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CCME
CCMW
CCMWE
CMW
Churches' Commission for Migrants in Europe
Churches' Committee for Migrants in Europe
Churches' Committee on Migrant Workers in Europe
Churches’ Commission for Migrants in Europe
Churches’ Committee for Migrants in Europe
Churches’ Committee on Migrant Workers
Churches’ Committee on Migrant Workers in Europe
Churches’ Committee on West European Migration
Committee on Migrant Workers
Emigrant worker
Foreign labour
Foreign worker
Immigrant worker
Labour migrant
Migrant labor
Migrant worker
Migrants
Migratory worker
Seasonal labor
Seasonal labor force
Seasonal workers
Summit Migrant Worker Initiative
Summit of the Americas Migrant Worker Initiative

Traduction de «Committee on Migrant Workers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Committee on Migrant Workers | Committee on the Protection of the Rights of All Migrant Workers and Members of their Families | CMW [Abbr.]

Comité pour la protection des droits de tous les travailleurs migrants et des membres de leur famille


CCMWE | Churches’ Commission for Migrants in Europe | Churches’ Committee for Migrants in Europe | Churches’ Committee on Migrant Workers | Churches’ Committee on Migrant Workers in Europe | Churches’ Committee on Migrant Workers in Western Europe | Churches’ Committee on West European Migration | CCME [Abbr.] | CCMW [Abbr.]

Comité des églises auprès des migrants | Comité des églises auprès des migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants | Comité des églises auprès des travailleurs migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe occidentale | Commission des Églises auprès des Migrants en Europe | CEME [Abbr.] | CETMI [Abbr.]


Churches' Commission for Migrants in Europe [ CCME | Churches' Committee for Migrants in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Europe | Churches' Committee on Migrant Workers in Western Europe ]

Commission des Églises auprès des migrants en Europe [ Comité des Églises auprès des migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe | Comité des Églises auprès des travailleurs migrants en Europe occidentale ]


Summit of the Americas Migrant Worker Initiative [ Summit Migrant Worker Initiative ]

Initiative du Sommet des Amériques concernant les travailleurs migrants


Advisory Committee on Social Security for Migrant Workers

Comité consultatif pour la sécurité sociale des travailleurs migrants


migrant worker [ emigrant worker | foreign labour | foreign worker | immigrant worker ]

travailleur migrant [ main-d'oeuvre étrangère | main-d'œuvre étrangère | travailleur émigré | travailleur étranger | travailleur immigré ]


Ad Hoc Committee of Experts for the Supervision of the Application of the Convention on the Protection of the Rights of All Migrant Workers and their Families

Comité ad hoc d'experts chargé d'examiner l'application de la Convention sur la protection des droits de tous les travailleurs migrants et de leur famille


migrant worker | labour migrant

travailleur migrant | travailleuse migrante


migrant worker | migratory worker

travailleur migrant | travailleuse migrante | migrant | migrante


seasonal labor force | seasonal labor | seasonal workers | migrant labor | migrants

travailleurs saisonniers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[16] Including the Administrative Commission on Social Security for Migrant Workers as well as the Advisory Committees on Social Security and on Free Movement of Workers.

[16] Y compris la commission administrative pour la sécurité sociale des travailleurs migrants, ainsi que les comités consultatifs sur la sécurité sociale et la libre circulation des travailleurs.


24. Calls on the Member States to implement effectively General Comment No 2 of the UN Committee on Migrant Workers on the Rights of Migrant Workers in an Irregular Situation and Members of their Families, particularly when it comes to ensuring protection from violence and exploitation for undocumented women workers;

24. demande aux États membres d'appliquer de manière efficace l'observation générale nº 2 du Comité des Nations unies pour la protection des droits de tous les travailleurs migrants et des membres de leur famille sur les droits des travailleurs migrants en situation irrégulière et des membres de leur famille, en particulier en ce qui concerne la protection des travailleuses sans papiers contre la violence et l'exploitation;


– having regard to General Comment No 2 of the UN Committee on Migrant Workers on the Rights of Migrant Workers in an Irregular Situation and Members of their Families,

– vu l'observation générale nº 2 du Comité des Nations unies pour la protection des droits de tous les travailleurs migrants et des membres de leur famille sur les droits des travailleurs migrants en situation irrégulière et des membres de leur famille,


EUROVOC descriptor: integration of migrants free movement of persons free movement of workers approximation of laws employment statistics migrant worker European citizenship equal treatment

Descripteur EUROVOC: intégration des migrants libre circulation des personnes libre circulation des travailleurs rapprochement des législations statistique de l'emploi travailleur migrant citoyenneté européenne égalité de traitement


