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CMNI
Cabotage by inland waterway
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway bill of lading
Inland waterway connection
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway shipping
Inland waterway tourism
Inland waterway traffic
Inland waterway transport
Inland waterway trip
Inland waterways cabotage transport
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways insurance
Inland waterways policy
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
Inland waterways vessels sector
River cruise
River excursion
River tourism
River traffic
River transport
River trip
Waterway bill of lading
Waterway transport
Waterway transport undertakings

Traduction de «Cabotage by inland waterway » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


inland waterways insurance [ inland waterways policy ]

assurance fluviale [ assurance de navigation intérieure ]


inland waterways cabotage transport

cabotage par voies navigables intérieures


waterway bill of lading [ inland waterway bill of lading ]

connaissement fluvial


river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

tourisme fluvial [ croisière fluviale | randonnée fluviale | randonnée nautique | tourisme nautique ]


inland waterway transport [ inland waterway connection | inland waterway traffic | river traffic | river transport ]

transport par voie navigable [ circulation de navigation intérieure | circulation fluviale | liaison fluviale | transport fluvial ]


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

navigation fluviale [ navigation intérieure ]


Ad Hoc Working Group for the drafting of a European Agreement concerning the international carriage of dangerous goods by inland waterway

Groupe de travail spécial sur l'élaboration d'un projet d'Accord européen relatif au transport international de marchandises dangereuses par voies de navigation intérieure


Budapest Convention of 22 June 2001 on the Contract for the Carriage of Goods by Inland Waterways [ CMNI ]

Convention de Budapest du 22 juin 2001 relative au contrat de transport de marchandises en navigation intérieure [ CMNI ]


inland waterways vessels sector | waterway transport | waterway transport undertakings

batellerie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Your Rapporteur is aware that the inland waterway fleet is very sustainable thanks to its long lifetime, but that additional environmental benefits would be gained in terms of air pollutants if the propulsion of the fleet is progressively renewed or retrofitted with state-of-the-art technologies. Currently, inland waterway vessels’ engines have to comply with the exhaust gas emission limit values set out in Directive 97/68/EC (NRMM Directive), unless derogations have been granted.

Votre rapporteure est consciente que la flotte de la navigation intérieure jouit d'une grande stabilité grâce à sa longue durée de vie, mais elle sait aussi que le renouvellement ou la mise aux normes technologiques des systèmes de propulsion des bateaux, de manière progressive, permettrait d'en réduire l'émission de polluants atmosphériques et serait donc davantage bénéfique pour l'environnement. À l'heure actuelle, les émissions de gaz d'échappement des moteurs des bateaux de la navigation intérieure ne peuvent dépasser les valeurs limites fixées par la directive 97/68/CE (directive sur les engins mobiles non routiers), sauf en cas de ...[+++]


Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, including sea and inland ports, inland waterway ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Intégration du transport par voies navigables intérieures dans les corridors multimodaux: – 2013: lancement de la mise en œuvre des corridors au moyen de la communication sur les corridors RTE-T, sous réserve de l’adoption par les colégislateurs des orientations relatives au RTE-T, y compris celles qui concernent l'intégration des divers modes de transport (dont le transport par voies navigables) dans les corridors multimodaux RTE-T (acteur principal: Commission). – 2014-2015: adoption de plans de travail sur les corridors multimodaux et mise en œuvre des corridors (qui doit être assurée par les principa ...[+++]


Extension of the scope of application to domestic traffic (cabotage) and inland waterways: The scope of the proposed Regulation is wider compared to the scope of the Athens Convention 2002.

Le champ d'application du règlement proposé est plus vaste que celui de la convention d'Athènes de 2002.


As regards cabotage over inland waterways, the Commission is of the opinion that the maximum period allowed in France for providing cabotage services complies with Regulation (EEC) No 3921/91.

En ce qui concerne les transports par voie navigable, la Commission estime que la période maximale autorisée en France pour effectuer des transports de cabotage est conforme au règlement n° 3921/91.


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Can the Commission, as guardian of the Treaty, indicate to what extent the time limits laid down by France regarding road cabotage and cabotage over inland waterways are consistent with the freedom to provide services, as well as with the policy pursued by the Commission regarding completion of the internal market and the Lisbon Strategy?

En sa qualité de gardienne du traité, la Commission pourrait-elle dire dans quelle mesure les limites de temps que la France impose au cabotage par route et au cabotage par voie navigable cadrent avec la libre prestation des services ainsi qu’avec la politique que la Commission promeut en ce qui concerne l’achèvement du marché intérieur et la stratégie de Lisbonne?


Each Member State should retain the right to exempt from the application of this Directive the transport of dangerous goods by inland waterway if the inland waterways in its territory are not linked, by inland waterway, to the waterways of other Member States, or if no dangerous goods are transported on them.

Chaque État membre devrait conserver le droit d’exempter le transport de marchandises dangereuses par voie navigable de l’application de la présente directive si les voies navigables sur son territoire ne sont pas reliées, par des voies navigables, aux voies navigables d’autres États membres, ou si elles ne sont pas utilisées pour le transport de marchandises dangereuses.


their inland waterways are not linked, by inland waterway, to the waterways of other Member States; or

leurs voies de navigation intérieures ne sont pas reliées, par une voie de navigation intérieure, aux voies de navigation intérieures d’autres États membres; ou


With regard to goods transport, I have been calling for a long time for priority to be given to re-establishing rail transport and to revitalising short-sea maritime transport (or cabotage) and inland waterways, instead of focusing attention on the more than overloaded road system.

Pour ce qui concerne le transport de marchandises, je dis depuis longtemps que la priorité doit aller au rétablissement du transport ferroviaire et à la redynamisation du transport maritime de courte distance (ou cabotage) et de la navigation fluviale, au détriment de la route qui est plus que surchargée.


1. This Directive applies to the implementation and operation of RIS on all inland waterways of the Member States of class IV and above which are linked by a waterway of class IV or above to a waterway of class IV or above of another Member State, including the ports on such waterways as referred to in Decision No 1346/2001/EC of the European Parliament and of the Council of 22 May 2001 amending Decision No 1692/96/EC as regards seaports, inland ports ...[+++]

1. La présente directive est applicable à la mise en œuvre et au fonctionnement des SIF sur toutes les voies navigables des États membres de classe IV et supérieure qui sont reliées par une voie navigable de classe IV ou supérieure à une voie navigable de classe IV ou supérieure d'un autre État membre, ainsi que dans les ports situés sur ces voies navigables tels que visés par la décision no 1346/2001/CE du Parlement européen et du Conseil du 22 mai 2001 modifiant la décision no 1692/96/CE en ce qui concerne les ports maritimes, les ports de navigation intérieure et les terminaux intermodaux ainsi que le projet no 8 à l'annexe III (7).


(b) the cost of hiring, leasing or amortisation and of making the adjustments necessary to complete the planned action successfully, in respect of rolling stock (including locomotives) and inland waterway and sea vessels subject, with regard to inland waterway vessels, to compliance with the specific rules on structural improvements to inland waterway transport;

b) les coûts de location, de leasing ou d'amortissement et de l'adaptation nécessaire pour mener à bien l'action envisagée, en ce qui concerne le matériel roulant (y compris les locomotives) ainsi que les navires de navigation intérieure et maritime, sous réserve, en ce qui concerne les navires de navigation intérieure, du respect des règles spécifiques en matière d'assainissement structurel de la navigation intérieure;


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