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An Act respecting resources and technical surveys
Analyse the need for technical resources
Consider technological support mechanisms
Consult technical resources
Deliberate technical resources
Department of Mines
Department of Mines and Resources
Department of Mines and Technical Surveys
Determine technological support mechanisms
EMR
Evaluate the need for technical resources
Examine the need for technical resources
Investigate the need for technical resources
Manage resources of technical stock
Manage stock of technical resources
Manage technical resources stock
Monitor stock of technical resources
Resources and Technical Surveys Act
Sector for Thematic and Technical Resources
Thematic and Technical Resources
Thematic and Technical Resources Division

Traduction de «Deliberate technical resources » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
consider technological support mechanisms | deliberate technical resources | consult technical resources | determine technological support mechanisms

consulter des ressources techniques


manage resources of technical stock | manage stock of technical resources | manage technical resources stock | monitor stock of technical resources

gérer un stock de ressources techniques


examine the need for technical resources | investigate the need for technical resources | analyse the need for technical resources | evaluate the need for technical resources

analyser le besoin de ressources techniques


Resources and Technical Surveys Act [ An Act respecting resources and technical surveys ]

Loi sur les levés et l'inventaire des ressources naturelles [ Loi concernant les levés et l'inventaire des ressources naturelles | Loi sur les ressources et les relevés techniques ]


Thematic and Technical Resources Division (1) | Sector for Thematic and Technical Resources (2)

Domaine des ressources thématiques


Department of Energy, Mines and Resources [ EMR | Energy, Mines and Resources Canada | Department of Mines and Technical Surveys | Department of Mines and Resources | Department of Mines ]

ministère de l'Énergie, des Mines et des Ressources [ EMR | Énergie, Mines et Ressources Canada | ministère des Mines et des Relevés Techniques | ministère des Mines et des Ressources | ministère des Mines ]


Committee for the adaptation to technical progress and implementation of the directive an the deliberate release into the environment of genetically modified organisms

Comité pour l'adaptation au progrès technique et pour l'application de la directive relative à la dissémination volontaire d'organismes génétiquement modifiés dans l'environnement


Committee for the adaptation to technical progress and implementation of the directive on the deliberate release into the environment of genetically modified organisms

Comité pour l'adaptation au progrès technique et pour l'application de la directive relative à la dissémination volontaire d'organismes génétiquement modifiés dans l'environnement


Thematic and Technical Resources

Ressources thématiques


Ad Hoc Group of Experts on Technical Co-operation among Developing Countries in Water Resources Development

Groupe spécial d'experts de la coopération technique entre pays en développement dans le domaine de la gestion des ressources en eau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
support with additional means in a cost efficient way, through the EU Civil Protection Mechanism established by Decision 2007/779/EC, Euratom, their pollution response actions in case of accidental or deliberate marine pollution, when such a request has been presented; in this respect, the Agency shall assist the affected Member State under which the cleaning operations are conducted, by providing the appropriate technical resources ; [Am. 40]

soutenir les actions qu'ils mènent en matière de lutte contre la pollution en cas de pollution marine accidentelle ou intentionnelle, lorsqu'une demande a été formulée en ce sens, avec des moyens complémentaires et d'une manière présentant un rapport coût-efficacité satisfaisant, grâce au mécanisme de protection civile de l'UE établi par la décision 2007/779/CE, Euratom. À cet égard, l'Agence assiste l'État membre touché en mettant à sa disposition des moyens techniques appropriés , sous la responsabilité duquel les opérations de dépollution sont conduites; [Am. 40]


(c) support with additional means in a cost efficient way, through the EU Civil Protection Mechanism established by Decision 2007/779/EC, Euratom, their pollution response actions in case of accidental or deliberate marine pollution, when such a request has been presented; in this respect, the Agency shall assist the affected Member State under which the cleaning operations are conducted, by providing the appropriate technical resources;

(c) soutenir les actions qu'ils mènent en matière de lutte contre la pollution en cas de pollution marine accidentelle ou intentionnelle, lorsqu'une demande a été formulée en ce sens, avec des moyens complémentaires et d'une manière présentant un rapport coût-efficacité satisfaisant, grâce au mécanisme de protection civile de l'UE établi par la décision 2007/779/CE, Euratom. À cet égard, l'Agence assiste l'État membre touché en mettant à sa disposition des moyens techniques appropriés, sous la responsabilité duquel les opérations de dépollution sont conduites;


4. Points out that the main factors preventing the developing countries from having a voice in the IMF commensurate with the share of the world population they represent are the lack of votes on the Board of Governors (African countries, accounting for 25 % of the membership, have just over 4 % of the vote) and the lack of qualified human resources, technical and institutional capacity to participate in a meaningful way in deliberations and decisions;

4. souligne que les principaux facteurs empêchant les pays en développement d'obtenir au sein du FMI une influence correspondant à la place qu'ils occupent dans la population mondiale sont le déficit des droits de vote au sein du Conseil des gouverneurs (les pays africains, qui représentent un quart des membres, disposent seulement d'un peu plus de 4% des droits de vote) et l'absence de ressources humaines qualifiées ainsi que de capacités techniques et institutionnelles pour participer d'une manière significative aux délibérations et ...[+++]


4. Points out that the main factors preventing the developing countries from having a voice in the IMF commensurate with the share of the world population they represent are the lack of votes on the Board of Governors (African countries, accounting for 25 % of the membership, have just over 4 % of the vote) and the lack of qualified human resources, technical and institutional capacity to participate in a meaningful way in deliberations and decisions;

4. souligne que les principaux facteurs empêchant les pays en développement d'obtenir au sein du FMI une influence correspondant à la place qu'ils occupent dans la population mondiale sont le déficit des droits de vote au sein du Conseil des gouverneurs (les pays africains, qui représentent un quart des membres, disposent seulement d'un peu plus de 4% des droits de vote) et l'absence de ressources humaines qualifiées ainsi que de capacités techniques et institutionnelles pour participer d'une manière significative aux délibérations et ...[+++]


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4. Points out that the main factors preventing the developing countries from having a voice in the IMF commensurate with the share of the world population they represent are the lack of votes on the Board of Governors (African countries, accounting for 25 % of the membership, have just over 4 % of the vote) and the lack of qualified human resources, technical and institutional capacity to participate in a meaningful way in deliberations and decisions;

4. souligne que les principaux facteurs empêchant les pays en développement d'obtenir au sein du FMI une quantité de droits de vote correspondant à la place qu'ils occupent dans la démographie mondiale, sont le déficit des votes au sein du Conseil des gouverneurs (les pays africains, qui représentent un quart des membres disposent seulement d'un peu plus de 4% des voix), l'absence de ressources humaines qualifiées ainsi que l'absence de capacités techniques et institutionnelles pour participer d'une manière significative aux délibérat ...[+++]


- 2 - | | The second stage in this process will be the unanimous adoption | | of a detailed framework programme inspired by the deliberations | | taking place in the Research Councils in April and June as well | | as in other Community institutions as regards the scientific | | and technical approaches, the priorities and balances, and the | | necessary level of financial resources set out in the present | | communication.

- 2 - | | La seconde etape de ce processus sera constituee par l'adoption | | unanime d'un programme cadre detaille s'inspirant des | | discussions qui se deroulent au sein des conseils de la | | recherche des mois d'avril et de juin, ainsi que dans d'autres | | institutions communautaires concernant les conceptions | | scientifiques et techniques, les priorites et equilibres, et le | | niveau des ressources financieres necessaires defini dans la | | presente communication.


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