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CDA National Credentialing Program
CDANCP
CECPR
Child Development Associate Consortium
Council for Early Childhood Professional Recognition
ECEC professional
Early Childhood Professional Association of Alberta
Early childhood education and care professional

Traduction de «Council for Early Childhood Professional Recognition » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]

Council for Early Childhood Professional Recognition [ CECPR | CDA National Credentialing Program | Child Development Associate Consortium | Child Development Associate National Credentialing Program | CDANCP ]


Early Childhood Professional Association of Alberta

Early Childhood Professional Association of Alberta


Certification Council of Early Childhood Educators of Nova Scotia

Certification Council of Early Childhood Educators of Nova Scotia


early childhood education and care professional | ECEC professional [Abbr.]

professionnel de l'éducation et de l'accueil des jeunes enfants
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In spite of significant policy measures in this area (e.g. the Directives on professional recognition, the Commission Action Plan on Skills and Mobility or the Mobility Action Plan adopted by the Nice European Council) and various instruments that were introduced to support these policies (European curriculum vitae, EuroPass, ECTS credits, NARICs, Diploma Supplement), progress has been much slower than expected.

En dépit d'importantes initiatives politiques dans ce domaine (comme les Directives sur la reconnaissance professionnelle, le Plan d'action sur les compétences et la mobilité présenté par la Commission ou le Plan d'action sur la mobilité adopté par le Conseil européen de Nice) et des divers instruments qui ont été mis en place pour les suivre (le curriculum vitae européen, EuroPass, crédits ECTS, NARIC, Supplément au diplôme), la progression ont été beaucoup plus lente que prévu.


Council conclusions — early childhood education and primary education

Conclusions du Conseil concernant l’éducation des jeunes enfants et l’enseignement primaire


Council conclusions — early childhood education and primary education

Conclusions du Conseil concernant l’éducation des jeunes enfants et l’enseignement primaire


1. Calls on the Commission to take steps to raise public awareness of Asperger syndrome and to provide greater support for Asperger-related training programmes for healthcare and early childhood professionals;

1. demande que la Commission européenne engage un plan de sensibilisation du grand public au syndrome d'Asperger et accompagne la formation des personnels de santé et de la petite enfance;


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Ensure, with due regard for institutional autonomy, that initial teacher education and continuous professional development provide teachers, trainers, school leaders, early childhood education and care professionals and other staff with the skills, competences and background knowledge needed to understand and tackle educational disadvantage and possible risk factors that might lead to disengagement or early school leaving.

Faire en sorte que, dans le plein respect de l'autonomie des établissements concernés, la formation professionnelle initiale et continue permette aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement, aux professionnels de l'éducation et de l'accueil de la petite enfance et aux autres membres du personnel de disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base nécessaires pour comprendre les désavantages au niveau scolaire et les facteurs de risque potentiels qui pourraient amener des élèves à se désengager ou à dé ...[+++]


11. Calls on Member States and the Commission to take all possible measures to improve education systems at all levels by: putting strong emphasis on early childhood development strategy; creating an inclusive school climate; preventing early-school-leaving; improving secondary education and introducing guidance and counselling, providing better conditions for young people to successfully access tertiary education or to gain direct access to the job market; developing instruments aimed at better anticipating future skills needs and at strengthening cooperation between educational institutions, business and employ ...[+++]

11. invite les États membres et la Commission à prendre toutes les mesures possibles pour améliorer les systèmes d'éducation à tous les niveaux: en insistant fortement sur la stratégie de développement de la petite enfance; en créant des conditions d'intégration dans les écoles; en prévenant le décrochage scolaire; en améliorant l'enseignement secondaire et en mettant en place des mécanismes d'orientation et de conseil; en améliorant les ...[+++]


11. Calls on Member States and the Commission to take all possible measures to improve education systems at all levels by: putting strong emphasis on early childhood development strategy; creating an inclusive school climate; preventing early-school-leaving; improving secondary education and introducing guidance and counselling, providing better conditions for young people to successfully access tertiary education or to gain direct access to the job market; developing instruments aimed at better anticipating future skills needs and at strengthening cooperation between educational institutions, business and employ ...[+++]

11. invite les États membres et la Commission à prendre toutes les mesures possibles pour améliorer les systèmes d'éducation à tous les niveaux: en insistant fortement sur la stratégie de développement de la petite enfance; en créant des conditions d'intégration dans les écoles; en prévenant le décrochage scolaire; en améliorant l'enseignement secondaire et en mettant en place des mécanismes d'orientation et de conseil; en améliorant les ...[+++]


(11) Furthermore, the Council has invited the Commission to study the feasibility of introducing, on a voluntary basis, a European administrative annex to the diploma in order to establish synergies between academic recognition and professional recognition of qualifications(15).

(11) Le Conseil a, par ailleurs, invité la Commission à étudier la faisabilité de la mise en place, sur une base volontaire, d'un supplément européen au diplôme afin d'établir des synergies entre la reconnaissance académique et la reconnaissance professionnelle(15).


By letter of 7 March 2002 the Commission submitted to Parliament, pursuant to Article 251(2) and Articles 40 and 47 of the EC Treaty, the proposal for a European Parliament and Council directive on the recognition of professional qualifications (COM(2002) 119 – 2002/0061 (COD)).

Par lettre du 7 mars 2002, la Commission a présenté au Parlement, conformément à l'article 251, paragraphe 2, et aux articles 40 et 47 du traité CE, la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles (COM(2002) 119 – 2002/0061 (COD)).


on the proposal for a European Parliament and Council directive on the recognition of professional qualifications (COM(2002) 119 – C5‑0113/2002 – 2002/0061(COD))

sur la proposition de directive du Conseil relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles (COM(2002) 119 – C5‑0113/2002 – 2002/0061(COD))




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'Council for Early Childhood Professional Recognition' ->

Date index: 2023-05-15
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