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Automatic control system
Chassis control system
Closed loop control system
Closed-loop control system
Closed-loop servo-system
Common-control progressive system
Conduct stock control system maintenance activities
Direct progressive control system
Direct-control system
Distributed-control system
Ensure effective operation of ship control systems
Ensure stock control systems remain up-to-date
Evaporation control system
Evaporative emission control system
FEC system
Feedback control system
Fuel evaporation control system
Fuel evaporative emission control system
Indirect-control system
Maintain stock control systems
Manage ship control systems
Manage vessel control systems
Monitor stock control systems
Perform vessel control system management activities
Process control computer system
Process control system
Process-control system
Progressive common-control system
Servo control system
Servo system
Servomechanism
Vapor recovery system

Traduction de «Chassis control system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
chassis control system

système de contrôle du chassis


manage ship control systems | perform vessel control system management activities | ensure effective operation of ship control systems | manage vessel control systems

rer les systèmes de contrôle des navires


conduct stock control system maintenance activities | monitor stock control systems | ensure stock control systems remain up-to-date | maintain stock control systems

entretenir les systèmes de contrôle des stocks


manage computer transportation operation control systems | manage computer-based transportation operation control systems | manage computer-based transport operation control systems; | monitor performance of computer-based transport control systems

gérer les systèmes informatiques de contrôle des opérations de transport


common-control progressive system | indirect-control system | progressive common-control system

autocommutateur à commande indirecte | système à commande indirecte | système à sélection indirecte


direct progressive control system | direct-control system | distributed-control system

autocommutateur à commande directe | système à commande directe | système à sélection directe


evaporation control system [ vapor recovery system | evaporative emission control system | fuel evaporative emission control system | fuel evaporation control system | FEC system ]

système de récupération des vapeurs d'essence [ système de récupération de vapeur | dispositif de recyclage des vapeurs du réservoir | dispositif RVR ]


closed-loop control system [ closed loop control system | feedback control system | closed-loop servo-system | servo system ]

système de commande en boucle fermée [ système d'asservissement ]


closed-loop control system | feedback control system | servo control system | servomechanism | automatic control system

système asservi | système à rétroaction | système bouclé | système à retour | système à bouclage | système de commande asservi | système de commande à rétroaction | système de commande bouclé | système de commande à retour | système de commande à bouclage | système de commande à rétroactivation


process-control system [ process control system | process control computer system ]

système de commande de processus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
"Our findings are important for the future of all electric vehicles including hybrids. They will help unlock the market", explains Dr. Kosmas Knödler, the coordinator of OpEneR project, working for the Chassis Systems Control division at Robert Bosch GmbH.

Kosmas Knödler, qui coordonne le projet OpEneR et travaille pour le département du contrôle des systèmes de châssis au sein de l'entreprise Robert Bosch GmbH, a déclaré à ce sujet: «Nos travaux revêtent une importance particulière pour l'ensemble des véhicules électriques de demain, y compris les véhicules hybrides.


(i) for a renewal or upgrading of an existing railcar, train-set or locomotive, when the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project; under the condition that the application is accompanied by an impact assessment providing a sufficient justification for the derogation and proving that the overall emission levels when comp ...[+++]

(i) pour le renouvellement ou l'amélioration d'un autorail, d'une rame ou d'une locomotive existants, lorsque l'application des exigences de la phase III A poserait d'importantes difficultés techniques en termes de gabarit, de charge par essieu, de conception de la carrosserie/du châssis ou de systèmes de contrôle du ou des moteurs pour une exploitation multiple et, en conséquence, compromettrait la viabilité économique du projet; à condition que l'application s'accompagne d'une analyse d'impact fournissant une justification suffisante pour la dérogation et prouvant que les niveaux d'émissions globaux seront améliorés par rapport aux mo ...[+++]


(i) for a renewal or upgrading of an existing railcar, train-set or locomotive, when the application of Stage III A requirements would raise important technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project;

(i) pour le renouvellement ou l'amélioration d'un autorail, d'une rame ou d'une locomotive existants, lorsque l'application des exigences de la phase III A poserait d'importantes difficultés techniques en termes de gabarit, de charge par essieu, de conception de la carrosserie/du châssis ou de systèmes de contrôle du ou des moteurs pour une exploitation multiple et, en conséquence, compromettrait la viabilité économique du projet;


(i) the application of Stage III B requirements would give rise to significant technical difficulties in terms of gauge, axle load, body/chassis design or engine(s) control systems for multiple operation and, as a consequence, compromise the economic viability of the project; or

(i) l'application des exigences de la phase III B poserait d'importantes difficultés techniques en termes de gabarit, de charge par essieu, de conception de la carrosserie/du châssis ou de systèmes de contrôle du ou des moteurs pour une exploitation multiple et, en conséquence, compromettrait la viabilité économique du projet; ou


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The Commission examined the competitive effects of the proposed acquisition in the affected markets for the manufacture and supply of structural chassis assemblies, foot controls, hinge systems and steel service centres used in the automotive industry as input for automotive components.

La Commission a examiné les effets de la concentration envisagée sur la concurrence sur les marchés concernés de la fabrication et de la fourniture des assemblages de structures de châssis, des commandes au pied, des systèmes de charnières et des centres de service acier, utilisés dans l’industrie automobile pour la production de composants destinés aux véhicules à moteur.


2.4. Control devices for regulating the braking force, which react to the inclination in the direction of travel (pendulum, spring-mass-system, liquid-inertia-switch) shall be attached to the chassis if the trailer has more than one axle and a vertically adjustable towing device.

2.4. Les dispositifs de réglage de la force de freinage sensibles à l'inclinaison du sens de la marche (dispositifs à pendule, à masse et ressort, contact du type à mercure) doivent être fixés au châssis si la remorque a plusieurs essieux et un dispositif d'attelage réglable verticalement.


2.4.Control devices for regulating the braking force, which react to the inclination in the direction of travel (pendulum, spring-mass-system, liquid-inertia-switch) shall, if the trailer has more than one axle and a vartically adjustable towing device, be attached to the chassis.

2.4.Les dispositifs de commande pour le réglage de la force de freinage, qui réagissent à l'inclinaison dans le sens de la marche (pendule, système ressort-masse, commutateur par inertie liquide), doivent, si la remorque a plus d'un essieu et un dispositif de remorquage réglable à la verticale, être attachés au châssis.


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