vol 2005 - Un cadre de sécurité de l'aviation civile pour le Canada


European Aviation Safety Agency [ EASA [acronym] ]

Agence européenne de la sécurité aérienne [ AESA [acronym] ]


Civil Aviation Safety Inspector - Occupational Health & Safety Manual [ Civil Aviation Safety Inspector - Occupational Safety and Health (CASI-OSH) Manual | CASI-OSH Manual ]

Manuel de l'inspecteur de la sécurité de l'Aviation civile – Santé et sécurité au travail [ Manuel ISAC-SST ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
24. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as the ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that when implementing ADS-B the needs of all airspace users must be considered and inter-operability between alt ...[+++]

24. demande à la Commission de lever les obstacles réglementaires à la surveillance du trafic aérien par satellite afin de permettre la mise en place de services susceptibles de sauver la vie de citoyens de l'Union et invite l'Union internationale des télécommunications à procéder aux attributions de fréquences nécessaires, compte tenu du fait que l'OACI estime que le système de surveillance dépendante automatique en mode diffusion (ADS-B) est la seule technologie qui permette de suivre un appareil en vol, notamment à des fins de gest ...[+++]


22. Calls on the Commission to lift the regulatory barriers to satellite-based air traffic surveillance in order to enable life-saving services for EU citizens, and asks the International Telecommunication Union to make the necessary spectrum allocation, as the ICAO has identified satellite ADS-B as the one technology that can assist flight tracking, also for air traffic management (ATM) purposes, outside of the most densely populated areas, where other forms of terrestrial ATM surveillance technologies are limited; stresses that when implementing ADS-B the needs of all airspace users must be considered and inter-operability between alt ...[+++]

22. demande à la Commission de lever les obstacles réglementaires à la surveillance du trafic aérien par satellite afin de permettre la mise en place de services susceptibles de sauver la vie de citoyens de l'Union et invite l'Union internationale des télécommunications à procéder aux attributions de fréquences nécessaires, compte tenu du fait que l'OACI estime que le système de surveillance dépendante automatique en mode diffusion (ADS-B) est la seule technologie qui permette de suivre un appareil en vol, notamment à des fins de gest ...[+++]


having regard to safety recommendations issued by various national safety investigation authorities with a view to increasing safety by facilitating the recovery of information for the purposes of civil aviation safety investigations and improving flight recorder performance and handling as well as the location of aircraft after an accident over water ,

– vu les recommandations en matière de sécurité émises par plusieurs autorités nationales responsables des enquêtes de sécurité dans le but d'accroître la sécurité en facilitant la récupération des informations aux fins des enquêtes de sécurité dans l'aviation civile et en améliorant les performances et la manipulation des enregistreurs de vol, ainsi que la localisation des aéronefs après un accident au-dessus de l'eau ,


The measures provided for in this Regulation address 13 safety recommendations from safety investigation authorities (4), with a view to increasing safety by facilitating the recovery of information for the purposes of European civil aviation safety investigations and improving flight recorder performance and handling as well as the location of aircraft after an accident over water.

Les mesures prévues au présent règlement intègrent treize recommandations en matière de sécurité formulées par les autorités responsables des enquêtes de sécurité (4), l'objectif étant d'accroître la sécurité en facilitant la récupération des informations aux fins des enquêtes de sécurité dans l'aviation civile en Europe et en améliorant les performances et la manipulation des enregistreurs de vol, ainsi que la localisation des aéronefs après un accident au-dessus de l'eau.


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It is important to use the databank of the European Aviation Safety Agency (‘the Agency’) concerning noise performance certification as a validation tool with the European Organisation for the Safety of Air Navigation (Eurocontrol) data on individual flights.

Il importe d’utiliser la banque de données de l’Agence européenne de la sécurité aérienne (ci-après dénommée «Agence») concernant la certification des caractéristiques acoustiques comme un outil de validation des données sur les vols détenues par l’Organisation européenne pour la sécurité de la navigation aérienne (Eurocontrol).


