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Chafea
Compressed executable
Compressed executable file
Compressed file
Compressing technique
Compression
Compression application
Compression program
Compression software
Compression strength
Compression technique
Compressive strength
Compressor
Control compression rollers
Data compression software
Date compression
Date encoding
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
EX$
EX_
Encoding
Encoding or compressing technique
European Research Council Executive Agency
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
Executive competence
Executive-legislative
File compression program
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Operate compression roller
Operate compression rollers
Pack datafields
REA
Research Executive Agency
Resistance to compression
Run compression rollers
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency

Traduction de «Compressed executable » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
compressed executable file | EX_ [Abbr.]

fichier EXE compressé | EX_ [Abbr.]


compressed executable file | EX$ [Abbr.]

fichier EXE compressé | EX$ [Abbr.]


compressed file | compressed executable

fichier compressé | fichier comprimé | exécutable compressé


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


date compression | compression | compression technique | 2-digit encoding/compression | pack datafields | date encoding | encoding | compression/packing | compressing technique | encoding or compressing technique

compression de date | compression | encodage de date | encodage | technique de codage ou de compression


compression software | data compression software | file compression program | compression program | compression application | compressor | compression/decompression software

logiciel de compression | logiciel compresseur | compresseur | programme de compression | utilitaire de compression | utilitaire de compression de fichier | utilitaire de compression et décompression


control compression rollers | operate compression roller | operate compression rollers | run compression rollers

utiliser des rouleaux de compression


compression strength | compressive strength | resistance to compression

résistance à la compression | résistance à l'écrasement


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

relation législatif-exécutif [ exécutif-législatif | législatif-exécutif ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It should not include facilities where there is no genuine trade execution or arranging taking place in the system, such as bulletin boards used for advertising buying and selling interests, other entities aggregating or pooling potential buying or selling interests, electronic post-trade confirmation services, or portfolio compression, which reduces non-market risks in existing derivatives portfolios without changing the market risk of the portfolios.

Elle ne devrait pas inclure les systèmes où il n’y a pas de véritable exécution ou organisation des transactions, tels que les tableaux d’affichage utilisés pour assurer la publicité des intérêts acheteurs et vendeurs, les autres entités agrégeant ou regroupant des intérêts acheteurs ou vendeurs potentiels, les services électroniques de confirmation post-négociation, ou la compression de portefeuille, qui réduit les risques non liés au marché sur les portefeuilles existants d’instruments dérivés sans modifier le risque de marché desdi ...[+++]


1. When providing portfolio compression, investment firms and market operators shall not be subject to the best execution obligation in Article 27 of Directive 2014/65/EU, the transparency obligations in Articles 8, 10, 18 and 21 of this Regulation and the obligation in Article 1(6) of Directive 2014/65/EU.

1. Lorsqu’elles offrent des services de compression de portefeuilles, les entreprises d’investissement et les opérateurs de marché ne sont pas soumis à l’obligation d’exécution au mieux visée à l’article 27 de la directive 2014/65/UE, aux obligations de transparence visées aux articles 8, 10, 18 et 21 du présent règlement et à l’obligation mentionnée à l’article 1er, paragraphe 6, de la directive 2014/65/UE.


(5) The Executive Director shall advise the band council of any costs that are deducted under subsection (1) for gathering, dehydrating, compressing and processing.

(5) Le directeur exécutif doit aviser le conseil de bande des coûts qui sont déduits conformément au paragraphe (1) pour la récolte, la déshydratation, la condensation et tout autre traitement.


1. When providing portfolio compression, investment firms and market operators shall not be subject to the best execution obligation in Article 27 of Directive ././EU , the transparency obligations in Articles 8, 10, 18 and 21 of this Regulation and the obligation in Article 1(6) of Directive ././EU * The termination or replacement of the component derivatives in the portfolio compression shall not be subject to Article 28 of this Regulation.

