Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collision coverage
Collision insurance
Collision point
Collision site
Collision-detecting network
Colregs
Cornering at points
Forward collision alert
Forward collision alert system
Forward collision warning
Forward collision warning system
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
Near collision report
Near midair collision report
Near miss report
Own damage restricted to collision
Potential point of collision
Reported near collision
Slanting collision
Supervise check-out point
Taking slantwise

Traduction de «Collision point » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
collision point | collision site

point de collision | région de collision | site de collision


carrier sense multiple access with collision detection network [ CSMA/CD network | carrier sense multiple access with collision detection | carrier-sense multiple access/collision detection | carrier sense multiple access/collision detection | collision-detecting network ]

réseau à accès multiple par détection de porteuse et détection de collision [ réseau AMDP-DC | réseau CSMA-CD | réseau CSMA/CD | détection de signal avec accès multiple et détection de collision | accès multiple par détection de porteuse avec détection de collision ]


cornering at points | slanting collision | taking slantwise

prise en écharpe


forward collision warning system [ forward collision alert system | forward collision warning | forward collision alert ]

avertisseur de risque de collision à l'avant [ avertissement de risque de collision à l'avant | alerte de risque de collision à l'avant | avertisseur FCW | avertisseur FCA ]


potential point of collision

point d’abordage potentiel [ PPC | point possible de collision ]


colregs | scope of international regulations for preventing collisions at sea | international regulations for preventing collisions at sea | range of international regulations for preventing collisions at sea

réglementation internationale pour la prévention des collisions en mer


near collision report | near midair collision report | near miss report | reported near collision

compte-rendu de quasi-abordage


own damage restricted to collision | collision coverage | collision insurance

tierce collision | dommages collision | dommages accident par collision | assurance-collision | assurance collision


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

surveiller une caisse


anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

identifier les points d’amélioration dans la relation avec la clientèle | identifier les problèmes dans les interactions avec les clients | identifier les points de tension dans les interactions avec la clientèle | identifier les points de tension dans les interactions avec les clients
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The external surface of the vehicle shall not exhibit, directed outwards, any pointed or sharp parts, rough surfaces, or any projections of such shape, dimensions, direction or hardness as to be likely to increase the risk or seriousness of bodily injury to a person hit by the external surface or brushing against it in the event of a collision.

La surface extérieure du véhicule ne doit pas présenter, dirigées vers l’extérieur, de parties pointues ou tranchantes, de surfaces rugueuses ou de saillies dont la forme, les dimensions, l’orientation ou la dureté seraient de nature à accroître le risque ou la gravité de lésions corporelles subies par une personne heurtée ou frôlée par la surface extérieure en cas de collision.


1. In the aim of improving the aerodynamic performance and road safety of vehicles or combinations of vehicles, vehicles or combinations of vehicles that meet the criteria set out in paragraph 2 below may exceed the maximum lengths provided for in point 1.1 of Annex I. The main purpose of these exceedances is to allow the construction of tractor cabs improving the aerodynamic characteristics of vehicles or combinations of vehicles, and improving road safety for vulnerable road users and vehicles involved in rear-end collisions.

1. Dans le but d'améliorer les performances aérodynamiques et de sécurité routière des véhicules ou des ensembles de véhicules, les longueurs maximales prévues à l'annexe I point 1.1, peuvent être dépassées pour les véhicules ou ensembles de véhicules qui répondent aux exigences précisées au paragraphe 2 ci-dessous. Ces dépassements ont pour principal objectif de permettre la construction de cabines de tracteurs améliorant les caractéristiques aérodynamiques des véhicules ou ensembles de véhicules, et améliorant la sécurité routière tant pour les usagers de la route vulnérables que pour les véhicules en cas de ...[+++]


1. In the aim of improving the aerodynamic performance and road safety of vehicles or combinations of vehicles, vehicles or combinations of vehicles that meet the criteria set out in paragraph 2 below may exceed the maximum lengths provided for in point 1.1 of Annex I. The main purpose of these exceedances is to allow the construction of tractor cabs improving the aerodynamic characteristics of vehicles or combinations of vehicles, and improving road safety for vulnerable road users and vehicles involved in rear-end collisions.

