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Apply defensive driving techniques
Charge on land
Charge upon land
Defense Security Protection
Defensive securities
Defensive security
Defensive share
Defensive stock
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Land charge
Land security
Lima Commitment
Perform defensive driving
Perform defensive driving techniques
Real estate security
Real property security
Real security
Security on land
Security on real estate
Security on real property

Traduction de «Defensive security » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




Defense Security Protection

Direction de la protection et de la sécurité de la défense | DPSD [Abbr.]


defensive stock [ defensive security | defensive share ]

valeur défensive [ action de protection | titre défensif | valeur de protection | action défensive ]


defensive stock | defensive security

valeur défensive | valeur prudente


Ad Hoc expert group on Defensive Security Concepts and Policies

Groupe spécial d'experts chargé d'étudier les conceptions et politiques de sécurité défensives


defensive securities

valeurs sûres | titres défensifs


Andean Charter for Peace and Security and the Limitation and Control of the Expenditure on Foreign Defense | Lima Commitment

Charte andine pour la paix et la sécurité | Charte andine pour la paix et la sécurité et pour la limitation et le contrôle des dépenses destinées à la défense extérieure | Engagement de Lima


apply defensive driving techniques | implement defensive driving | perform defensive driving | perform defensive driving techniques

conduire de manière défensive


charge on land [ charge upon land | land charge | land security | real estate security | real property security | real security | security on land | security on real estate | security on real property ]

sûreté immobilière
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On 18 July 2013, the African Union Peace and Security Council approved the deployment of the African-led International Support Mission in the Central African Republic (MISCA or AFISM-CAR) with a total strength of 3,652 personnel building on MICOPAX in order to contribute to: (i) the protection of civilians and the restoration of security and public order; (ii) the stabilization of the country and the restoration of the authority of the central Government; (iii) the reform and restructuring of the defense and security sector; and (i ...[+++]

Le 18 juillet 2013, le Conseil de paix et de sécurité de l'Union africaine a approuvé le déploiement de la mission internationale de soutien à la République centrafricaine sous conduite africaine (MISCA) dotée d'un effectif total de 3 652 personnes renforçant la MICOPAX afin de contribuer aux tâches suivantes: i) protection des civils et rétablissement de la sécurité et de l'ordre public; ii) stabilisation du pays et rétablissement de l'autorité du gouvernement central; iii) réforme et restructuration des secteurs de la défense et de la sécurité; ...[+++]


In response to these challenges, Deutsche Gesellschaft für internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH ("GIZ") and the leadership of the Libyan Mine Action Centre ("LMAC"), under the auspices of the Libyan Ministry of Defense, reached an agreement over a support programme in the area of conventional arms control, including physical security and stockpile management ("PSSM").

Pour faire face à ces défis, l'agence allemande de coopération internationale, la Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH (ci-après dénommée "GIZ") et la direction du centre libyen de lutte contre les mines, placé sous l'égide du ministère libyen de la défense, sont parvenus à un accord sur un programme de soutien dans le domaine du contrôle des armes conventionnelles, y compris dans le domaine de la sécurité physique et de la gestion des stocks.


To continue this momentum a “Comprehensive Defense and Security Agreement” is the next logical step, as it would bring unity of effort and direction to each of the defense, security and foreign policy organizations, including NORAD.

Pour continuer sur cette lancée, un accord global sur la défense et la sécurité est la prochaine étape logique, car il apporterait l'unité d'effort et d'orientation à chacune des organisations de politique étrangère, de sécurité et de défense, y compris le NORAD.


To continue this momentum a “Comprehensive Defense and Security Agreement” is the next logical step, as it would bring unity of effort and direction to each of the defense, security and foreign policy organizations, including Norad.

Afin de poursuivre sur cette lancée, la prochaine étape logique est la conclusion d'une entente détaillée en matière de défense et de sécurité qui permettrait d'unir les efforts des organisations de défense, de sécurité et de politique étrangère, y compris le NORAD, et de leur donner les mêmes objectifs.


