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Civic amenity site
Civic amenity site
Civic amenity sites overseeing
Civic amenity tip
Collection site
Coordinate new sites preparation
Coordinate on-site amenities
Coordinate preparation of a new site
Coordinating preparation of a new site
Drop-off centre
HWRC
Household waste recycling centre
Monitor civic amenity sites
Monitoring civic amenity sites
On-Site Operations Coordination Centre
Organise on-site amenities
Organise on-site amenity
Organising on-site amenities
Oversee civic amenity sites
Prepare tree planting locations
SEDE
Site coordinator
Spill Site Coordinator Course

Traduction de «Coordinate on-site amenities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coordinate on-site amenities | organise on-site amenity | organise on-site amenities | organising on-site amenities

organiser les commodités sur place


civic amenity sites overseeing | oversee civic amenity sites | monitor civic amenity sites | monitoring civic amenity sites

surveiller des déchèteries


coordinating preparation of a new site | prepare tree planting locations | coordinate new sites preparation | coordinate preparation of a new site

coordonner la préparation de nouveaux sites


civic amenity site | civic amenity tip | household waste recycling centre | HWRC [Abbr.]

déchetterie


collection site (1) | drop-off centre (2) | civic amenity site (3)

point de collecte (1) | poste de collecte (2) | déchetterie (3)


Coordinating Group on Site Evaluation and Design of Experiments for Radioactive Waste Disposal | SEDE [Abbr.]

Groupe de coordination sur l'évaluation des sites et la conception des expériences pour l'évacuation des déchets radioactifs | SEDE [Abbr.]




Site Coordinator (PIL/FOSS)

coordonnateur local (LIP/SSOBL)


On-Site Operations Coordination Centre

Centre de coordination des opérations sur place


Spill Site Coordinator Course

Cours de coordinateur des opérations sur le lieu d'un déversement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisations such as ICOM (International Council of Museums), ICOM’s ...[+++]

5. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec ...[+++]


21. Encourages the EU to work with the social partners and other stakeholders at European, national and regional levels to develop and share action plans for asbestos removal and management. These plans should include: proposals for legislation; education and information; training for public employees; national and international training; programmes to fund asbestos removal; awareness-raising activities relating to the removal of asbestos and products containing asbestos (including during removal from buildings), public amenities and sites of former asbestos factories; cleaning premises and building installations for the destructio ...[+++]

21. encourage l'Union européenne à collaborer avec les partenaires sociaux et autres parties prenantes aux niveaux européen, national et régional afin d'élaborer et de partager des plans d'action pour la gestion et l'élimination de l'amiante; ces plans devraient comprendre: des propositions législatives, l'éducation et l'information, la formation des employés du secteur public, la formation nationale et internationale, des programmes de financement du désamiantage, des activités de sensibilisation se rapportant au désamiantage et à l'élimination des produits contenant de l'amiante (y compris lors de leur élimination des bâtiments), des équipements publics e ...[+++]


9. Welcomes the ‘European heritage label’ initiative as a tool giving prominence to some of the important sites in the history of European integration; stresses the need for coordination between this initiative and the UNESCO heritage sites and other historic routes; considers coordination with other comparable initiatives, such as the Europa Nostra Award, to be necessary in order to avoid overlapping; calls on the Commission to point out to Member States that sites which receive the ‘European heritage label’ must always remain open and accessible, with provision even being made for skeleton staff;

9. accueille favorablement l'initiative relative à un «label du patrimoine européen», qui permettra de mettre en valeur certains sites symbolisant l'histoire de l'intégration européenne; insiste sur la nécessité d'établir un lien entre cette initiative et les sites reconnus par l'Unesco ainsi que d'autres itinéraires historiques; estime qu'il faut veiller à assurer la coordination avec d'autres initiatives similaires telles que le prix Europa Nostra afin d'éviter tout double emploi; demande à la Commission de bien indiquer aux État ...[+++]


9. Welcomes the ‘European heritage label’ initiative as a tool giving prominence to some of the important sites in the history of European integration; stresses the need for coordination between this initiative and the UNESCO heritage sites and other historic routes; considers coordination with other comparable initiatives, such as the Europa Nostra Award, to be necessary in order to avoid overlapping; calls on the Commission to point out to Member States that sites which receive the ‘European heritage label’ must always remain open and accessible, with provision even being made for skeleton staff;