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7. Stresses the need to fully implement the principles of the 1969 OAU Convention Governing the Specific Aspects of Refugee Problems in Africa and the 1993 International Convention concerning the rights and the protection of migrant workers and their families; supports the concluding observations of the UN Committee on Migrant Workers of May 2007 which called for the re-opening of the investigations into the killing of 27 Sudanese asylum-seekers in December 2005;

7. souligne la nécessité de la mise en œuvre complète des principes de la convention de l'Organisation de l'Union africaine de 1969 traitant des aspects spécifiques des problèmes des réfugiés en Afrique et de la convention internationale de 1993 sur la protection des droits des travailleurs migrants et des membres de leur famille; soutient les observations de synthèse du comité des Nations unies sur les travailleurs migrants de mai 2007, qui demandaient la réouverture des enquêtes relatives à l'assassinat de vingt-sept demandeurs d'a ...[+++]


7. Stresses the need to fully implement the principles of the 1969 OAU Convention and the 1993 International Convention concerning the rights and the protection of migrant workers and their families; supports the concluding observations of the UN Committee on Migrant Workers of May 2007 which called for the re-opening of the investigations into the killing of 27 Sudanese asylum-seekers in December 2005;

7. souligne la nécessité de la mise en œuvre complète des principes de la Convention de l'Organisation de l'Union africaine de 1969 et de la convention internationale de 1993 sur la protection des droits des travailleurs migrants et des membres de leur famille; soutient les observations de synthèse du comité des Nations unies sur les travailleurs migrants de mai 2007, qui demandaient la réouverture des enquêtes relatives à l'assassinat de 27 demandeurs d'asile soudanais en décembre 2005;


7. Stresses the need to fully implement the principles of the 1969 OAU Convention Governing the Specific Aspects of Refugee Problems in Africa and the 1993 International Convention concerning the rights and the protection of migrant workers and their families; supports the concluding observations of the UN Committee on Migrant Workers of May 2007 which called for the re-opening of the investigations into the killing of 27 Sudanese asylum-seekers in December 2005;

7. souligne la nécessité de la mise en œuvre complète des principes de la convention de l'Organisation de l'Union africaine de 1969 traitant des aspects spécifiques des problèmes des réfugiés en Afrique et de la convention internationale de 1993 sur la protection des droits des travailleurs migrants et des membres de leur famille; soutient les observations de synthèse du comité des Nations unies sur les travailleurs migrants de mai 2007, qui demandaient la réouverture des enquêtes relatives à l'assassinat de vingt-sept demandeurs d'a ...[+++]


In areas where committees have been established (health and safety at work, vocational training, equal opportunities, freedom of movement for workers and social security for migrant workers), the Commission will continue to distinguish "social dialogue" consultation of the social partners under Article 138 of the Treaty from consultation in advisory committees.

Pour les domaines dans lesquels des comités sont en place (santé et sécurité au travail, formation professionnelle, égalité des chances, libre circulation des travailleurs et sécurité sociale des travailleurs migrants), la Commission continuera de distinguer la consultation "dialogue social" des partenaires sociaux au titre de l'article 138 du traité, de la consultation des Comités consultatifs.


Under Community law as it now stands [21], third country nationals do not benefit from free movement of workers, although if they are family members of an EU national who has exercised his or her right to free movement (the latter is referred to in this Communication as an "EU migrant worker") they have the right to reside and work in the Member State where the EU migrant worker is employed.

Selon le droit communautaire actuel [21], les ressortissant de pays tiers ne bénéficient pas de la liberté de circulation des travailleurs, bien que s'ils sont des membres de la famille d'un citoyen de l'UE qui a exercé son droit de libre circulation (appelé dans la présente Communication un "travailleur migrant de l'UE"), ils ont le droit de résider et de travailler dans l'État membre dans lequel le travailleur migrant de l'UE est employé.


This right to non-discrimination on grounds of nationality also applies to rules which, unless objectively justified and proportionate to their aim, are intrinsically liable to affect migrant workers more than national workers and consequently risk placing migrant workers at a particular disadvantage (usually referred to as "indirect discrimination") [26].

Ce droit à la non-discrimination en raison de la nationalité s'applique également à des règles qui, à moins d'être objectivement justifiées et proportionnées à l'objectif, sont intrinsèquement susceptibles de nuire davantage aux travailleurs migrants qu'aux travailleurs nationaux et risquent, par conséquent, de placer les travailleurs migrants dans une situation particulièrement désavantageuse (habituellement qualifiée de "discrimination indirecte") [26].




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Date index: 2023-07-10
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