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Advertising Verification Bureau
Advertising agency
Advertising checking bureau
Broadcast Advertising Bureau
Broadcast advertising
IAB
Internet Advertising Bureau
Publicity bureau
RAB
Radio Advertising Bureau
Radio advertising
Television and radio advertising

Traduction de «Broadcast Advertising Bureau » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Radio Advertising Bureau [ RAB | Broadcast Advertising Bureau ]

Radio Advertising Bureau [ RAB | Broadcast Advertising Bureau ]


radio advertising [ broadcast advertising ]

publicité à la radio [ publicité radiophonique ]


broadcast advertising [ television and radio advertising ]

publicité radiophonique et télévisée




Internet Advertising Bureau | IAB [Abbr.]

Bureau de la publicité sur Internet | IAB [Abbr.]


broadcast advertising

publicité radiophonique et télévisée


Advertising Verification Bureau

Autorité de régulation professionnelle de la publicité | Bureau de vérification de la publicité | ARPP [Abbr.] | BVP [Abbr.]


advertising agency | publicity bureau

agence de publicité | agence publicitaire


advertising checking bureau

pige | organisme de contrôle publicitaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Bureau's concern in radio and television broadcast markets relates primarily to the impact on advertising markets and, with respect to broadcast distribution undertakings, to the choices and prices available to consumers.

En ce qui concerne les marchés de la radiodiffusion et de la télédiffusion, le Bureau se préoccupe principalement de l'incidence sur les marchés de la publicité et, en ce qui concerne les entreprises de distribution de services de radiodiffusion, des choix du consommateur et des prix qui lui sont offerts.


The commisssion's concerns include those of the Bureau, except that its consideration of advertising markets relates to the broadcaster's ability to fulfill the objectives of the Act.

Les préoccupations du Conseil englobent celles du Bureau, mais son étude des marchés de la publicité a trait à la capacité des radiodiffuseurs de réaliser les objectifs énoncés dans la loi.


(Return tabled) Question No. 50 Mr. Charlie Angus: With regard to Canadian private television broadcasters: (a) what is the current estimated financial value of the benefits that Canadian private broadcasters derive from the laws and regulations of the government, including, but not limited to, simultaneous substitution, tax write-off exclusions for Canadian companies advertisements on U.S. broadcasters, and protection from foreign competition; (b) what is the estimated financial value of these benefits for each private broadcaster; ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 50 M. Charlie Angus: En ce qui concerne les télédiffuseurs privés canadiens: a) quelle est la valeur approximative des avantages que les diffuseurs privés au Canada tirent des lois et règlements du gouvernement, y compris, sans s’y limiter, de la substitution de signaux identiques, de l’exclusion des déductions fiscales pour les publicités d'entreprises canadiennes sur les ondes des diffuseurs américains et de la protection contre la concurrence étrangère; b) quelle est la valeur financière approximative de ces avantages pour chaque diffuseur privé; c) quelles sont les statistiques cumulatives et individuelles plus récentes que celles de l’automne 2006 sur la programmation télévisuelle quotidienne que le ...[+++]


Before I go to a colleague for questions, I'd like to ask, for our research team, if you look at page 4, under “Advertising's Essential Role in Canada's broadcasting System”.This is the brief from the Canadian advertising industry. If you look at the bottom of page 4, where you referred to various statistics and percentages, there's reference in your end-notes to items vii and viii, the latter of which refers to the Television Bureau of Canada, CBC, the ...[+++]

En haut de la page 5, vous mentionnez un certain nombre de statistiques et de pourcentages et vous nous renvoyez aux notes vii et viii qui se trouvent à la fin du document, la deuxième d'entre elles se rapportant au Bureau de la télévision du Canada, à la SRC, au CRTC et à Statistique Canada.




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'Broadcast Advertising Bureau' ->

Date index: 2022-06-03
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