9. accueille favorablement l'initiative relative à un «label du patrimoine européen», qui permettra de mettre en valeur certains sites symbolisant l'histoire de l'intégration européenne; insiste sur la nécessité d'établir un lien entre cette initiative et les sites reconnus par l'Unesco ainsi que d'autres itinéraires historiques; estime qu'il faut veiller à assurer la coordination avec d'autres initiatives similaires telles que le prix Europa Nostra afin d'éviter tout double emploi; demande à la Commission de bien indiquer aux État ...[+++]


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9. Welcomes the ‘European heritage label’ initiative as a tool giving prominence to some of the important sites in the history of European integration; stresses the need for coordination between this initiative and the UNESCO heritage sites and other historic routes; considers coordination with other comparable initiatives, such as the Europa Nostra Award, to be necessary in order to avoid overlapping; calls on the Commission to point out to Member States that sites which receive the ‘European heritage label’ must always remain open and accessible, with provision even being made for skeleton staff;

9. accueille favorablement l'initiative relative à un "label du patrimoine européen", qui permettra de mettre en valeur certains sites symbolisant l'histoire de l'intégration européenne; insiste sur la nécessité d'établir un lien entre cette initiative et les sites reconnus par l'Unesco ainsi que d'autres itinéraires historiques; estime qu'il faut veiller à assurer la coordination avec d'autres initiatives similaires telles que le prix Europa Nostra afin d'éviter tout double emploi; demande à la Commission de bien indiquer aux État ...[+++]


Care is needed in generating the centre coordinates automatically; in the following example a site consists of several polygons, the first image (a) shows where coordinates have been automatically created but note that the coordinate of the largest polygon is outside the polygon; in the second image (b) a single coordinate is generated for the largest site though it lies outside the site; in the third image (c) a coordinate is created for the largest site and the coordinate lies inside the polygon.

Le calcul automatique des coordonnées du centre doit faire l’objet d’une attention particulière; l’exemple ci-après concerne un site composé de plusieurs polygones. La première image (a) indique les coordonnées créées automatiquement: on constate cependant que les coordonnées du polygone le plus grand sont situées hors du polygone; dans la deuxième image (b), un seul jeu de coordonnées a été créé pour le site le plus vaste, mais ces coordonnées sont situées hors du site; dans la troisième image (c), un jeu de coordonnées est créé p ...[+++]


The coordinates entered for the site must be within the site.

Les coordonnées indiquées pour le site doivent se trouver à l’intérieur des limites du site.


The place of supply of services connected with immovable property, including the services of experts and estate agents, the provision of accommodation in the hotel sector or in sectors with a similar function, such as holiday camps or sites developed for use as camping sites, the granting of rights to use immovable property and services for the preparation and coordination of construction work, such as the services of architects and of firms providing on-site supervisi ...[+++]

Le lieu des prestations de services se rattachant à un bien immeuble, y compris les prestations d’experts et d’agents immobiliers, la fourniture de logements dans le cadre du secteur hôtelier ou de secteurs ayant une fonction similaire, tels que des camps de vacances ou des sites aménagés pour camper, l’octroi de droits d’utilisation d’un bien immeuble et les prestations tendant à préparer ou à coordonner l’exécution de travaux immobiliers, telles que celles fournies par les architectes et les entreprises qui surveillent l’exécution d ...[+++]


dispatching on site assessment and/or coordination teams to undertake an assessment of the situation and the needs and/or to facilitate the operational coordination on site of the assistance channelled through the Mechanism;

en envoyant sur place des équipes d'évaluation et/ou de coordination afin de réaliser une évaluation de la situation et des besoins et/ou de faciliter la coordination opérationnelle de l'aide fournie via le mécanisme;


B. Characteristics of dumping or discharge site and methods of disposal: 1. location (e.g. coordinates of the dumping or discharge area, depth and distance from the coast), location in relation to other areas (e.g. amenity areas, spawning, nursery and fishing areas and exploitable resources);

B. Caractéristiques du lieu d'immersion ou de déversement et méthodes d'élimination 1. Emplacement (par exemple, coordonnées de la zone d'immersion ou de déversement, profondeur et distance des côtes), situation par rapport à d'autres emplacements (tels que zones d'agrément, de frai, de culture et de pêche, et ressources exploitables).


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