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ASCC
ASEAN Socio-Cultural Community
Community educator
Community social pedagogue
Cross-cultural communication
Cultural community
Direct cultural facility
Ethnic groups
Ethno-cultural communities
Ethno-cultural groups
Health needs
Intercultural communication
Manage cultural facilities
Manage cultural facility
Managing cultural facility
Offer social services in diverse cultural communities
Social pedagogue
Socio-cultural animator

Traduction de «Cultural community » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


deliver social services in a diverse cultural community | provide social services in diverse cultural environments | deliver social services in diverse cultural communities | offer social services in diverse cultural communities

fournir des services sociaux au sein de différentes communautés culturelles


intercultural communication [ cross-cultural communication ]

communication interculturelle [ communication transculturelle ]


ethnic groups [ ethno-cultural communities | ethno-cultural groups ]

groupes ethniques


Canada Program In East-Asian Languages and Cross-Cultural Communications

Canada Program In East-Asian Languages and Cross-Cultural Communication


Working Group Culture, Communication and New Technologies

Groupe de projet Culture, communication et nouvelles technologies


ASEAN Socio-Cultural Community | ASCC [Abbr.]

communauté socioculturelle de l'ASEAN | ASCC [Abbr.]


Health needs (community)

besoins en santé (communauté)


community educator | community social pedagogue | social pedagogue | socio-cultural animator

éducatrice sociale | éducateur social | éducateur social/éducatrice sociale


direct cultural facility | manage cultural facilities | manage cultural facility | managing cultural facility

gérer un établissement culturel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
eLearning seeks to mobilise the educational and cultural communities, as well as the economic and social players in Europe, in order to speed up changes in the education and training systems for Europe's move to a knowledge-based society.

Proposée par la Commission européenne, l'initiative eLearning vise à mobiliser les communautés éducatives et culturelles ainsi que les acteurs économiques et sociaux européens afin d'accélérer l'évolution des systèmes d'éducation et de formation ainsi que la transition de l'Europe vers la société de la connaissance.


Moreover, the goal is to develop and stimulate a European market for contents and services, which addresses the needs of the education and cultural communities and of European citizens.

Il s'agit également de développer et de stimuler un marché européen des contenus et des services, répondant aux besoins des communautés éducatives et culturelles et des citoyens.


The attainment of the new strategic goal set for the Union by the Lisbon European Council and which "combines competitiveness and social cohesion" thus implies the implementation of an overall strategy within which a major role is given to the educational and cultural communities, particularly under the European social agenda to be adopted at the Nice European Council in December 2000.

La réalisation du nouvel objectif stratégique fixé à l'Union par le Conseil européen de Lisbonne "combinant compétitivité et cohésion sociale" nécessite donc la mise en oeuvre d'une stratégie globale au sein de laquelle un rôle majeur est dévolu aux communautés éducatives et culturelles, notamment au sein de l'Agenda Social Européen qui sera adopté lors du Conseil européen de Nice en décembre 2000.


This major initiative seeks to mobilise the educational and cultural communities, as well as the economic and social players in Europe, in order to speed up changes in the education and training systems for Europe's move to a knowledge-based society.

Cette initiative d'envergure cherche à mobiliser le monde de l'éducation et de la culture ainsi que les acteurs économiques et sociaux en Europe afin d'accélérer la réforme des systèmes d'éducation et de formation et faire ainsi entrer l'Europe dans la société du savoir.


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Education and training systems need to provide broad innovation skills (idea generation, problem solving, critical thinking, cross-cultural communication, etc.) that allow employees and institutions,[34] to adapt to new circumstances.

Les systèmes d'éducation et de formation doivent conférer des aptitudes étendues en matière d'innovation (production d'idées, résolution de problèmes, pensée critique, communication interculturelle, etc.) qui permettent aux travailleurs et aux institutions[34] de s'adapter à l'évolution des circonstances.