1. Dans le but d'améliorer les performances aérodynamiques et de sécurité routière des véhicules ou des ensembles de véhicules, les longueurs maximales prévues à l'annexe I point 1.1, peuvent être dépassées pour les véhicules ou ensembles de véhicules qui répondent aux exigences précisées au paragraphe 2 ci-dessous. Ces dépassements ont pour principal objectif de permettre la construction de cabines de tracteurs améliorant les caractéristiques aérodynamiques des véhicules ou ensembles de véhicules, et améliorant la sécurité routière tant pour les usagers de la route vulnérables que pour les véhicules en cas de ...[+++]


None of the vehicle structure forward of the line described in point 1.2.3.1 shall have pointed or sharp parts or projections which are directed outwards and which are likely to catch or significantly increase the severity of injuries or chance of lacerations to vulnerable road users in the event of a collision while the vehicle is being driven forward.

Aucun élément de la structure du véhicule en avant de la ligne décrite au point 1.2.3.1 ne doit avoir de parties pointues ou tranchantes dirigées vers l’avant et susceptibles d’accrocher des usagers de la route vulnérables ou d’accroître de manière significative la gravité des blessures ou les risques de lacérations en cas de collision alors que le véhicule se déplace vers l’avant.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
None of the structure rearward of the rear axle shall have pointed or sharp parts or projections which are directed outwards and which are likely to catch or significantly increase the severity of injuries or chance of lacerations to vulnerable road users in the event of a collision while the vehicle is being driven rearward.

Aucun élément de la structure du véhicule en arrière de l’essieu arrière ne doit avoir de parties pointues ou tranchantes dirigées vers l’extérieur et susceptibles d’accrocher des usagers de la route vulnérables ou d’accroître de manière significative la gravité des blessures ou les risques de lacérations en cas de collision alors que le véhicule se déplace vers l’arrière.


1.3.8. Outward pointed and protruding parts of the vehicle in its normal and upright position which are not contacted by the testing device, but which could increase the risk or seriousness of body lesions and lacerations as a result of any contact with a person being struck in a collision, shall be blunted.

1.3.8. Les parties pointues et en saillie, dirigées vers l’extérieur, du véhicule dans sa position verticale normale qui ne sont pas touchées par le dispositif d’essai, mais susceptibles d’accroître le risque ou la gravité de lacérations et de lésions corporelles à la suite de tout contact avec une personne heurtée dans une collision, doivent présenter des bords adoucis.


vehicles may be fitted with a rear-end collision alert signal (RECAS) as defined in point 2.33 of UNECE regulation No 48, provided that all relevant requirements of that regulation applying to RECAS are met.

les véhicules peuvent être équipés d’un signal avertisseur de risque de collision fronto-arrière (RECAS) comme défini au point 2.33 du règlement no 48 de la CEE-ONU, pour autant que toutes les prescriptions pertinentes de ce règlement qui s’appliquent au signal RECAS soient respectées.


First, that the collision and sinking of the New Flame happened not in the Bay of Gibraltar, which the Spanish call the Bay of Algeciras, but on the south-east side of the Rock of Gibraltar, off Europa Point in the Mediterranean Sea.

Premièrement, il doit préciser que la collision et le naufrage du New Flame se sont produits non pas dans la baie de Gibraltar, que les Espagnols appellent baie d’Algésiras, mais sur le versant sud-est du Rocher de Gibraltar, au large de la Pointe Europa qui se trouve dans la mer Méditerranée.


The BMF has pointed to the motorcycle accidents in-depth study showing that most motorcycle accidents are the result of low-speed urban collisions, usually the fault of the car driver.

La BMF a attiré l’attention sur l’étude approfondie des accidents de motocycles, selon laquelle la plupart d’entre eux résultent de collisions à faible vitesse en ville, la faute revenant en général aux conducteurs de voitures.


In addition, the traffic in EU shipping lanes is increasingly heavy and the number of collisions and disasters that have occurred in EU waters points to the need for more effective coordination in avoiding potential maritime disasters.

En outre, le trafic dans les voies de navigation communautaires augmente sans cesse et le nombre de collisions et de catastrophes qui s’y produisent illustrent la nécessité d’une coordination plus efficace dans la prévention des catastrophes maritimes potentielles.


w