1. Lorsqu'elles offrent des services de compression de portefeuilles, les entreprises d'investissement et les opérateurs de marché ne sont pas soumis à l'obligation d'exécution au mieux visée à l'article 27 de la directive ././UE , aux obligations de transparence visées aux articles 8, 10, 18 et 21 du présent règlement et à l'obligation mentionnée à l'article 1 er , paragraphe 6, de la directive ././UE ** . La cessation ou le remplacement des composantes des instruments dérivés faisant l'objet de la compression de portefeuilles ne sont pas soumis à l'article 28 du présent règlement.


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It should not include facilities where there is no genuine trade execution or arranging taking place in the system, such as bulletin boards used for advertising buying and selling interests, other entities aggregating or pooling potential buying or selling interests, electronic post-trade confirmation services, or portfolio compression, which reduces non-market risks in existing derivatives portfolios without changing the market risk of the portfolios.

Elle ne devrait pas inclure les systèmes où il n'y a pas de véritable exécution ou organisation des transactions, tels que les tableaux d'affichage utilisés pour assurer la publicité des intérêts acheteurs et vendeurs, les autres entités agrégeant ou regroupant des intérêts acheteurs ou vendeurs potentiels, les services électroniques de confirmation post-négociation, ou la compression de portefeuille, qui réduit les risques non liés au marché sur les portefeuilles existants d'instruments dérivés sans modifier le risque de marché desdi ...[+++]


1. When providing portfolio compression, investment firms and market operators shall not be subject to the best execution obligation in Article 27 of Directive 2014/65/EU, the transparency obligations in Articles 8, 10, 18 and 21 of this Regulation and the obligation in Article 1(6) of Directive 2014/65/EU.

1. Lorsqu’elles offrent des services de compression de portefeuilles, les entreprises d’investissement et les opérateurs de marché ne sont pas soumis à l’obligation d’exécution au mieux visée à l’article 27 de la directive 2014/65/UE, aux obligations de transparence visées aux articles 8, 10, 18 et 21 du présent règlement et à l’obligation mentionnée à l’article 1er, paragraphe 6, de la directive 2014/65/UE.


It should not include facilities where there is no genuine trade execution or arranging taking place in the system, such as bulletin boards used for advertising buying and selling interests, other entities aggregating or pooling potential buying or selling interests, electronic post-trade confirmation services, or portfolio compression, which reduces non-market risks in existing derivatives portfolios without changing the market risk of the portfolios.

Elle ne devrait pas inclure les systèmes où il n’y a pas de véritable exécution ou organisation des transactions, tels que les tableaux d’affichage utilisés pour assurer la publicité des intérêts acheteurs et vendeurs, les autres entités agrégeant ou regroupant des intérêts acheteurs ou vendeurs potentiels, les services électroniques de confirmation post-négociation, ou la compression de portefeuille, qui réduit les risques non liés au marché sur les portefeuilles existants d’instruments dérivés sans modifier le risque de marché desdi ...[+++]


4. That the proposed work plan of the Committee be compressed, that the Minister of Human Resources Development be invited to appear before the Committee by November 7, 1997, and that the revised work plan take into account a panel on student assistance, the Office of the Auditor General and the Minister of Labour; That the following individuals be invited to appear before the Committee to present briefings as part of the work plan: From Treasury Board Secretariat: David Miller Assistant Secretary; From Human Resources Development: Mel Cappe/Ian Green Deputy Minister/Associate Deputy Minister Norine Smith ...[+++]

4. Que le plan de travail projeté du Comité soit comprimé, que le ministre du Développement des ressources humaines soit invité à comparaître devant le Comité d’ici le 7 novembre 1997, et que le plan de travail révisé tienne compte d’une table ronde sur l’aide aux étudiants, le Bureau du vérificateur général et le ministre du Travail; Que les personnes dont les noms suivent soient invitées à comparaître devant le Comité pour présenter de l’information dans le cadre du plan de travail : Du Secrétariat du Conseil du Trésor : David Mill ...[+++]


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