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I'm currently employed as the senior advisor to the Center for Defense Information, a non-profit organization, a division of the World Security Institute, which is a Washington, D.C.-based national security study centre. To help ensure our independence, the World Security Institute and the Center for Defense Information do not accept any funding from the federal government, any other government, or from any defence contractor.

Je suis actuellement conseiller principal pour le Center for Defense Information, une division à but non lucratif du World Security Institute, un centre d'études sur la sécurité nationale établi à Washington, D.C. Afin d'assurer notre indépendance, le World Security Institute et le Center for Defense Information n'acceptent aucun financement du gouvernement fédéral ni des entrepreneurs de la défense.


In its Quadrennial Defense Review Report from February 2006 the US Department of Defense reports that of the major and emerging powers, China has the greatest potential to compete militarily with the United States, adds that the pace and scope of China’s military build-up already puts regional military balances at risk, and states: “U.S. policy remains focussed on encouraging China to play a constructive, peaceful role in the Asia-Pacific region and to serve as a partner in addressing common security challenges, including terrorism, p ...[+++]

Dans son rapport quadriennal d’examen de la défense de février 2006, le département de la défense américain rapporte que parmi les principales puissances majeures et émergentes, la Chine est leur principal concurrent militaire potentiel, ajoute que le rythme auquel la Chine se constitue une puissance militaire met déjà en danger les équilibres militaires régionaux et poursuit : la politique américaine vise toujours à encourager la Chine à jouer un rôle pacifique et constructif dans la région Asie-Pacifique et à être un partenaire pour aborder les défis communs en matière de sécurité ...[+++]


25. Expresses its concern about the lack of a clear definition of "national security" in the US and its excessive use as a restriction on trade and investment; regrets in particular the so-called "Berry Amendment" used by the Defense Department and the 1988 "Exon-Florio Amendment" and subsequent legislation to limit foreign investment in, or ownership of, businesses relating even tangentially to national security;

25. est préoccupé par l'absence d'une définition claire de la "sécurité nationale" aux États-Unis et de son emploi excessif en tant que restriction aux échanges et aux investissements; déplore en particulier l'"amendement Berry", utilisé par le ministère de la défense, et l'"amendement Exon-Florio", de 1988, et la législation qui leur a succédé en vue de limiter les investissements étrangers ou la propriété d'entreprises liées, même de très loin, à la sécurité nationale;


GUDYMO, Oleg Andreyevich, “Member of the Supreme Soviet”, “Chairman of the Committee on Security, Defense and Peacekeeping of the Supreme Soviet”, former “Deputy Minister for State Security”, born on 11 September 1944 in Alma-Ata, Kazakhstan, Russian passport No 51No0592094.

GOUDYMO, Oleg Andreievitch, “membre du Soviet suprême”, “président de la Commission”“Sécurité, défense et maintien de la paix” du Soviet suprême, ancien “ministre adjoint de la sûreté de l'État”, né le 11 septembre 1944 à Alma-Ata, Kazakhstan, passeport russe no 51No0592094.


Restrictions on voting rights provided for in contractual agreements between the offeree company and holders of its securities, or in contractual agreements between holders of the offeree company’s securities entered into after the adoption of this Directive, shall not have effect at the general meeting of shareholders which decides on any defensive measures in accordance with Article 9.

Les restrictions au droit de vote prévues dans des accords contractuels entre la société visée et des détenteurs de titres de cette société ou dans des accords contractuels conclus après l'adoption de la présente directive entre des détenteurs de titres de la société visée ne produisent pas d'effets lors de l'assemblée générale des actionnaires qui arrête des mesures de défense, quelles qu'elles soient, conformément à l'article 9.


The Federal Law Enforcement Officers Association (FLEOA) ( [http ...]

La Federal Law Enforcement Officers Association (FLEOA) ( [http ...]




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'Defensive security' ->

Date index: 2023-06-01
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