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Circular positioning system
Circularly polarised system
Circularly polarized system
Dive vessel positioning systems
Dive vessels systems
Diving vessels systems
ETCS
European Satellite Navigation System
European Train Control System
GNSS
GPS
Galileo
Global Navigation Satellite System
Global positioning system
NAVSTAR Global Positioning System
Navigation System Using Time and Ranging
Navigation System by Timing And Ranging
Navigation System with Time And Ranging
Navigation by satellite
Navstar GPS
Navstar global positioning system
PTP
Point positioning
Point to point positioning
Point-to-point N-C
Point-to-point control
Positional control
Positional number system
Positional representation system
Positional system
Positioning control
Positioning control system
Positioning system
Positive train control
Satellite navigation
Short base line acoustic position reference system
Short base line acoustic positioning system
Short base line acoustic system
Short base line system
Short baseline acoustic system
Short-baseline acoustic position indicator system
Short-baseline system
Systems on diving vessels
Train protection system

Traduction de «Circular positioning system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
circular positioning system

système d'orientation circulaire


circularly polarised system | circularly polarized system

système à polarisation circulaire


global positioning system | Navstar global positioning system | GPS [Abbr.] | Navstar GPS [Abbr.]

Système de positionnement mondial | système GPS | GPS [Abbr.] | NAVSTAR GPS [Abbr.]


dive vessels systems | systems on diving vessels | dive vessel positioning systems | diving vessels systems

systèmes des navires supports de plongée


satellite navigation [ European Satellite Navigation System | Galileo | Global Navigation Satellite System | global positioning system | GNSS | GPS | navigation by satellite ]

navigation par satellite [ Galileo | GNSS | GPS | système de positionnement à capacité globale | Système européen de navigation par satellite | système global de navigation par satellite ]


short-baseline system [ short base line system | short-baseline acoustic position indicator system | short base line acoustic position reference system | short base line acoustic positioning system | short base line acoustic system | short baseline acoustic system ]

base courte [ réseau acoustique à base courte | base courte acoustique ]


positioning control [ PTP | point-to-point control | point-to-point N-C | positional control | point to point positioning | point positioning | positioning control system | positioning system ]

fonctionnement point par point [ fonctionnement de point à point | mise en position point par point | commande de mise en position | positionnement discontinu | commande point à point ]


Navigation Satellite Timing and Ranging Global Positioning System [ NAVSTAR/GPS | Navigation System Using Time and Ranging | Navigation System with Time And Ranging | Navigation System by Timing And Ranging | NAVSTAR Global Positioning System | NAVSTAR/GPS Satellite Navigation System | NAVSTAR/GPS System ]

Système mondial de détermination de positions NAVSTAR [ Système mondial de positionnement global NAVSTAR | Système de navigation par repérage de temps et mesurage de distances | Système NAVSTAR/GPS ]


positional representation system | positional system | positional number system

système de numération pondérée | système pondéré | système de numération de position


ETCS | train protection system | European Train Control System | positive train control

Système européen de contrôle des trains
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) For the purposes of this Division, a global navigation satellite system (GNSS) receiver is considered to be a long-range navigation system if it is installed in accordance with the requirements of Advisory Circular 20-138B, entitled Airworthiness Approval of Positioning and Navigation Systems, dated September 27, 2010 and published by the Federal Aviation Administration of the United States, as amended from time to time.

(2) Pour l’application de la présente section, un récepteur utilisant le système mondial de navigation par satellite (GNSS) est considéré comme un système de navigation à longue portée s’il est installé en conformité avec les exigences de la circulaire consultative 20-138B, intitulée Airworthiness Approval of Positioning and Navigation Systems, publiée par la Federal Aviation Administration des États-Unis, datée du 27 septembre 2010, avec ses modifications successives.


Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based ReferencedNavigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‧Circular Error Probable‧ (CEP);

systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs "systèmes de navigation référencée par base de données" ("DBRN") pour l'assiette, le guidage ou le contrôle après unalignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la "DBRN" pendant une période pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres ‧erreur circulaire probable‧ ...[+++]


Hybrid Inertial Navigation Systems embedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with ‘Data-Based Referenced Navigation’ (‘DBRN’) System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or ‘DBRN’ for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres ‘Circular Error Probable’ (CEP);

systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs «systèmes de navigation référencée par base de données» («DBRN») pour l'assiette, le guidage ou le contrôle après un alignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la «DBRN» pendant une période pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres «erreur circulaire probable» ...[+++]


b. Hybrid Inertial Navigation Systems emebedded with Global Navigation Satellite Systems(s) (GNSS) or with "Data-Based Referenced Navigation" ("DBRN") System(s) for attitude, guidance or control, subsequent to normal alignment, having an INS navigation position accuracy, after loss of GNSS or "DBRN" for a period of up to four minutes, of less (better) than 10 metres 'Circular Error Probable' (CEP).

b. systèmes de navigation à inertie hybrides dans lesquels sont intégrés un ou plusieurs systèmes de navigation globale par satellite (GNSS) ou un ou plusieurs "systèmes de navigation référencée par base de données" ("DBRN") pour l'attitude, le guidage ou le contrôle après un alignement normal, ayant une précision de position de navigation INS, après la perte du GNSS ou de la "DBRN" pendant un délai pouvant atteindre jusqu'à quatre minutes, inférieure à (meilleure que) 10 mètres "Erreur circulaire ...[+++]


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