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Adjustable pitch propeller
Control bottom supported CPT vehicles
Controllable pitch propeller
Controllable propeller
Controllable reversible pitch propeller
Controllable-pitch propeller
Controllable-pitch reversible propeller
Fully-controlled propeller
Main propulsion CP propeller
Main propulsion controllable pitch propeller
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Variable pitch propeller

Traduction de «Controllable propeller » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




controllable-pitch propeller [ controllable pitch propeller | variable pitch propeller ]

hélice à pas variable [ hélice à pales orientables ]


adjustable pitch propeller | controllable pitch propeller | variable pitch propeller

lice à pales orientables et réversibles | hélice à pas variable


controllable-pitch reversible propeller [ controllable reversible pitch propeller ]

hélice à pas variable et réversible


controllable-pitch propeller | controllable pitch propeller

hélice à pas variable | hélice à calage variable | hélice à pas réglable


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

faire fonctionner des véhicules tractés par câble par le dessous


variable pitch propeller | controllable pitch propeller

hélice à pas variable | hélice à pales orientables


controllable pitch propeller | variable pitch propeller

hélice à pas variable


main propulsion controllable pitch propeller [ main propulsion CP propeller ]

hélice de propulsion à pas variable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘side-by-side vehicle’ or ‘SbS’ means a self-propelled, operator-controlled, non-articulated vehicle intended primarily to travel on unpaved surfaces on four or more wheels, having a minimum unladen mass, in running order, of 300 kg (including standard equipment, coolant, lubricants, fuel and tools but excluding optional accessories and the driver) and a maximum design speed of 25 km/h or more; such a vehicle is also designed to transport persons and/or goods, and/or to pull and push equipment, is steered by a control other than a handlebar, is designed for recreational or utility purposes and carries no more than six people including t ...[+++]

«véhicule côte à côte», un véhicule autopropulsé, contrôlé par l'opérateur et non articulé destiné essentiellement à circuler sur des surfaces sans revêtement sur quatre roues ou davantage, dont la masse à vide minimale en ordre de marche est de 300 kg (y compris l'équipement standard, le liquide de refroidissement, les lubrifiants, le carburant et les outils mais à l'exclusion des accessoires optionnels et du conducteur) et la vitesse maximale par construction est égale ou supérieure à 25 km/h; un tel véhicule est aussi conçu pour transporter des personnes et/ou des marchandises et/ou pour tirer et pousser du matériel, est dirigé par u ...[+++]


(f) “P” = in the case of a fixed pitch propeller, the propeller pitch in metres at the appropriate radius divided by the propeller diameter, or in the case of a controllable pitch propeller, 0.7 times the nominal pitch in metres divided by the propeller diameter;

f) « P » est, dans le cas d’une hélice à pas fixe, le pas en mètres au rayon approprié divisé par le diamètre de l’hélice ou, dans le cas d’une hélice à pas variable, le pas nominal en mètres, multiplié par 0,7 et divisé par le diamètre de l’hélice;


4.2.3.2.5 Fire containment and control systems for freight locomotives and freight self-propelling units

4.2.3.2.5. Systèmes de confinement et de contrôle de l'incendie pour les locomotives de fret et les rames automotrices


Liquid propellant tanks specially designed for the propellants controlled in 6-4.C.2.a., 6-4.C.2.b., 6-4.C.4.a.1., 6-4.C.4.a.3. to 6-4.C.4.a.6., 6-4.C.4.b.2. or 6-4.C.4.b.4. or other liquid propellants used in the systems specified in 6-1.A.1.

Réservoirs de carburant liquide spécialement conçus pour les carburants visés aux divisions 6-4.C.2.a. ou 6-4.C.2.b., aux sous-divisions 6-4.C.4.a.1., 6-4.C.4.a.3. à 6-4.C.4.a.6., 6-4.C.4.b.2. ou 6-4.C.4.b.4. ou pour les autres carburants liquides utilisés dans les systèmes spécifiés au sous-alinéa 6-1.A.1.


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(iii) a propeller pitch indicator for each controllable pitch propeller,

(iii) un indicateur de pas pour chaque hélice à pas variable,


(10) The provisions of subsection (8) shall not apply to an existing fishing vessel where, in the opinion of an inspector, the fitting of a remote control to the fuel tank outlet valve or cock would be impracticable, but in such a case, means shall be provided whereby the propelling engine may be stopped from a position outside the compartment in which the propelling engine is situated.

(10) Les dispositions du paragraphe (8) ne seront pas applicables aux bateaux de pêche existants lorsqu’un inspecteur est d’avis qu’il serait pratiquement impossible d’installer une commande à distance pour une soupape ou un robinet de sortie de la soute à combustible; en pareil cas, il sera prévu un moyen d’arrêter la machine motrice d’un point situé à l’extérieur du compartiment où se trouve cette machine.


Set points for heading and position are specified by the operator, that's the DP operator, and then processed by the DP control system, to provide control signals to the vessel's thruster and main propeller systems.

Le préposé au positionnement dynamique saisit les points de mise de cap qui sont ensuite traités par le système de contrôle dans le but de transmettre des signaux de commande aux systèmes responsables des propulseurs et des hélices principales du navire.


Note 1ML2.a. includes injectors, metering devices, storage tanks and other specially designed components for use with liquid propelling charges for any of the equipment controlled by ML2.a.

Note 1:Le point ML2.a comprend les injecteurs, les dispositifs de mesure, les réservoirs de stockage et les autres composants spécialement conçus pour servir avec des charges propulsives liquides pour tout matériel visé au point ML2.a.


Self-propelled machinery running on rails for use in underground work must be equipped with an enabling device acting on the circuit controlling the movement of the machinery such that movement is stopped if the driver is no longer in control of the movement.

Les machines automotrices sur rails destinées à des travaux souterrains doivent être équipées d'un dispositif de validation agissant sur le circuit de commande du déplacement de la machine tel que le déplacement soit arrêté si le conducteur ne contrôle plus le déplacement.


Movement of pedestrian-controlled self-propelled machinery must be possible only through sustained action on the relevant control device by the driver.

Tout déplacement d'une machine automotrice à conducteur à pied ne doit être possible que si le conducteur actionne en continu l'organe de service correspondant.


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