Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Amputation in continuity
Amputation in the continuity
CVET
Continuing VET
Continuing vocational education and training
Continuously monitor weather
Continuously monitor weather conditions
Distribution of VET content across three VET segments
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
Execute constant observation of climatic conditions
Government vet
Leq
Official vet
Official veterinarian
Resection in continuity
State vet
Time average sound pressure level
Vet practice technician
Vet's technician
Veterinary practice technician
Veterinary technician

Traduction de «Continuing VET » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
continuing VET | continuing vocational education and training | CVET [Abbr.]

enseignement et formation professionnels continus | enseignement professionnel continu | EFPC [Abbr.]


continuing training of VET/PET professionals

formation continue des responsables de la formation professionnelle


government vet | official vet | official veterinarian | state vet

vétérinaire d'État | vétérinaire public | inspecteur vétérinaire | vétérinaire officiel


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tablea ...[+++]


distribution of VET content across three VET segments

organisation des parts de la formation


regulations governing the VET programme and the Federal VET Diploma Examination

règlement d'apprentissage et d'examen de fin d'apprentissage


veterinary practice technician | vet's technician | vet practice technician | veterinary technician

technicien animalier | technicien vétérinaire | technicien vétérinaire/technicienne vétérinaire | technicienne vétérinaire


conduct continuous weather monitoring activities, undertake continuous weather monitoring activity | execute constant observation of climatic conditions | continuously monitor weather | continuously monitor weather conditions

surveiller continuellement les conditions climatiques


equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]


amputation in continuity | amputation in the continuity | resection in continuity

amputation | amputation dans la continuité | résection pour rétablir la continuité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further developing quality assurance mechanisms in VET in line with the EQAVET recommendation and, as part of quality assurance systems, establishing continuous information and feed back loops to initial VET (I-VET) and continuing VET (C-VET) systems based on learning outcomes

Développer davantage les mécanismes d'assurance de la qualité dans l'EFP, conformément aux recommandations du CERAQ et, dans le cadre des systèmes d'assurance de la qualité, veiller à assurer des retours d'information et d'expériences continus vers les systèmes d'EFP initiaux (EFPI) et d'EFP continus (EFPC) fondés sur les acquis d'apprentissage


further strengthen key competences in VET curricula and provide more effective opportunities to acquire or develop those skills through initial VET and continuing VET.

continuer à renforcer les compétences clés dans les programmes d’EFP et offrir des possibilités plus efficaces d’acquisition ou de développement de ces compétences grâce aux EFP initiaux et continus.


8. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; str ...[+++]

8. insiste sur le rôle essentiel que jouent les enseignants et les formateurs compétents et encourageants pour réduire le taux de décrochage scolaire, notamment dans les zones défavorisées, et améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent être mieux soutenus par les écoles, les établissements de formation, les communautés locales et les politiques éducatives, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée à de nouvelles compétences, telles que l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs, à l'échange des bonnes pratiques et à un meilleur accès aux possibilités de formation, ainsi qu'à l'amélioration des systèmes d'EFP ...[+++]


28. Highlights the essential role of competent and supportive teachers and trainers in reducing early school leaving, especially in underdeveloped areas, and in improving the employability of young people; stresses that teachers need to be better supported by schools, training institutions, local communities and educational policies, e.g. through more efficient and up-to-date training in new skills, such as entrepreneurial and ICT skills, promotion of peer learning and exchange of best practices, and easier access to training opportunities and improved systems of continuous VET; str ...[+++]

