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Computer controlled drilling machine operator
Diamond driller
Diamond-drill operator
Diamond-drill runner
Diamond-point drill operator
Drill setup operative
Drilling
Drilling Operation Reports
Drilling machine operator
Drilling operation leaflet
Drilling operations
Gang drill operator
Hand drill operation
Hand held nibbling drill operative
Hand held nibbling drill operator
Hand held nibbling drill technician
Metal nibbling operator
Operate hand drill
Operation of hand drill
Pneumatic drill operator
Using hand drill
Weekly report of drilling operations

Traduction de «Drilling Operation Reports » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Drilling Operation Reports

Rapports sur les opérations de forage


computer controlled drilling machine operator | drill setup operative | drilling machine operator | gang drill operator

opérateur sur perceuse | opérateur sur perceuse/opératrice sur perceuse | opératrice sur perceuse


operation of hand drill | using hand drill | hand drill operation | operate hand drill

utiliser une perceuse manuelle


hand held nibbling drill operative | hand held nibbling drill operator | hand held nibbling drill technician | metal nibbling operator

grignoteur | opérateur sur grignoteuse | grignoteur/grignoteuse | grignoteuse


diamond driller [ diamond-drill runner | diamond-point drill operator | diamond-drill operator ]

opérateur de foreuse à couronne diamantée [ opératrice de foreuse à couronne diamantée ]


weekly report of drilling operations

rapport hebdomadaire du forage




pneumatic drill operator

conducteur de marteau pneumatique | conducteur de marteau-piqueur | ouvrier au marteau pneumatique(B)


drilling operation leaflet

manuel élémentaire de forage | ABC du forage


to develop mechanized drilling jumbo for heading operations involving drilling and shotfiring

mise au point de jumbos mécanisés pour le creusement des voies par foration et tir
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13 (1) While drilling is in progress on wells, the licensee, permittee or lessee or their agents shall maintain on a form approved by the Chief a daily report of drilling operations and such report shall be made in duplicate, one copy being at all times retained at the well and open to inspection by the Oil Conservation Engineer.

13 (1) Pendant qu’a lieu le forage du puits, le titulaire d’une licence, d’un permis ou d’une concession, ou son mandataire, doit consigner sur une formule approuvée par le chef, un relevé quotidien des travaux de forage; ledit relevé doit être fait en double, une copie étant conservée en tout temps au puits et mise à la disposition de l’ingénieur en conservation du pétrole à des fins d’inspection.


Hon. Grant Mitchell: Honourable senators, I have the honour to inform the Senate that, pursuant to the orders adopted by the Senate on Thursday, March 11, 2010, and Thursday, July 8, 2010, the committee had deposited with the Clerk of the Senate on Wednesday, August 18, 2010, its eighth report (interim) entitled: Facts Do Not Justify Banning Canada's Current Offshore Drilling Operations: A Senate Review In the Wake of BP's Deepwater Horizon Incident.

L'honorable Grant Michell : Honorables sénateurs, j'ai l'honneur d'informer le Sénat que, conformément à l'ordre de renvoi adopté le jeudi 11 mars 2010 et à l'ordre adopté par le Sénat le jeudi 8 juillet 2010, le Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles a déposé auprès du greffier du Sénat, le mercredi 18 août 2010, son huitième rapport intérimaire intitulé Les faits ne justifient pas l'interdiction des opérations actuelles de forage en mer : Étude au lendemain de l'incident de la plate ...[+++]


5. Stresses that UFF extraction, like conventional fossil fuel extraction, has risks; believes that these risks should be contained through pre-emptive measures including proper planning, testing, use of new and best available technologies, best industry practices and continuous data collection, monitoring and reporting conducted within a robust regulatory framework; considers it crucial, before the start of UFF operations, to require measuring for baseline levels of naturally occurring methane and chemicals in groundwater in aquife ...[+++]

5. souligne que l’extraction des combustibles fossiles non conventionnels comporte, tout comme l’extraction des combustibles fossiles traditionnels, des risques; considère que ces risques doivent être limités grâce à des mesures de prévention, dont une planification adéquate, des essais, l’utilisation des meilleures nouvelles technologies disponibles, l’application de bonnes pratiques du secteur ainsi qu’une collecte de données, un contrôle et des rapports en permanence, moyennant un cadre réglementaire solide; estime qu’il est nécessaire avant le début des opérations d’extract ...[+++]


5. Stresses that UFF extraction, like conventional fossil fuel extraction, has risks; believes that these risks should be contained through pre-emptive measures including proper planning, testing, use of new and best available technologies, best industry practices and continuous data collection, monitoring and reporting conducted within a robust regulatory framework; considers it crucial, before the start of UFF operations, to require measuring for baseline levels of naturally occurring methane and chemicals in groundwater in aquife ...[+++]

5. souligne que l’extraction des combustibles fossiles non conventionnels comporte, tout comme l’extraction des combustibles fossiles traditionnels, des risques; considère que ces risques doivent être limités grâce à des mesures de prévention, dont une planification adéquate, des essais, l’utilisation des meilleures nouvelles technologies disponibles, l’application de bonnes pratiques du secteur ainsi qu’une collecte de données, un contrôle et des rapports en permanence, moyennant un cadre réglementaire solide; estime qu’il est nécessaire avant le début des opérations d’extract ...[+++]


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Resuming debate on the consideration of the eighth report (interim) of the Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources entitled: Facts Do Not Justify Banning Canada's Current Offshore Drilling Operations: A Senate Review In the Wake of BP's Deepwater Horizon Incident, deposited with the Clerk of the Senate on August 18, 2010.

Reprise du débat sur l'étude du huitième rapport (intérimaire) du Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles, intitulé Les faits ne justifient pas l'interdiction des opérations actuelles de forage en mer : étude sénatoriale au lendemain de l'incident de la plate-forme Deepwater Horizon de BP, déposé auprès du greffier du Sénat le 18 août 2010.


The Honourable Senator Mitchell, Deputy Chair of the Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources, informed the Senate that, pursuant to the orders adopted by the Senate on March 11, 2010 and July 8, 2010, the committee had deposited with the Clerk of the Senate on August 18, 2010, its eighth report (interim) entitled: Facts Do Not Justify Banning Canada's Current Offshore Drilling Operations: A Senate Review In the Wake of BP's Deepwater Horizon Incident.—Sessional Paper No. 3/40-665S.

L'honorable sénateur Mitchell, vice-président du Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles, informe le Sénat que, conformément aux ordres adoptés par le Sénat le 11 mars 2010 et le 8 juillet 2010, le comité a déposé auprès du greffier du Sénat le 18 août 2010 son huitième rapport (intérimaire) intitulé Les faits ne justifient pas l'interdiction des opérations actuelles de forage en mer : étude sénatoriale au lendemain de l'incident de la plate-forme Deepwater Horizon de BP.—Document parl ...[+++]


Consideration of the eighth report (interim) of the Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources entitled: Facts Do Not Justify Banning Canada's Current Offshore Drilling Operations: A Senate Review In the Wake of BP's Deepwater Horizon Incident, deposited with the Clerk of the Senate on August 18, 2010.

Étude du huitième rapport (intérimaire) du Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles, intitulé Les faits ne justifient pas l'interdiction des opérations actuelles de forage en mer : étude sénatoriale au lendemain de l'incident de la plate-forme Deepwater Horizon de BP, déposé auprès du greffier du Sénat le 18 août 2010.


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