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Central Collection Office
Central Debt Recovery Office
Central Office of Planning
Central Planning Office
Central Procurement Office
Dedicated procurement office
Hide purchasing manager
ICT buyer
ICT procurer
ICT purchaser
IT procurement officer
Leather raw materials procurement manager
Leather raw materials purchase officer
Leather raw materials purchasing manager
Procurement Officer
Procurement officer
Purchasing agent
Purchasing officer

Traduction de «Central Procurement Office » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Central Procurement Office

Bureau central d'approvisionnements


ICT procurer | ICT purchaser | ICT buyer | IT procurement officer

acheteur informatique | responsable des acquisitions informatiques | responsable de l'approvisionnement en technologies de l'information et de la communication | responsable des acquisitions de technologies de l'information et de la communication


procurement officer | purchasing agent | purchasing officer

acheteur


Central Office of Planning | Central Planning Office

Bureau central du plan | Office central de la planification


Instructions for Procurement Officers for the Application of the GATT Agreement on Government Procurement in the Supply Administration

Instructions destinées aux agents des achats en application de l'accord GATT relatif aux marchés publics à l'administration des Approvisionnements




Central Collection Office | Central Debt Recovery Office

Office central d'encaissement


dedicated procurement office

bureau des achats spécialisés


Central Monitoring Office for the Occupational Pensions Insurance Scheme

Centre de compétence Surveillance prévoyance professionnelle


hide purchasing manager | leather raw materials purchase officer | leather raw materials procurement manager | leather raw materials purchasing manager

responsable des achats de matières premières cuirs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the UK, for example, the Office of Government Commerce aims to save EUR 350 million over 3 years for central civil government purchases through the implementation of its e-procurement strategy.

Au Royaume-Uni, par exemple, l'Office of Government Commerce vise à économiser 350 millions d'euros sur trois ans dans les marchés publics civils du gouvernement central par la mise en oeuvre de sa stratégie de passation des marchés publics par voie électronique (e-procurement).


32. Welcomes the role played by independent regulatory bodies in improving the efficiency and transparency of the country’s institutions; commends, in particular, the work of the Ombudsman and Commissioner for Information of Public Importance and Personal Data Protection; urges the authorities to provide the State Audit Institution, the Commission for the Protection of Competition, the Public Procurement Office and the Commission for the Protection of Bidders’ Rights with adequate financial, administrative and office capacities enabling them to carry out their duties; calls on the authorities ...[+++]

32. se félicite du rôle joué par les organismes de réglementation indépendants dans l'amélioration de l'efficacité et de la transparence des institutions du pays; salue tout particulièrement le travail du médiateur et du commissaire chargé des informations d'importance publique et de la protection des données personnelles; presse les autorités de fournir à l'institut national de l'audit, à la commission de protection de la concurrence, à l'autorité des marchés publics et à la commission de protection des droits des soumissionnaires les capacités financières, administratives et logistiques adéquates leur permettant de mener à bien leurs ...[+++]


32. Welcomes the role played by independent regulatory bodies in improving the efficiency and transparency of the country’s institutions; urges the authorities to work towards the highest possible standards in ensuring the coherence of the legal system and the even-handed implementation of all legal provisions; commends, in particular, the work of the Ombudsman and Commissioner for Information of Public Importance and Personal Data Protection; urges the authorities to provide the State Audit Institution, the Commission for the Protection of Competition, the Public Procurement Office and the Commission for the Prot ...[+++]

32. se félicite du rôle joué par les organismes de réglementation indépendants dans l'amélioration de l'efficacité et de la transparence des institutions du pays; invite instamment les autorités à œuvrer pour mettre en place des normes aussi élevées que possible à même de garantir tant la cohérence du système juridique que la mise en œuvre impartiale de l'ensemble des dispositions juridiques; salue tout particulièrement le travail du médiateur et du commissaire chargé des informations d'importance publique et de la protection des données personnelles; presse les autorités de fournir à l'institut national de l'audit, à la commission de ...[+++]


c) Benefits in terms of more efficient procurement administration: where Central Purchasing Bodies (CPBs) exist, the use of electronic procedures can contribute to centralise costly procurement back-office functions and reap scale economies in procurement administration.

c) Gains en termes de gestion des marchés publics: En présence de centrales d'achat, les procédures électroniques peuvent contribuer à la centralisation de fonctions de traitement coûteuses et à la réalisation d'économies d'échelle dans la gestion des marchés publics.


