Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
ADF
Automatic Direction Finding System - Maintenance
Automatic direction finder
Automatic direction finder system
Automatic direction finding
Automatic direction finding system
Automatic direction-finding equipment
BULLSEYE Direction Finding System - Maintenance
Direct payments system
Direct payments to farmers
Direction-finding
Direction-finding system
EU direct payments
Radio compass
Radio direction finding
Radiogoniometry
Round based direction finding system
VDF
VDF
VHF direction finder

Traduction de «Direction-finding system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


automatic direction finding system [ automatic direction finding ]

radiogoniométrie automatique


Automatic Direction Finding System - Maintenance

Radiogoniométrie automatique - Maintenance


round based direction finding system

radiogoniomètre au sol


BULLSEYE Direction Finding System - Maintenance

Système de radiogoniométrie BULLSEYE - Maintenance


direction-finding | radio direction finding | radiogoniometry

radiogoniométrie


automatic direction finder | ADF | automatic direction-finding equipment | automatic direction finder system | radio compass

radiogoniomètre automatique | ADF | radiocompas automatique | radiocompas


VDF (very high frequency direction finding station?) [Abbr.] | VDF [Abbr.] | VHF direction finder [Abbr.]

station radiogoniométrique très haute fréquence | station radiogoniométrique VHF | VDF


EU direct payments [4.7] [ direct payments system | direct payments to farmers ]

paiements directs UE [4.7] [ paiements directs aux agriculteurs | système des paiements directs ]


radio direction finding | radiogoniometry

radiogoniométrie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We have radar; various radio communications facilities; digital selective calling, which is an advance distress signalling system, under a new global marine distress and safety system; automated identification systems; direction-finding equipment; satellite communications; and cryptic communications, computers and databases.

Nous disposons de radars; de matériel de communication radiophonique; de matériel pour les appels sélectifs numériques, qui sont un système avancé de signaux de détresse intégré au système maritime mondial de sécurité et de secours en cas de détresse; d'un système automatisé d'identification; de matériel de goniométrie; de communications par satellite; et de communications encodées, d'ordinateurs et de bases de données.


(Return tabled) Question No. 612 Ms. Kirsty Duncan: With respect to changes to environmental programs resulting from the announcements in Budget 2012: (a) specifying how each identified cut is projected to impact the government’s access to scientific information required for the development of public policy, the number of people to be cut, and the amount of money to be cut, what are all areas of scientific research and partnerships to be cut, including, but not limited to, (i) air pollution, (ii) emergency preparedness and response, (iii) industrial waste, (iv) water quality; (b) what briefing notes, memos, or any other documentation, including, for each, the details of its findings and recommendations, have been provided to the Prime Mini ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 612 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les changements apportés aux programmes de l’environnement à la suite des annonces faites dans le cadre du Budget de 2012: a) en précisant de quelle manière chaque compression est censée influer sur l’accès du gouvernement à l’information scientifique nécessaire pour élaborer les politiques publiques, le nombre de personnes devant partir, la somme d’argent retirée, quels sont tous les domaines de recherche et de partenariat scientifiques qui seront amputés, y compris, sans s’y limiter, (i) la pollution atmosphérique, (ii) les mesures et l’intervention d’urgence ...[+++]


This lack of trust has unintended negative consequences, such as driving consumers to find other channels through which to find products that they believe are really Canadian—avenues such as farmers markets and direct purchase systems, which may bypass some of Canada's excellent food safety system.

Cette crise de confiance a des conséquences négatives indésirables, comme le fait que les consommateurs cherchent d'autres canaux d'approvisionnement en produits qu'ils estiment être véritablement canadiens, comme les marchés agricoles et les systèmes d'achat direct qui peuvent contourner certains excellents circuits d'alimentation connus pour leur salubrité.


24. Remains totally unconvinced that Europe would need, in the foreseeable future, a system of missiles to protect its territory against hostile long-range ballistic missiles with WMD warheads launched by rogue nations or non-state actors; takes note of the Russian concerns in this regard but calls on Moscow not to halt compliance with the Treaty on Conventional Arms in Europe; finds it unacceptable for the indivisibility of European security that the US is negotiating the deployment of such a system unilaterally with two EU Member States; is convinced that to counter new arms races, long-term terrorist threats and other threats endan ...[+++]

24. n'est pas le moins du monde convaincu que l'Europe aura besoin, dans un avenir prévisible, d'un système de missiles pour protéger son territoire contre des missiles balistiques hostiles de longue portée dotés d'ogives de destruction massive (WDM) lancés par des États voyous ou des acteurs non gouvernementaux; prend acte des préoccupations russes à cet égard mais demande à Moscou de ne pas s'affranchir du Traité sur les armes conventionnelles en Europe; juge inacceptable, au regard du caractère indivisible de la sécurité européenne, que les États‑Unis négocient actuellement le déploiement d'un tel système unilatéralement avec deux É ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Remains totally unconvinced that Europe would need, in the foreseeable future, a system of missiles to protect its territory against hostile long-range ballistic missiles with WMD warheads launched by rogue nations or non-state actors; takes note of the Russian concerns in this regard but calls on Moscow not to halt compliance with the Treaty on Conventional Arms in Europe; finds it unacceptable for the indivisibility of European security that the US is negotiating the deployment of such a system unilaterally with two EU Member States; is convinced that to counter new arms races, long-term terrorist threats and other threats endan ...[+++]

