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Civil Aviation Complaint Filing Procedures
Complaint examination
Complaint examination procedure
Complaints examination
Decision on the procedure for examining
Develop component testing procedures
Develop material examination procedures
Develop material testing procedures
Develop substance testing procedures
Examination committee
Examination procedure
Examination procedure committee
Examination procedure decision concerning...
Examine complaints about improper waste handling
Examine customer complaints
Explore complaints about improper waste handling
Follow up on complaints about improper waste handling
Investigate a customer complaint
Investigate complaints about improper waste handling
Investigate customer complaints
Manual of Complaints Handling Procedures
Scrutinise customer complaints

Traduction de «Complaint examination procedure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
complaint examination procedure

procédure d'examen des plaintes


complaints examination | complaint examination

examen des plaintes | étude des plaintes


decision on the procedure for examining | examination procedure decision concerning...

décision de procédure d'examen concernant ...


develop material examination procedures | develop substance testing procedures | develop component testing procedures | develop material testing procedures

élaborer des procédures d’essai de matériaux


examination committee | examination procedure committee

comité chargé de la procédure d'examen




Civil Aviation Complaint Filing Procedures

Procédures de l'aviation civile à suivre pour déposer une plainte


Manual of Complaints Handling Procedures

Manuel de procédure du traitement des plaintes


examine complaints about improper waste handling | explore complaints about improper waste handling | follow up on complaints about improper waste handling | investigate complaints about improper waste handling

examiner des plaintes concernant une mauvaise gestion des déchets


examine customer complaints | scrutinise customer complaints | investigate a customer complaint | investigate customer complaints

examiner les plaintes de clients
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission decided that the complaint contained sufficient evidence to justify the initiation of an examination procedure.

La Commission a jugé que la plainte contenait des éléments de preuve suffisants pour justifier l'ouverture d'une procédure d'examen.


4. The Commission shall take a decision as soon as possible on the opening of a Union examination procedure following any complaint made in accordance with Article 3 or 4.

4. La Commission statue, dès que possible, sur l’ouverture d’une procédure d’examen de l’Union à la suite de toute plainte introduite conformément à l’article 3 ou 4.


4. The Commission shall take a decision as soon as possible on the opening of a Union examination procedure following any complaint made in accordance with Article 3 or 4.

4. La Commission statue, dès que possible, sur l'ouverture d'une procédure d'examen de l’Union à la suite de toute plainte introduite conformément à l’article 3 ou 4.


4. The Commission shall take a decision as soon as possible on the opening of a Union examination procedure following any complaint made in accordance with Article 3 or 4.

4. La Commission statue, dès que possible, sur l'ouverture d'une procédure d'examen de l’Union à la suite de toute plainte introduite conformément à l’article 3 ou 4.


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‛Civil service — Temporary staff member — Selection procedure — Decision rejecting an application, during the pre-selection stage, following examination by a selection board — No complaint lodged within the time-limit laid down in the Staff Regulations against the decision rejecting the application — Request for information — Reply from the authority authorised to conclude employment contracts not including a review of the decision rejecting the application — Complaint lod ...[+++]

«Fonction publique — Agent temporaire — Procédure de sélection — Décision de rejet, au stade de la présélection, de la candidature après examen par un comité de sélection — Absence de réclamation introduite dans le délai statutaire contre la décision de rejet de la candidature — Demande de renseignements — Réponse de l’AHCC sans réexamen de la décision de rejet de la candidature — Réclamation introduite contre cette réponse — Non-respect de la procédure précontentieuse — Irrecevabilité manifeste — Article 81 du règlement de procédure»


Civil service - Temporary staff member - Selection procedure - Decision rejecting an application, during the pre-selection stage, following examination by a selection board - No complaint lodged within the time-limit laid down in the Staff Regulations against the decision rejecting the application - Request for information - Reply from the authority authorised to conclude employment contracts not including a review of the decision rejecting the application - Complaint lodg ...[+++]

Fonction publique - Agent temporaire - Procédure de sélection - Décision de rejet, au stade de la présélection, de la candidature après examen par un comité de sélection - Absence de réclamation introduite dans le délai statutaire contre la décision de rejet de la candidature - Demande de renseignements - Réponse de l’AHCC sans réexamen de la décision de rejet de la candidature - Réclamation introduite contre cette réponse - Non-respect de la procédure précontentieuse - Irrecevabilité manifeste - Article 81 du règlement de procédure.


30. Welcomes the continued cooperation with the Commission with regard to the examination of petitions in the field of the application of EU law by Member States; stresses, nevertheless, that the Committee expects to be kept well and promptly informed about developments concerning infringement proceedings; asks the Commission to give equal consideration to petitions and complaints as regards the functioning of infringement procedures; calls, in additio ...[+++]

30. salue la poursuite de la coopération avec la Commission pour ce qui est de l'examen des pétitions dans le domaine de l'application du droit de l'Union par les États membres; souligne néanmoins que la commission des pétitions s'attend à être tenue continûment et correctement informée, dans les meilleurs délais, de l'évolution des procédures d'infraction; demande à la Commission de traiter les pétitions et les plaintes sur un pied d'égalité dans le cadre des procédures d'infraction; demande, en outre, à la Commission de communiqu ...[+++]


It is also clear from case-law that the administration must examine complaints with an open mind and it is sufficient, in order for it to consider that it is dealing with a complaint within the meaning of Article 90(2) of the Staff Regulations, that a plea has already been raised in the administrative procedure sufficiently clearly to enable the appointing authority to know the criticisms made by the person concerned of the contested decision (see judgment of 13 January 1998 in Case T-176/96 Volger v Parliament, p ...[+++]

Il ressort également de la jurisprudence que l’administration doit examiner les réclamations dans un esprit d’ouverture et il suffit, pour considérer qu’elle se trouve en présence d’une réclamation au sens de l’article 90, paragraphe 2, du statut, qu’un moyen ait été préalablement soulevé, dans le cadre de la procédure administrative, d’une manière suffisamment claire pour que l’AIPN ait été en mesure de connaître les critiques que l’intéressé formulait à l’encon ...[+++]


27. Proposes, with a view to the provision of a better and more efficient service to citizens, that the Ombudsman continue to bring to their knowledge the internal procedures and deadlines for handling complaints, as well as the criteria used to make decisions at the different stages of the examination of a complaint;

27. propose, afin d'accroître la qualité et l'efficacité des services fournis aux citoyens, que le médiateur continue à leur faire connaître les procédures internes et les dates limites pour le traitement des plaintes, de même que les critères utilisés pour la prise de décision aux différentes étapes de l'examen d'une plainte;


25. Proposes, with a view to the provision of a better and more efficient service to citizens, that the Ombudsman bring to their knowledge the internal procedures and deadlines for handling complaints, as well as the criteria used to make decisions at the different stages of the examination of a complaint;

25. propose, afin d'accroître la qualité et l'efficacité des services fournis aux citoyens, que le médiateur leur fasse connaître les procédures internes et les dates limites pour le traitement des plaintes, de même que les critères utilisés pour la prise de décision aux différentes étapes de l'examen d'une plainte;


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