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the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland:the Home Office (United Kingdom Central Authority), Her Majesty’s Revenue and Customs, Crown Office and Procurator Fiscal Service;

Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d’Irlande du Nord: ministère de l’intérieur (autorité centrale du Royaume-Uni), Her Majesty’s Revenue and Customs, Crown Office and Procurator Fiscal Service.


231. Requests therefore that the Commission take much greater account of other criteria (such as those proposed by the ECA), rather than solely considering the CV of the team leader expert; suggests that this could be done, for example, by creating a database, compatible with legal requirements, of firms which fail to provide the proposed expert, which should in turn prevent them from participating in procurement for a specified period; notes that the Commission has adopted Regulation (EC, Euratom) No 1302/2008 of 17 December 2008 on the central exclusion ...[+++]

231. invite par conséquent la Commission à tenir davantage compte d'autres critères (comme proposé par la Cour des comptes) que le seul curriculum vitae du chef d'équipe; suggère que l'on pourrait procéder, par exemple, en créant une base de données, respectant les dispositions juridiques et contenant les entreprises qui ne fournissent pas les experts proposés et qui seraient, dès lors, mises dans l'impossibilité de participer à un marché public pendant une certaine durée; constate que la Commission a adopté le règlement (CE, Euratom) n° 1302/2008 du 17 décembre 2008 relatif à la base de données ...[+++]


230. Requests therefore that the Commission take much greater account of other criteria (such as those proposed by the ECA), rather than solely considering the CV of the team leader expert; suggests that this could be done, for example, by creating a database, compatible with legal requirements, of firms which fail to provide the proposed expert, which should in turn prevent them from participating in procurement for a specified period; notes that the Commission has adopted Regulation (EC, Euratom) No 1302/2008 of 17 December 2008 on the central exclusion ...[+++]

230. invite par conséquent la Commission à tenir davantage compte d'autres critères (comme proposé par la Cour des comptes) que le seul curriculum vitae du chef d'équipe; suggère que l'on pourrait procéder, par exemple, en créant une base de données, respectant les dispositions juridiques et contenant les entreprises qui ne fournissent pas les experts proposés et qui seraient, dès lors, mises dans l'impossibilité de participer à un marché public pendant une certaine durée; constate que la Commission a adopté le règlement (CE, Euratom) n° 1302/2008 du 17 décembre 2008 relatif à la base de données ...[+++]


I would like to mention, thirdly, the newly introduced procurement procedures and rules for central procurement offices, which make it possible to have a system of procurement organised on modern lines.

Un troisième point à relever est l’introduction récente des nouvelles procédures d’achat et des règles sur les centrales d’achat, qui permettent une organisation moderne du système d’achat.


Where the NGO uses a central buying office as service provider in conformity with Article 8.4 of Annex IV ‘Procurement by grant Beneficiaries in the context of European Community external actions’, it selects it in conformity with the procedures for service contracts set out in Article 4.1 and 4.2 thereof.

Lorsqu’une ONG recourt à une centrale d’achat comme prestataire de services conformément aux dispositions du point 8.4 de l’annexe IV “Procédures de passations de marchés applicables par les bénéficiaires de subventions dans le cadre des actions extérieures de la Communauté européenne”, elle la sélectionne conformément aux procédures applicables aux marchés de services visés aux points 4.1 et 4.2 de cette annexe.


[7] Regulation (EC) No 106/2008 of the European Parliament and of the Council of 15 January 2008 on a Community energy –efficiency labelling programme for office equipment; Whilst the Energy Star is a voluntary label, the Regulation makes the use of the underlying requirements mandatory for central government authorities and Community Institutions in public procurement contracts falling within the scope of the Public Procurement D ...[+++]

[7] Règlement (CE) no 106/2008 du Parlement européen et du Conseil du 15 janvier 2008 concernant un programme communautaire d'étiquetage relatif à l'efficacité énergétique des équipements de bureau. Energy Star est un label facultatif, mais le règlement rend obligatoire, pour les pouvoirs publics centraux ainsi que les institutions communautaires, l'application des exigences sous-jacentes dans les marchés publics relevant des directives sur les marchés publics.


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