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DAR
DEPR
DIRCEN
DNR
Director Aerospace Requirements
Director Air Requirements
Director Establishment Requirements
Director Establishment and Manpower Requirements
Director Establishment and Personnel Requirements
Director Nuclear Requirements
Director Nuclear Safety Policy
Director Nuclear Safety Policy and Compliance
Directorate for Nuclear Experimentation Centres
Directorate for the Supply of Nuclear Materials
NPQO
Nuclear Installations Safety Directorate

Traduction de «Director Nuclear Requirements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Director Nuclear Requirements [ DNR | Director Nuclear Safety Policy | Director Nuclear Safety Policy and Compliance ]

Directeur - Réglementation du nucléaire [ DRN | Directeur - Politique en matière de sécurité nucléaire ]


Director Establishment and Personnel Requirements [ DEPR | Director Establishment and Manpower Requirements | Director Establishment Requirements ]

Directeur - Besoins en effectifs


Director Aerospace Requirements [ DAR | Director Aerospace Requirements and Programme Coordination | Director Air Requirements ]

Directeur - Besoins aérospatiaux [ DBA | Directeur - Besoins aérospatiaux et coordination de programme | Directeur - Besoins en ressources aériennes ]


Definition: Conduct disorder involving dissocial or aggressive behaviour (and not merely oppositional, defiant, disruptive behaviour), in which the abnormal behaviour is entirely, or almost entirely, confined to the home and to interactions with members of the nuclear family or immediate household. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely disturbed parent-child relationships are not of themselves sufficient for diagnosis.

Définition: Trouble des conduites caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant exclusivement, ou presque exclusivement, à la maison et dans les relations avec les membres de la famille nucléaire ou les personnes habitant sous le même toit. Pour un diagnostic positif, le trouble doit répondre, par ailleurs, aux critères généraux cités sous F91.-; la présence d'une perturbation, même sévère, des relations parents-enfants n'est pas, en elle-même, suffisante pour ce diagnostic.


Ordinance of 9 June 2006 on Qualifications required by Personnel in Nuclear Installations [ NPQO ]

Ordonnance du 9 juin 2006 sur les qualifications du personnel des installations nucléaires [ OQPN ]


Directorate for Nuclear Experimentation Centres | DIRCEN [Abbr.]

Direction des centres d'essais nucléaires | Direction des centres d'expérimentation nucléaires | DIRCEN [Abbr.]


Nuclear Installations Safety Directorate

Direction de la sûreté des installations nucléaires | DSIN [Abbr.]


Directorate for the Supply of Nuclear Materials

Direction de l'approvisionnement en matières nucléaires | DAMN [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Underlines the need for the partners to work closely on the Iran nuclear issue and to maintain a coherent policy towards the region as a whole, focusing on the Iranian people, its government and the democratic opposition; asks the United States to participate in the negotiations with Iran; fully supports the statement by the President of the UN Security Council on 29 March 2006 and the call on Iran to take the steps required by the IAEA Board of Governors for suspension of all enrichment-related and for verification by the IAEA ...[+++]

19. souligne la nécessité, pour les partenaires, de collaborer étroitement sur le dossier nucléaire iranien et de maintenir une politique cohérente à l'égard de l'ensemble de la région, en mettant l'accent sur le peuple iranien, le gouvernement et l'opposition démocratique; demande aux Etats-Unis de participer activement aux négociations engagées avec l'Iran; soutient sans réserve la déclaration du Président du Conseil de sécurité des Nations unies du 29 mars 2006 et l'appel invitant l'Iran à prendre les mesures requises par le Conseil des ...[+++]


8. Confirms that this issue must be resolved in accordance with international law, and takes the view that this will require a cooperative and transparent approach towards the IAEA on the part of the Iranian government; supports, in this context, the E3"s commitment to prevent the proliferation of nuclear weapons, and calls on all the parties involved to do their utmost to make progress towards a negotiated settlement of the nuclear dispute before the IAEA Director General's ...[+++]

8. confirme que cette question doit être résolue conformément au droit international et estime que cela nécessite un esprit de coopération et de transparence de la part du gouvernement iranien à l'égard de l'AIEA; soutient, dans ce contexte, l'engagement des pays E3 de prévenir la prolifération des armes nucléaires et invite toutes les parties concernées à faire le maximum pour progresser sur la voie d'une solution négociée au contentieux nucléaire avant le prochain rapport du directeur ...[+++]


8. Hopes that this issue can be resolved through diplomatic negotiations and good will, but points out that this will require a cooperative and transparent approach towards the IAEA on the part of the Iranian government; supports, in this context, the EU-3's commitment to prevent the proliferation of nuclear weapons, and calls on all the parties involved to do their utmost to find a negotiated solution to the nuclear dispute prior to the next report by the IAEA General Director ...[+++]