28. insiste sur le rôle essentiel d'enseignants et de formateurs compétents et dévoués pour réduire le taux de décrochage scolaire, en particulier dans les zones défavorisées, et pour améliorer la capacité d'insertion professionnelle des jeunes; souligne que les enseignants doivent recevoir un meilleur soutien de la part des écoles, des établissements de formation et des communautés locales, mais aussi dans le cadre des politiques en matière d'éducation, notamment grâce à une formation plus efficace et actualisée dans de nouveaux domaines de compétence, comme l'entrepreneuriat et les TIC, à la promotion de l'apprentissage par les pairs et à l'échange de bonnes pratiques, en facilitant l'accès aux possibilités de formation et à des systè ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Welcomes the work of the UN Independent Expert on the situation of human rights in Mali, and calls on the UNHRC to extend his mandate; welcomes the progress made by the Government of Mali in re-establishing the judiciary in some parts of the country, and in the investigations into the 2012 torture and killing of 21 elite soldiers, together with the establishment of the Truth, Justice and Reconciliation Commission; remains concerned about the deteriorating security situation and the continued use and recruitment of child soldiers, and calls on the Government of Mali to investigate and hold accountable those from all warring factions ...[+++]

59. salue les travaux de l'expert indépendant des Nations unies sur la situation des droits de l'homme au Mali et invite le Conseil des droits de l'homme à prolonger son mandat; se félicite des avancées réalisées par le gouvernement malien dans le rétablissement du pouvoir judiciaire dans certaines parties du pays et dans les enquêtes sur la torture et le meurtre de 21 soldats d'élite en 2012, ainsi que de la constitution de la commission "Vérité, justice et réconciliation"; demeure préoccupé par la détérioration de la situation sécuritaire et par la poursuite de l'utilisation et du recrutement d'enfants soldats, et invite le gouvernem ...[+++]


63. Welcomes the work of the UN Independent Expert on the situation of human rights in Mali, and calls on the UNHRC to extend his mandate; welcomes the progress made by the Government of Mali in re-establishing the judiciary in some parts of the country, and in the investigations into the 2012 torture and killing of 21 elite soldiers, together with the establishment of the Truth, Justice and Reconciliation Commission; remains concerned about the renewed deterioration of the security situation and the continued use and recruitment of child soldiers, and calls on the Government of Mali to investigate and hold accountable those from all w ...[+++]

63. salue les travaux de l'expert indépendant des Nations unies sur la situation des droits de l'homme au Mali et invite le Conseil des droits de l'homme à prolonger son mandat; se félicite des avancées réalisées par le gouvernement malien dans le rétablissement du pouvoir judiciaire dans certaines parties du pays et dans les enquêtes sur la torture et le meurtre de 21 soldats d'élite en 2012, ainsi que de la constitution de la commission «Vérité, justice et réconciliation»; demeure préoccupé par la poursuite de la détérioration de la situation en matière de sécurité et par la poursuite de l'utilisation et du recrutement d'enfants sold ...[+++]


– However, such measures have focused on institutional, school-based provision (most of initial VET and part of continuing VET), with less visible impact on work-based learning and non-formal provision (which makes up most of continuing VET but could also play a key part in Initial VET in dual systems).

– Toutefois, ces mesures ont principalement concerné le milieu scolaire (soit sur la majeure partie de l’EFPI et une partie l’EFPC), avec un impact moins visible sur l’apprentissage par le travail et les filières non formelles (qui constituent la majeure partie de l’EFPC mais qui pourraient également jouer un rôle clé dans l’EFPI dans les systèmes en alternance).


The majority of approaches cover both initial VET[8] and continuing VET[9], and mostly publicly funded, institutional provision.

La majorité des méthodes concerne à la fois l'EFP initial[8] et continu[9], et porte essentiellement sur des établissements financés par les pouvoirs publics.


They may be applied to initial vocational training (IVT) and/or continuous vocational training (CVT), depending on the relevant individual characteristics of each Member State's VET system and the type of VET providers.

Ils peuvent être appliqués à la formation professionnelle initiale et/ou à la formation professionnelle continue, en fonction des caractéristiques particulières du système d'EFP de chaque État membre et du type de prestataires de services d'EFP.


Both initial VET (I-VET) and continuing VET (C-VET) share the dual objective of contributing to employability and economic growth, and of responding to broader societal challenges, in particular promoting social cohesion.

L'enseignement et la formation professionnels (EFP) tant initiaux (EFPI) que continus (EFPC) visent un objectif double consistant d'une part à améliorer l'employabilité et à contribuer à la croissance économique et, d'autre part, à s'attaquer aux problèmes majeurs de société, en favorisant notamment la cohésion sociale.


w