The team led by the European Aviation Safety Agency is satisfied following physical inspection and/or document review, that: a) Flight deck seat harness retrofit on aircraft of types AN-12, AN-72 and YAK-40; b) Flight deck retrofit with quick donning masks on AN-12 (installation was ongoing on aircraft UR-11316 at the time of visit and reviewed by the team); c) Installation of EGPWS on the aircraft of types AN-12 and AN-140; d) Take-off performance charts for all runways currently being used for aircraft of typ ...[+++]

Par inspection matérielle et/ou examen de documents, l'équipe conduite par l'AESA a pu s'assurer de: a) la mise en conformité des harnais de poste de pilotage sur les appareils de types AN-12, AN-72 et YAK-40; b) la mise en conformité des postes de pilotage avec masques à pose rapide sur les appareils de type AN-12 (l'installation était en cours sur les appareils UR-11316 au moment de la visite et a été examinée par l'équipe); c) l'installation d'EGPWS sur les appareils de types AN-12 et AN-140; d) la mise à disposition d'abaques de performances au décollage pour toutes les pistes actuellement utilisées par des appareils de types AN-1 ...[+++]


The first measures to enhance safety in civil aviation were reflected by the adoption in 1996 by the European Commission of a Communication entitled “Defining a Community Aviation Safety Improvement Strategy” proposing to enhance safety in civil aviation by ensuring that aircraft comply fully with the safety standards defined by the Chicago Convention, signed on 7 December 1944.

Les premières mesures en faveur d’un renforcement de la sécurité dans l’aviation civile se sont traduites par l’adoption par la Commission européenne en 1996 d’une communication intitulée « Définir une stratégie communautaire de renforcement de la sécurité aérienne » proposant d’améliorer la sécurité dans l’aviation civile grâce à la mise en conformité totale des aéronefs avec les normes de sécurité définies par la convention de Chicago, signée le 7 décembre 1944.


(1) The second recital to Regulation (EC) No 1592/2002 of the European Parliament and of the Council of 15 July 2002 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency specifies, inter alia, that appropriate essential requirements should be developed to cover operations of aircraft and flight crew licensing, and application of that Regulation to third country aircraft.

(1) Le deuxième considérant du règlement (CE) n° 1592/2002 du Parlement européen et du Conseil du 15 juillet 2002 concernant des règles communes dans le domaine de l'aviation civile et instituant une Agence européenne de la sécurité aérienne précise , entre autres, que des exigences essentielles appropriées pour l'exploitation des aéronefs et la qualification des équipages devraient être définies et appliquées aux aéronefs de pays tiers.


The new proposal for a regulation that I am going to present will also include provisions enabling the European Aviation Safety Agency to deal with equipment, pilots, pilot training and flight plans, in such a way as to be able, as it were, to give the crew members both the training and the authority they need to set flight plans and to prevent people from making demands of them that are scarcely, or not at all, compatible with safety.

La nouvelle proposition de règlement que je vais présenter comportera aussi des dispositions qui permettront à l’Agence européenne de sécurité aérienne de s’occuper des équipages, des pilotes, de leur formation et des plans de vol, de manière à pouvoir, en quelque sorte, donner au personnel d’équipage à la fois la formation et l’autorité nécessaires pour imposer des plans de vol et éviter qu’on leur demande des choses peu ou pas compatibles avec la sécurité.


The second recital of the Regulation specifies that “appropriate essential requirements should be developed within one year after the entry into force of this Regulation to cover operations of aircraft and flight crew licensing and application of the Regulation to third-country aircraft and, thereafter, other areas in the field of civil aviation safety”.

Le second considérant du règlement précise en effet que « il convient d’élaborer, dans l’année qui suit l’entrée en vigueur du présent règlement, des exigences essentielles appropriées pour l’exploitation des aéronefs et la qualification des équipages, le règlement étant applicable aux aéronefs de pays tiers puis à d’autres aspects de la sécurité de l’aviation civile ».


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