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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charges for use of infrastructure
Curled dock
Curly dock
Dock charges
Dock due
Dock dues
Docking port
Embarkation tax
Harbor due
Harbor dues
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour dues
Harbour fee
Harbour installation
Local port waters
Local waters of the port
Pirs docking port
Port
Port charge
Port development
Port due
Port dues
Port management
Port tax
Ports
Ports policy
River port
Seaport
Single docking connection
Single docking port
Universal docking connection
Universal docking port
Waters around harbours and docks
Waters around wharfs
Yacht harbour
Yellow dock

Traduction de «Docking port » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
docking port

port d'amarrage [ ouverture d'amarrage | sabord d'amarrage ]




universal docking connection [ universal docking port | single docking port | single docking connection ]

connexion d'arrimage unique [ prise d'ancrage universelle ]


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


dock charges | dock dues | harbor dues | harbour dues | port dues

droits de bassin | droits de port


local port waters | waters around harbours and docks | local waters of the port | waters around wharfs

eaux locales d'un port






harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Likewise, if for reasons of force majeure the pleasure boat coming from a third country has to dock in a port other than a border crossing point, the port authorities shall contact the authorities in the nearest port designated as a border crossing point in order to report the vessel’s presence.

De la même manière, si, pour des raisons de force majeure, le navire de plaisance en provenance d’un pays tiers doit accoster dans un autre port qu’un point de passage frontalier, les autorités portuaires prennent contact avec les autorités du port le plus proche désigné comme point de passage frontalier afin de signaler la présence du navire.


By way of derogation from Articles 5 and 8, the crews of coastal fisheries vessels which return every day or within 36 hours to the port of registration or to any other port situated in the territory of the Member States without docking in a port situated in the territory of a third country shall not be systematically checked.

Par dérogation aux articles 5 et 8, l’équipage des navires de pêche côtière rentrant quotidiennement ou dans les 36 heures au port d’immatriculation ou dans tout autre port situé sur le territoire des États membres, sans mouiller dans un port situé sur le territoire d’un pays tiers, n’est pas soumis aux vérifications systématiques.


(b) “owner of a dock, canal or port” includes any person or authority having the control or management of the dock, canal or port and any ship repairer using the dock, canal or port.

b) sont assimilés au propriétaire d’un dock, d’un canal ou d’un port toute personne ou toute autorité ayant la régie ou la gestion d’un dock, d’un canal ou d’un port ainsi que tout réparateur de navires qui s’en sert.


3.2.8. By way of derogation from Articles 4 and 7, the crews of coastal fisheries vessels which return every day or within 36 hours to the port of registration or to any other port situated in the territory of the Member States without docking in a port situated in the territory of a third country shall not be systematically checked.

3.2.8. Par dérogation aux articles 4 et 7, l'équipage des navires de pêche côtière rentrant quotidiennement ou dans les 36 heures au port d'immatriculation ou dans tout autre port situé sur le territoire des États membres, sans mouiller dans un port situé sur le territoire d'un pays tiers, n'est pas soumis aux vérifications systématiques.


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By way of derogation from Articles 4 and 7, the crews of coastal fisheries vessels which return every day or within 36 hours to the port of registration or to any other port situated in the territory of the Member States without docking in a port situated in the territory of a third country shall not be systematically checked.

Par dérogation aux articles 4 et 7, l'équipage des navires de pêche côtière rentrant quotidiennement ou dans les 36 heures au port d'immatriculation ou dans tout autre port situé sur le territoire des États membres, sans mouiller dans un port situé sur le territoire d'un pays tiers, n'est pas soumis aux vérifications systématiques.


Likewise, if for reasons of force majeure the pleasure boat coming from a third country has to dock in a port other than a border crossing point, the port authorities shall contact the authorities in the nearest port designated as a border crossing point in order to report the vessel's presence.

De la même manière, si, pour des raisons de force majeure, le navire de plaisance en provenance d'un pays tiers doit accoster dans un autre port qu'un point de passage frontalier, les autorités portuaires prennent contact avec les autorités du port le plus proche désigné comme point de passage frontalier afin de signaler la présence du navire.


However, the Commission takes the view that aid of over €131million granted to cover dock work undertakings' operating losses in 54 Italian ports is not compatible with the common market.

En revanche, la Commission considère que les aides de plus de 131 millions € qui ont été octroyées pour couvrir les pertes d'exploitation des compagnies de travaux portuaires dans cinquante-quatre ports italiens sont incompatibles avec le marché commun.


Italian ports: the Commission approves social measures worth EURO 566 million for dock workers

Ports italiens : la Commission approuve les mesures sociales en faveur des dockers pour un montant de 566 millions €


The Commission today decided that the measures adopted by Italy on behalf of dock workers between 1992 and 1998 during the reform of its ports do not constitute aid.

La Commission a décidé aujourd'hui , que les mesures prises en faveur des dockers par l'Italie entre 1992-1998 pendant sa réforme portuaire ne constituent pas des aides.


The European Commission has today authorised all the social measures adopted on behalf of dock workers between 1992 and 1998 during the reform of Italian ports.

La Commission européenne a autorisé aujourd'hui toutes les mesures sociales prises en faveur des travailleurs portuaires entre 1992-1998 dans le cadre de la réforme des ports italiens.




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Date index: 2021-10-10
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