Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on lesson plans
Archive record lessons learnt from your sessions
Associative memory
Associative storage
Butterfat content
Content addressable memory
Content addressable storage
Content addressed storage
Content factory
Content farm
Content farming
Content mill
Content of lesson
Content-addressable memory
Content-addressable storage
Content-addressed storage
Fat content
Fat content of butter
INFO 2000
Initial natural seam gas content
Lesson content
Lesson plan assesments
Lesson plan sugestions
Make recordings of lessons learnt from your sessions
Milkfat content
Prepare lesson content
Prepare lesson contents
Preparing lesson content
Preparing lesson contents
Recommend lesson plans
Record lessons learned from your sessions
Record lessons learnt from your sessions
Soil volumetric wetness
Undisturbed gas content
Virgin gas content
Virgin seam content
Volumetric moisture content
Volumetric soil moisture content
Volumetric soil water content
Volumetric water content
Volumic moisture content
Volumic water content

Traduction de «Content lesson » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prepare lesson contents | preparing lesson contents | prepare lesson content | preparing lesson content

préparer le contenu de leçons




archive record lessons learnt from your sessions | record lessons learned from your sessions | make recordings of lessons learnt from your sessions | record lessons learnt from your sessions

consigner les enseignements tirés de ses séances


lesson plan assesments | lesson plan sugestions | advise on lesson plans | recommend lesson plans

donner des conseils sur des plans de cours


volumic water content [ volumic moisture content | volumetric water content | volumetric moisture content | volumetric soil water content | volumetric soil moisture content | soil volumetric wetness ]

humidité volumique du sol [ Hv | humidité volumique | humidité volumétrique du sol ]


associative storage [ content-addressable storage | associative memory | content addressable storage | content-addressable memory | content addressable memory | content addressed storage | content-addressed storage ]

mémoire associative [ mémoire adressable par le contenu ]


initial natural seam gas content | undisturbed gas content | virgin gas content | virgin seam content

concentration en zone vierge


butterfat content | fat content | fat content of butter | milkfat content

teneur en matières grasses


Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | Multiannual Community programme to stimulate the development of a European multimedia content industry and to encourage the use of multimedia content in the emerging information society | INFO 2000 [Abbr.]

programme communautaire pluriannuel visant à stimuler le développement d'une industrie européenne de contenu multimédia et à encourager l'utilisation du contenu multimédia dans la nouvelle société de l'information | INFO 2000 [Abbr.]


content farm | content mill | content factory | content farming

ferme de contenus | usine à contenus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. estime qu'il convient d'accorder l'attention voulue à l'égalité entre les hommes et les femmes, sous tous ses aspects, dans les programmes scolaires, les objectifs de développement et les objectifs finaux, les matières, les planifications scolaires, ainsi qu'à la nécessité d'évaluer la place de la femme dans les programmes scolaires dans différentes disciplines, en soulignant son rôle dans les matières enseignées; considère que l'égalité entre les hommes et les femmes dans l'enseignement doit inclure le principe d'égalité et toute une série de questions, comme les connaissances de base, le harcèlement, la violence, les discours de h ...[+++]


25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. estime qu'il convient d'accorder l'attention voulue à l'égalité entre les hommes et les femmes, sous tous ses aspects, dans les programmes scolaires, les objectifs de développement et les objectifs finaux, les matières, les planifications scolaires, ainsi qu'à la nécessité d'évaluer la place de la femme dans les programmes scolaires dans différentes disciplines, en soulignant son rôle dans les matières enseignées; considère que l'égalité entre les hommes et les femmes dans l'enseignement doit inclure le principe d'égalité et toute une série de questions, comme les connaissances de base, le harcèlement, la violence, les discours de h ...[+++]


25. Insists on paying proper attention to gender equality in all its forms, in curricula, development aims and learning outcomes, content, school programmes and lesson plans, as well as on the need to assess the place of women in school curricula in various disciplines, highlighting their role in the content taught; considers that gender equality in education should explicitly address the principle of equality and must include a range of issues, such as literacy, bullying, violence, hate speech, human rights and civic education;