8. espère que la question puisse être résolue par des négociations diplomatiques et par la bonne volonté mais souligne que ceci nécessite une approche de coopération et de transparence de la part du gouvernement iranien à l'égard de l'AIEA; soutient, dans ce contexte, l'engagement de l'UE‑3 de prévenir la prolifération des armes nucléaires et invite toutes les parties concernées à faire le maximum pour trouver une solution négociée au contentieux nucléaire avant le prochain rapport du directeur ...[+++]


8. Affirms that this issue must be resolved in accordance with the rules of international law, and takes the view that this will require a cooperative and transparent approach towards the IAEA on the part of the Iranian government; supports, in this context, the EU-3’s commitment to prevent the proliferation of nuclear weapons, and calls on all the parties involved to do their utmost to make progress towards a negotiated solution to the nuclear dispute prior to the next report by the IAEA General ...[+++]

8. affirme que la crise doit être résolue en accord avec les règles de droit international et estime que ceci nécessite une approche de coopération et de transparence de la part du gouvernement iranien à l'égard de l'AIEA; soutient, dans ce contexte, l'engagement de l'UE-3 de prévenir la prolifération des armes nucléaires et invite toutes les parties concernées à faire le maximum pour progresser sur la voie d'une solution négociée au contentieux nucléaire avant le prochain rapport du directeur ...[+++]


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– (FR) Mr President, since the Commission has altered its statement on decommissioning funds so that there is now no doubt that the Union Treaty’s competition policy, under the aegis of the Directorate-General for Competition, applies fully to the decommissioning funds and the nuclear sector, I congratulate the Commission, in my capacity as rapporteur, for adopting this position, and I think the great majority of Parliament would support me: a single market requires a single competition policy.

- Monsieur le Président, comme la Commission a changé sa déclaration sur les fonds de démantèlement en ce sens que, maintenant, il est sûr que la politique de concurrence du traité de l’Union, sous l’égide de la DG Concurrence, s’applique pleinement aux fonds de démantèlement et au secteur nucléaire. Je la félicite, en tant que rapporteur - et je crois que je suis soutenu par la grande majorité du Parlement -, pour cette position: un marché, une politique de concurrence, et je peux donc retirer l’amendement.


As the Director General of the IAEA said following the September 11 attacks, “An unconventional threat requires an unconventional response, and the whole world needs to join together and take responsibility for the security of nuclear materials”.

Après les attaques du 11 septembre, le directeur général de l’AIEA a fait la déclaration suivante : « Toute menace extraordinaire nécessite des mesures extraordinaires et le monde entier doit unir ses efforts pour assurer la protection des matières nucléaires».


If the Board, upon examination of relevant information reported to it by Director-General, finds that the Agency is not able to verify that there has been no diversion of nuclear material required to be safeguarded under this Agreement, to nuclear weapons or other nuclear explosive devices, it may make the reports provided for in Article XII (C) of the Statute and may also take, where applicable, the other measures provided for in that paragraph.

Au cas où le conseil , après avoir examiné les renseignements pertinents communiqués par le directeur général , constate que l'Agence n'est pas à même de vérifier que les matières nucléaires qui doivent être soumises aux garanties prévues dans le présent accord n'ont pas été détournées vers des armes nucléaires ou d'autres dispositifs explosifs nucléaires , il peut en rendre compte , comme il est prévu au paragraphe C de l'article XII du statut , en peut également prendre ...[+++]


If the Board, upon report of the Director-General, decides that an action by the Community or a State, in so far as either Party is individually concerned, is essential and urgent in order to ensure verification that nuclear material subject to safeguards under this Agreement is not diverted to nuclear weapons or other nuclear explosive devices, the Board may call upon the Community or that State to take the required action without dela ...[+++]

Au cas où le conseil , après avoir été saisi d'un rapport du directeur général , décide qu'il est essentiel et urgent que la Communauté ou un Etat , chacun en ce qui le concerne , prenne des mesures déterminées pour permettre de vérifier que des matières nucléaires soumises aux garanties prévues dans le présent accord ne sont pas détournées vers des armes nucléaires ou d'autres dispositifs explosifs nucléaires , il peut inviter la Communauté ou l'Etat intéressé à prendre sans délai les mesures ...[+++]


This bill is similar to the law to which his or her Australian counterpart will be subject under the Comprehensive Nuclear Test-Ban Treaty Act, 1998, which we have examined and which requires the Australian director to report to the minister and the minister to report to parliament.

Cette mesure est similaire à celle à laquelle sera d'ailleurs soumise son homologue australien, en application de la Comprehensive Nuclear Test-Ban Treaty Act de 1998, que nous avons eu l'occasion d'étudier, et qui oblige le directeur australien à faire rapport au ministre, et au ministre, à faire rapport au Parlement.


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