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Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Bulk Packaging and Containerization Institute
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CSM
Cellular container ship
Cellular ship
Container
Container ship
Container shipping management
Containerization
Containerization Institute
Containerization and Intermodal Institute
Containerized Lighter Aboard Ship System
Containerized shipping
Containerized shipping management
Deep sea containerized shipping service
Ferry-boat Liner
Full container ship
Full containership
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
Fully containerized vessel
Hovercraft
Management of containerized liner shipping
Surf-board Windsurfer
Yacht

Traduction de «Containerized shipping » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
containerized shipping management | CSM | container shipping management

gestion des expéditions maritimes conteneurisées


deep sea containerized shipping service

service d'expédition océanique par conteneurs




full container ship | full containership | cellular container ship | fully cellular container ship | cellular ship | fully containerized vessel

navire porte-conteneurs intégral | porte-conteneurs intégral | porte-conteneurs cellulaire | porte-conteneurs pur


CLASS-System | Containerized Lighter Aboard Ship System

système CLASS


Containerization and Intermodal Institute [ CII | Bulk Packaging and Containerization Institute | Containerization Institute ]

Containerization and Intermodal Institute [ CII | Bulk Packaging and Containerization Institute | Containerization Institute ]


management of containerized liner shipping

gestion des transports maritimes réguliers par conteneurs


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

porte-conteneur cellulaire | porte-conteneurs (entièrement cellulaire) | porte-conteneurs cellulaire intégral


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The parties to these proceedings have regularly announced their intended (future) increases of prices for containerized shipping services by sea, at least on routes from Far East Asia to Northern Europe and the Mediterranean (westbound), on their websites, via the press, or in other ways.

Les parties à cette procédure ont régulièrement annoncé leurs intentions d'augmentation (future) des prix pour les services de transport maritime par conteneurs, au moins sur les routes de l’Extrême-Orient vers le Nord de l’Europe et la Méditerranée (en direction de l'ouest), sur leurs sites internet, par la presse ou par d'autres moyens.


When we speak of liner shipping, we are referring to scheduled ocean shipping services involving primarily container ships carrying semi-finished and manufactured goods as well as some raw materials suitable for containerization.

Lorsque nous parlons de conférence de lignes, nous parlons des services de transport océanique réguliers, c'est-à-dire principalement des navires porte-conteneurs transportant des produits semi-finis, des produits manufacturés ainsi que des produits bruts qui peuvent être transportés par conteneur.


However, a vast majority of containerized traffic has mixed cargo, i.e. both Union and non-Union goods that transit regularly via non-EU ports (e.g. in the Baltic, Mediterranean or Black sea), to which the concept of 'regular shipping service' cannot be applied.

Toutefois, la plus grande partie du transport conteneurisé achemine des cargaisons mixtes, c’est-à-dire à la fois des marchandises UE et des marchandises non UE qui transitent régulièrement par les ports de pays tiers (dans la mer Baltique, la mer Méditerranée ou la mer Noire, par exemple), auxquelles le concept de «service régulier de transport maritime» ne peut être appliqué.


Honourable senators, Part 15 addresses an important aspect of transportation supporting the Canadian economy, the movement by ship of Canada's overseas containerized trade.

Honorables sénateurs, cette partie traite d'un aspect important du transport à l'appui de l'économie canadienne, le transport de conteneurs outre-mer par des navires canadiens.


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Practices With the development of containerization, shipping companies in the 1970s began to offer door-to-door transport services combining land with sea transport (multimodal transport). - The liner conferences then extended the fixing of uniform sea tariffs (over the maritime segment) to the land section, even though Council Regulation No 4056/861 confers a block exemption only for their sea transport operations.

Les pratiques Avec le développement des conteneurs, les armements maritimes ont commencé à offrir dans les années 1970 des services de transport porte à porte combinant le transport terrestre au transport maritime (transport multimodal) : - Les Conférences maritimes ont alors étendu la fixation des tarifs communs maritimes (sur le segment maritime) au segment terrestre alors même qu'elles ne bénéficient d'une exemption de groupe en vertu du règlement no 4056/861 du Conseil que pour leurs opérations de transport maritime.


For the reasons given in its June 1990 communication to the Council, the Commission is in favour of this modern form of organization of cargo-liner shipping, a response to containerization.

Ainsi qu'elle l'avait déjà exprimé dans sa communication de juin 1990 au Conseil, et pour les raisons qui y sont citées, la Commission est favorable à cette forme moderne d'organisation des transports maritimes de ligne née avec l'apparition des conteneurs.


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