25. estime qu'il convient d'accorder l'attention voulue à l'égalité entre les hommes et les femmes, sous tous ses aspects, dans les programmes scolaires, les objectifs de développement et les objectifs finaux, les matières, les planifications scolaires, ainsi qu'à la nécessité d'évaluer la place de la femme dans les programmes scolaires dans différentes disciplines, en soulignant son rôle dans les matières enseignées; considère que l'égalité entre les hommes et les femmes dans l'enseignement doit inclure le principe d'égalité et toute une série de questions, comme les connaissances de base, le harcèlement, la violence, les discours de h ...[+++]


10. Considers that lessons may be drawn for other types of content from the approach taken in Directive 2014/26/EU on collective rights management, but that issues concerning portability and geoblocking may not be solved by one all-encompassing solution but may require several different interventions, both regulatory and market-led;

10. estime qu'il est possible de tirer des enseignements, pour d'autres types de contenu, de l'approche adoptée dans la directive 2014/26/UE sur la gestion collective du droit d’auteur, mais que les problèmes concernant la portabilité et le blocage géographique ne seront probablement pas résolus par une solution globale, mais pourraient nécessiter plusieurs interventions différentes, tant réglementaires qu'axées sur le marché;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Notes the efforts made by the EEAS to finalise the first cycle of EU human rights country strategies; reiterates its support for the objective of giving ownership of the country strategy to the EU Delegation and Member States‘ embassies on the ground, while ensuring quality control at headquarters level; regrets, however, the lack of transparency regarding the contents of the country strategies; reiterates its call for public disclosure of, at least, the key priorities of each country strategy, and for Parliament to have access to the strategies so as to allow a proper degree of scrutiny; encourages the EU to produce a public assessme ...[+++]

25. note les efforts consentis par le SEAE pour finaliser le premier cycle des stratégies par pays de l'Union européenne en matière de droits de l'homme; rappelle qu'il est favorable à l'objectif consistant à confier à la délégation de l'Union européenne et aux ambassades des États membres sur le terrain la responsabilité de la stratégie par pays, tout en assurant un contrôle de la qualité au niveau central; regrette cependant le manque de transparence en ce qui concerne le contenu des stratégies par pays; demande à nouveau que les principales priorités de chaque stratégie par pays, au moins, soient divulguées publiquement, et que le ...[+++]


Each year, the content of the call is adapted according to the annual work plan and in the light of the lessons learnt from previous years.

Le contenu de l'appel est adapté chaque année pour tenir compte, d'une part, du plan de travail annuel et, d'autre part, des leçons tirées des années précédentes.


Ø invites the Council to look beyond the existing European Union action plan and give serious thought to a more operational definition of the content of integrated return programmes in the light of lessons learned from the implementation of the return programme for Afghanistan.

Ø invite le Conseil à entreprendre, au-delà du plan d'action de l'Union européenne déjà adopté, une réflexion sur une définition plus opérationnelle du contenu de programmes européens de retours intégrés, à la lumière des enseignements tirés de la mise en oeuvre du programme de retour vers l'Afghanistan.


The communication calls for consideration to be given to a more operational definition of the content of integrated return programmes in the light of the lessons learnt from the plan for Afghanistan.

La communication invite à réfléchir sur une définition plus opérationnelle du contenu des programmes de retours intégrés, à la lumière des enseignements tirés du plan en faveur de l'Afghanistan.


That is why the basic lessons Sikhism teaches are: selfless service, tolerance, compassion, love, contentment, equality, humbleness and well-being for all.

C'est pourquoi les leçons élémentaires du sikhisme portent sur le service à autrui, la tolérance, la compassion, l'amour, le contentement, l'égalité, l'humilité et le bien-être de tous.


Mr. Cam Donaldson, University of Calgary: Some of my comments will reflect the contents of this recent C.D. Howe Institute commentary, " Integrating Canada's Dis-integrated Health Care System: Lessons from Abroad" .

M. Cam Donaldon, Université de Calgary: Mes remarques vont reprendre en partie le contenu de ce récent commentaire du C.D. Howe Institute: «Integrating Canada's Dis-integrated Health Care System: Lessons from Abroad».


w