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.995 fine gold bar
.995 gold bar
.995 pure gold bar
.9999 fine gold bar
.9999 gold bar
.9999 pure gold bar
Bar
Bone vibrator
Bone-conduction headphone
Bone-conduction receiver
Bone-conduction transducer
Bone-conduction vibrator
Bull bar
Chain bar
Chain blade
Chain guide
Conduct barring limitation
Conduct geochemical research
Conduct of geochemical research
Conduct of sediment control
Conduct reforestation surveys
Conduct sediment control
Conduct surveys of reforestation
Conducting bar
Conducting geochemical research
Conducting surveys of reforestation
Cutter bar
Cutting bar
Four nines fine gold bar
Four nines gold bar
Front safari bar
Geochemical and geological research conduct
Gold bar to a purity of .995
Gold bar to a purity of .9999
Guide bar
Guide blade
Guide plate
Nudge bar
Osteophone
Reforestation surveys conducting
Roo bar
Safari bar
Safari light bar
Safari lightbar
Sediment and erosion control conduct
Sediment control conduct
Sword
Two nines five fine gold bar
Two nines five gold bar

Traduction de «Conducting bar » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


conduct barring limitation

conduite supprimant la limitation


bar | chain bar | chain blade | chain guide | cutter bar | cutting bar | guide bar | guide blade | guide plate | sword

guide-chaîne


conduct of geochemical research | conducting geochemical research | conduct geochemical research | geochemical and geological research conduct

mener une étude géochimique


conducting surveys of reforestation | reforestation surveys conducting | conduct reforestation surveys | conduct surveys of reforestation

mener des études de reboisement


conduct of sediment control | sediment and erosion control conduct | conduct sediment control | sediment control conduct

réaliser un contrôle de sédiments


bone vibrator | bone-conduction headphone | bone-conduction receiver | bone-conduction transducer | bone-conduction vibrator | osteophone

écouteur pour conduction osseuse | ossivibrateur | ostéophone | vibrateur à conduction osseuse


.9999 fine gold bar [ .9999 gold bar | four nines fine gold bar | four nines gold bar | gold bar to a purity of .9999 | .9999 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 9999 [ lingot d'or à une pureté de ,9999 | lingot d'or à une pureté de 999 [0]/00 | lingot d'or pur à 9999 | lingot d'or pur à ,9999 | lingot d'or pur à 999 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 9999 | barre d'or à une pureté de ,9999 | barre d'or à une pureté de 999 [0]/00 | bar ]


.995 fine gold bar [ .995 gold bar | two nines five fine gold bar | two nines five gold bar | gold bar to a purity of .995 | .995 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 995 [ lingot d'or à une pureté de ,995 | lingot d'or à une pureté de 995 [0]/00 | lingot d'or pur à 995 | lingot d'or pur à ,995 | lingot d'or pur à 995 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 995 | barre d'or à une pureté de ,995 | barre d'or à une pureté de 995 [0]/00 | barre d' ]


safari bar | nudge bar | safari light bar | safari lightbar | bull bar | roo bar | front safari bar

barre pare-choc safari | barre parechoc safari | barre safari | parechoc safari | pare-buffle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
L. whereas the Ethiopian Government imposes pervasive restrictions on independent civil society and media; whereas, according to the 2014 prison census conducted by the Committee to Protect Journalists (CPJ), Ethiopia was the fourth-worst jailer of journalists in the world, with at least 17 journalists behind bars, 57 media professionals having fled Ethiopia in the previous five years and a number of independent publications having shut down as a result of official pressure; whereas Ethiopia also ranked fourth on the CPJ’s 2015 list ...[+++]

L. considérant que le gouvernement éthiopien soumet la société civile et les médias indépendants à d'incessantes restrictions; que, selon le classement 2004 du CPJ (comité pour la protection des journalistes), l'Éthiopie est le quatrième geôlier des journalistes dans le monde dans la mesure où au moins 17 journalistes sont derrière les barreaux, que 57 professionnels des médias ont fui le pays ces cinq dernières années et que plusieurs publications indépendantes ont cessé de paraître suite aux pressions officielles; que l'Éthiopie occupe également la quatrième place dans le classement 2015 du CPJ qui liste les 10 pays où la censure est ...[+++]


The author of this thesis argues that what is needed are specific provisions in these codes of conduct, or at the very least in the Canadian Bar Association Code of Conduct, setting out the conditions in which public sector lawyers can perform their duties and spelling out the meaning of solicitor-client privilege in the public sector.

L'auteur de cette thèse de maîtrise avance qu'il faudrait ajouter à ces codes de conduite, ou du moins au code de l'Association du Barreau canadien, des dispositions précises qui établiraient dans quelles conditions ou dans quel cadre les avocats du secteur public peuvent accomplir leurs fonctions et, en particulier, la signification du secret professionnel dans le secteur public.


In her thesis, Ms. MacNair makes a proposal to add to the existing Canadian Bar Association code of conduct some specific provisions to guide the conduct of legislative drafters as members of the legal community performing significant and unique legal services as lawyers.

Dans sa thèse, Mme MacNair propose d'ajouter à l'actuel code de déontologie de l'Association du Barreau canadien des dispositions précises afin de guider la conduite des rédacteurs de lois en tant que membres de la profession juridique offrant des services juridiques importants et uniques en leur qualité d'avocats.


