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14C dating
BC
Basic copper
Basic copper carbonate
Basic cupric carbonate
Black carbon
C14 technique
Carbon 14 dating
Carbon budget
Carbon dating
Carbon dioxide budget
Carbon dioxide emissions tax
Carbon dioxide footprint
Carbon dioxide imprint
Carbon dioxide tax
Carbon footprint
Carbon imprint
Carbon soot
Carbon tax
Carbon-14 dating
Carbon-dating process
Carbonation requirements
Carbonation technique
Carbonation techniques
Carbonation technology
Carbonato
Copper
Copper carbonate basic
Copper carbonate hydroxide
Cupric carbonate
Dicopper carbonate dihydroxide
Dicopper dihydroxycarbon
Discard soot from the sweeping process
Dispose soot
Dispose soot from sweeping process
Dispose soot from the sweeping process
Maintain carbonation levels
Manage carbonation levels
Manage the level of carbonation
Radio-carbon dating
Radioactive carbon dating
Radiocarbon dating
Radiocarbon method
Regulate carbonation levels
Soot blower
Soot carbon
Soot remover
Tax on carbon
Tax on carbon dioxide
Tax on carbon dioxide emissions
Tax on carbon emissions
{µ-
}dihydroxidodicopper

Traduction de «Carbon soot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


black carbon | BC | soot carbon

carbone noir | carbone suie


dispose soot | dispose soot from sweeping process | discard soot from the sweeping process | dispose soot from the sweeping process

éliminer la suie issue d’opérations de ramonage


soot blower | soot remover

appareil de ramonage | ramoneur


{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicopper(II) [ copper carbonate basic | copper(II) carbonate hydroxide | dicopper carbonate dihydroxide | basic copper carbonate | basic copper(II) carbonate | basic cupric carbonate | (carbonato)dihydroxydicopper | copper carbonate hydroxide | cupric carbonate | dicopper dihydroxycarbon ]

{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicuivre(II) [ carbonate de cuivre basique | hydroxycarbonate de cuivre(II) | carbonate dihydroxyde de dicuivre | hydroxycarbonate de cuivre (II) ]


carbon dioxide tax | carbon tax | tax on carbon dioxide | tax on carbon | tax on carbon dioxide emissions | tax on carbon emissions | carbon dioxide emissions tax

taxe sur le dioxyde de carbone | taxe sur le CO2 | taxe sur l'émission de dioxyde de carbone | taxe sur les émissions de dioxyde de carbone | taxe sur le carbone | taxe carbone


carbon-14 dating [ radiocarbon dating | carbon 14 dating | radio-carbon dating | carbon dating | carbon-dating process | radiocarbon method | 14C dating | C14 technique | radioactive carbon dating ]

datation par le carbone 14 [ datation par le radiocarbone | datation au radiocarbone | datation au carbone 14 | datation 14C | radiodatation | technique de datation par le radiocarbone ]


carbon footprint | carbon dioxide footprint | carbon dioxide budget | carbon dioxide imprint | carbon imprint | carbon budget

empreinte de carbone | empreinte carbone | empreinte carbonique | bilan des émissions de gaz à effet de serre | bilan de dioxyde de carbone | bilan de carbone | bilan carbone


maintain carbonation levels | regulate carbonation levels | manage carbonation levels | manage the level of carbonation

rer les niveaux de carbonatation


carbonation technique | carbonation technology | carbonation requirements | carbonation techniques

techniques de carbonatation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
All these methods for reducing sulphur oxide emissions also reduce nitrogen oxide and black carbon (soot) emissions.

Toutes ces méthodes de réduction des émissions d'oxydes de soufre permettraient également de réduire les émissions d'oxyde d'azote et de carbone-suie.


We are also working with the U.S. and a few other countries to focus additional work on a new area on short-lived climate pollutants, such as methane, black carbon, or soot.

Nous collaborons également avec les États-Unis et quelques autres pays pour étudier plus à fond les polluants à courte durée de vie, comme le méthane, le carbone noir et la suie.


11. Recognises the fact that road transport has brought down considerably its emissions of particulate matter (PM 10), acidifying substances and ozone precursors, but is still worried about its level of nitrogen oxides and of fine particulates (Term report 2008, fig. 5.1). Is however particularly disappointed about its CO2 emissions, which in the period from 1990 - 2006 increased by 28 %, compared to a reduction of 3 % in the other sectors. Considers that the impact of black carbon (soot) particles on global warming should also be taken into account and that particle filtration should be recommended to eliminate that ...[+++]

11. reconnaît que le transport routier a considérablement réduit ses émissions de microparticules (PM 10), de substances acidifiantes et de précurseurs d'ozone, mais reste préoccupé par ses niveaux d'oxydes d'azote et de particules fines (rapport Term 2008, fig. 5.1); se dit néanmoins particulièrement déçu de l'évolution de ses émissions de CO2, qui, au cours de la période allant de 1990 à 2006, ont augmenté de 28 % alors qu'elles ont baissé de 3 % dans les autres secteurs; estime qu'il faut aussi tenir compte de l'impact des particules de carbone (suie) sur le réchauffement de la planète et que l'installation de filtres à particules d ...[+++]


Black carbon is soot produced by industrial processes.

Le noir de carbone est une suie produite par des procédés industriels.


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Melting of snow and ice in the Arctic is accelerated by short-lived climate pollutants. Among these are black carbon or soot, which accumulates on snow and ice surfaces and absorbs heat.

La fonte de neige et de glace dans l'Arctique est accélérée par les polluants climatiques à courte durée de vie, notamment le carbone noir ou la suie, qui s'accumule sur les surfaces de neige et de glace et absorbe la chaleur.


Aviation has an impact on the global climate through releases of carbon dioxide, nitrogen oxides, water vapour and sulphate and soot particles.

L’aviation exerce une incidence sur le climat de la planète car elle dégage des émissions de dioxyde de carbone, d’oxydes d’azote, de vapeur d’eau, ainsi que des particules de sulfate et de suie.


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down by Commission Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/126 ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d'une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation de carburant, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE de la Commission du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique ...[+++]


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down in Commission Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/126 ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d’une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation d'essence, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE de la Commission du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique de ...[+++]


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of emissions of pollutants in the form of nitrogen oxides and soot particles by each particular car as well as their carbon dioxide emissions, measured in grams per kilometre, and of their fuel consumption, calculated in litres per 100 kilometres in accordance with the parameters laid down in Directive 1999/100/EC of 15 December 1999 adapting to technical progress Council Directive 80/1268/EEC re ...[+++]

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d’une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base des polluants émis par chacune d'entre elles sous la forme d'oxydes d'azote et de particules de suie, ainsi que de leurs émissions de dioxyde de carbone, mesurées en grammes par kilomètre, et de leur consommation d'essence, calculée en litres par 100 kilomètres, conformément aux paramètres retenus dans la directive 1999/100/CE du 15 décembre 1999 portant adaptation au progrès technique de la directive 80/ ...[+++]


Carbon dioxide is not the soot that forms smog.

Le dioxyde de carbone n'est pas la suie qui forme le smog.


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