I think that if the Canadian government were to do just one thing, it should be to adopt the conditions and the funding to ensure a better relationship between the cultural sector and other sectors of society, to ensure that all sectors of our society feel concerned about the future of arts and culture, and that, together, they can help to build strong artistic and cultural communities, but above all strong Acadian communities.

Je crois que si le gouvernement canadien avait une seule action à faire, ce serait de mettre en place les conditions et le financement pour favoriser un meilleur arrimage entre le secteur culturel et les autres secteurs de la société, pour que tous les secteurs de la société se sentent concernés par l'avenir des arts et de la culture, et qu'ensemble ils puissent contribuer pour faire des communautés artistiques et culturelles fortes, mais surtout développer des communautés acadiennes fortes.


We need to know our school community and what we can give young people as part of their cultural development. We also need to know the community in which the school is located very well, as well as its artistic and cultural community.

On a besoin de connaître notre milieu scolaire et ce qu'on peut donner aux jeunes dans leur développement culturel, et on a besoin de bien connaître la communauté dans laquelle l'école se retrouve et sa communauté artistique et culturelle, donc c'est dans ce sens-là.


(Return tabled) Question No. 861 Mr. Massimo Pacetti: With regard to the Community Historical Recognition Program (CHRP): (a) how much money was spent informing the Canadian public about the application criteria for the portion of the program that pertains to the Italian-Canadian cultural community and how were these monies spent; and (b) were any monies spent advertising the portion of the CHRP pertaining to the Italian-Canadian cultural community through private organizations and, if so, (i) which private organizations (i.e., newspaper, radio station, community group, etc) were contracted by the government for this end, (ii) how much ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 861 M. Massimo Pacetti: En ce qui concerne le Programme de reconnaissance historique pour les communautés (PRHC): a) combien le gouvernement a-t-il dépensé pour informer les Canadiens des critères à respecter pour présenter une demande dans le cadre du volet du programme qui porte sur la communauté culturelle italo-canadienne et comment ces sommes ont-elles été dépensées; b) le gouvernement a-t-il dépensé des fonds pour confier la publicité du volet du PRHC qui porte sur la communauté culturelle italo-canadienne à des organismes privés et, ...[+++]


The amendment reads: That this House declines to give second reading to Bill C-93, an act to amend the Cultural Property Export and Import Act, the Income Tax Act and the Tax Court of Canada Act, since it fails to address the issue of the burden the tax credit system places on middle class taxpayers who are asked to pay for a potentially endless stream of donations of questionable cultural and artistic value claimed by wealthy Canadians (1340) The amendments shows a complete disregard for Canada's cultural community because it says that the work of Canadian artists is worthless, that the acquisitions of art by Canadians are worthless, an ...[+++]

Voici ce que dit l'amendement: Que la Chambre refuse de donner deuxième lecture du projet de loi C-93, Loi modifiant la Loi sur l'exportation et l'importation de biens culturels, la Loi de l'impôt sur le revenu et la Loi sur la Cour canadienne de l'impôt, parce qu'il ne remédie pas au problème du fardeau que le système de crédits d'impôts impose aux contribuables de la classe moyenne qui doivent faire les frais d'une série éventuellement interminable de dons d'une valeur culturelle ou artistique douteuse déclarés par les Canadiens fortunés (1340) Cet amendement traduit le mépris le plus total envers la ...[+++]


Our community needs it, and it is up to us to make it happen, but if there are organizations that say they are social and cultural, that would make it possible for the ones who were doing it part time to focus on advocacy and other priorities — and there are a thousand and one priorities — and it would also give the arts and culture community a chance to assume some of these responsibilities and come up with its own structures.

Cela s'impose à notre communauté, et c'est à nous de le déterminer, mais si on avait des organismes qui disaient que nous sommes social et culturel, ce serait une occasion pour ces organismes qui faisaient cela à temps partiel de se concentrer sur le rôle de revendication et d'autres priorités — et on sait qu'il y en a mille et plus — et en même temps, c'est de faire une place pour la communauté artistique et culturelle pour qu'elle prenne ses responsabilités et se dote de ses propres structures.




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'Cultural community' ->

Date index: 2022-04-16
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