They pertain to particular circumstances that have arisen from the past or they're taken from the code of conduct from the Canadian Bar Association as it applies to lawyers in the rest of Canada.

Elles se rapportent à des circonstances particulières qui se sont déjà produites ou elles sont tirées du code de déontologie de l'Association du Barreau canadien, que doivent suivre les avocats des autres provinces et territoires du Canada.


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26. Recalls that strong, professional and independent media and internet provision are an indispensable element of a democratic system; to this end, welcomes the adoption of the Strategy of Public Information System Development and its Action Plan and the planned withdrawal of the state from any media ownership; welcomes the fact that the Strategy respects the constitutional rights regarding minority language media; is concerned, however, about attempts to control and interfere in the media sector and calls on the authorities to ensure its independence from political pressures and other influence; calls upon the Serbian Government to ensure freedom and independence of the media in line with EU standards; is concerned that a criminal la ...[+++]

26. rappelle que l'existence de médias et de fournisseurs d'accès à l'internet puissants, professionnels et indépendants est un élément indispensable à tout régime démocratique; salue à cet égard l'adoption de la stratégie de développement du système d'information publique et de son plan d'action, ainsi que le retrait programmé de l'État de l'actionnariat des médias; se félicite du fait que la stratégie respecte les droits constitutionnels des médias en langues minoritaires; est cependant préoccupé par les tentatives menées pour contrôler le secteur des médias et y intervenir, et demande aux pouvoirs publics de garantir l'indépendance de ce secteur vis-à-vis des pressions politiques et d'autres influences; demande au gouvernement serbe ...[+++]


24. Recalls that strong, professional and independent media and internet provision are an indispensable element of a democratic system; to this end, welcomes the adoption of the Strategy of Public Information System Development and its Action Plan and the planned withdrawal of the state from any media ownership; welcomes the fact that the Strategy respects the constitutional rights regarding minority language media; is concerned, however, about attempts to control and interfere in the media sector and calls on the authorities to ensure its independence from political pressures and other influence; calls upon the Serbian Government to ensure freedom and independence of the media in line with EU standards; is concerned that a criminal la ...[+++]

24. rappelle que l’existence de médias et de fournisseurs d’accès à l’internet puissants, professionnels et indépendants est un élément indispensable à tout régime démocratique; salue à cet égard l'adoption de la stratégie de développement du système d'information publique et de son plan d'action, ainsi que le retrait programmé de l'État de l'actionnariat des médias; se félicite du fait que la stratégie respecte les droits constitutionnels des médias en langues minoritaires; est cependant préoccupé par les tentatives menées pour contrôler le secteur des médias et y intervenir, et demande aux pouvoirs publics de garantir l'indépendance de ce secteur vis-à-vis des pressions politiques et d'autres influences; demande au gouvernement serbe ...[+++]


D. whereas the manner in which the trial has been conducted since it opened on 23 May 2002, including the prior dissolution of the Malabo Bar Council by the government and the fact that the accused are at risk of being sentenced to death, has been deplorable,

D. considérant que, depuis qu'il a débuté le 23 mai 2002, ce procès s'est déroulé dans des conditions déplorables - dissolution notamment du Barreau de Malabo par le gouvernement, et le fait que les accusés risquent la peine de mort;


2. Condemns the decision of the Russian authorities to bar any men of combat age from entering or leaving Chechnya as a violation of international codes of conduct and stresses that the separation of children from their families does not count as part of the fight against terrorism;

2. condamne la décision des autorités russes interdisant à tout homme en âge de combattre de pénétrer en Tchétchénie ou de quitter le pays, ce qui constitue une violation des codes de conduite internationaux, et souligne que le fait de séparer les enfants de leur familles ne saurait relever de la lutte contre le terrorisme;


Will you comment on the review of the code of conduct and setting the bar for the expectations of the force with respect to it and to consequences for serious offences so that the public and members of the force will be aware of what has gone on, in order to illustrate the importance of the code of conduct?

Afin d'illustrer son importance, pouvez-vous nous parler de l'examen du code et de ce qui a mené aux attentes de la Gendarmerie et aux sanctions liées aux infractions graves pour que le public et les membres sachent comment vous avez procédé?


" (1.9) No individual shall be convicted of an offence under this Act if (a) the offence is alleged to have been committed in the course of the operation of a vessel, and (b) at the time when the offence is alleged to have been committed, the individual is a master, officer or member of the crew of the vessel, or is in the service of the vessel on board the vessel, unless it is proved that (c) the individual acted intentionally or recklessly, and (d) if, at the time when the offence is alleged to have been committed, the individual is a foreign national and the vessel is a foreign vessel, the offence was committed in the internal waters ...[+++]

« (1.9) Une personne physique ne peut être déclarée coupable d'une infraction à la présente loi si les conditions suivantes sont réunies: a) l'infraction aurait été commise lors de l'exploitation du bâtiment; b) au moment où l'infraction aurait été commise, la personne est un capitaine, un officier ou un membre de l'équipage de bâtiment, ou fait partie du personnel à bord de celui-ci. Font exception à cette règle les cas où il est prouvé à la fois que la personne a agi de façon intentionnelle ou imprudente, que, au moment où l'infrac ...[+++]


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