21. demeure totalement sceptique quant au fait que l'Europe aurait besoin, dans un avenir prévisible, d'un système de missiles pour protéger son territoire contre des missiles balistiques ennemis de longue distance dotés de têtes ADM lancés par des États voyous ou des acteurs non étatiques; prend note des inquiétudes manifestées par la Russie à ce sujet, mais demande à Moscou de ne pas suspendre le respect du Traité sur les forces conventionnelles en Europe; estimant que la sécurité de l'Europe est indivisible, juge inadmissible que les États‑Unis négocient avec deux États membres de l'Union européenne, unilatéralement, le déploiement ...[+++]


(f) studying the feasibility and determining the detailed rules for integrating automatic identification systems (AIS) with the positioning and communication systems used in the context of the common fisheries policy. The findings of that study shall be made available at the latest twelve months before the entry into force of this Directive.

(f) étudier la faisabilité et définir les modalités d'une intégration des systèmes d'identification automatiques (AIS) avec les systèmes de positionnement et de communication utilisés dans le cadre de la politique commune de la pêche; les conclusions de cette étude seront fournies au plus tard 12 mois avant l'entrée en vigueur de la présente directive.


The Board has examined virtually every important joint defence measure since the end of World War II, including construction of the Distant Early Warning Line of radars, the creation of the North American Air (later Aerospace) Defence Command in 1958, the bi-national operation of the underwater acoustic surveillance system and high-frequency direction finding network, the North American Air Defence Modernization program (1958), etc.

La Commission a examiné presque toutes les mesures de défense conjointes importantes prises depuis la fin de la Seconde Guerre mondiale, y compris : la construction des stations radar du Réseau avancé de pré-alerte; la création du Commandement de la défense aérienne (plus tard aérospatiale) de l’Amérique du Nord (1958); l’exploitation binationale du système de surveillance acoustique sous-marine et du système de radiogoniométrie haute fréquence; le Projet de modernisation du système de la défense aérienne de l’Amérique du Nord (1958); etc.


36. Considers that, although it is a step in the right direction, the present reform of the DAS is not sufficient to correct the limitations and shortcomings listed above; welcomes the fact that the new approach provides some insight into regularity per sector, but regrets that insight into regularity of expenditure per Member State is still not sufficiently available; finds that the DAS is still an instrument which is based too much on analysis of transactions and individual errors; finds, therefore, that the analysis of the functioning of supervisory and control systems should be ...[+++]

36. considère que, s'il s'agit d'une étape dans la bonne direction, la réforme de la DAS n'est pas suffisante pour remédier aux limites et aux lacunes énumérées plus haut; se félicite de ce que la nouvelle approche donne une idée de la régularité par secteur, mais regrette qu'elle ne donne pas encore un aperçu suffisant de la régularité des dépenses par État membre; considère que la DAS reste un instrument qui repose excessivement sur l'analyse des transactions et des erreurs; estime par conséquent que l'analyse du fonctionnement d ...[+++]


40. Considers that, although it is a step in the right direction, the present reform of the DAS is not sufficient to correct the limitations and shortcomings listed above; welcomes the fact that the new approach provides some insight into regularity per sector, but regrets that insight into regularity of expenditure per Member State is still not sufficiently available; finds that the DAS is still an instrument which is based too much on analysis of transactions and individual errors; finds, therefore, that the analysis of the functioning of supervisory and control systems should be ...[+++]

40. considère que, s'il s'agit d'une étape dans la bonne direction, la réforme de la DAS n'est pas suffisante pour remédier aux limites et aux lacunes énumérées plus haut; se félicite de ce que la nouvelle approche donne une idée de la régularité par secteur, mais regrette qu'elle ne donne pas encore un aperçu suffisant de la régularité des dépenses par État membre; considère que la DAS reste un instrument qui repose excessivement sur l'analyse des transactions et des erreurs; estime par conséquent que l'analyse du fonctionnement d ...[+++]


We find that sections 40 and 50 of the EEA raise the stakes for direct or systemic discrimination victims, and may even compromise their right to have access to effective remedies and recourse.

Nous trouvons que les articles 40 et 50 de la Loi sur l'équité en matière d'emploi montent les enchères pour les victimes de discrimination directe et systémique et compromettent peut-être même leur droit d'accès à des recours efficaces.


w