Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CD copier
CD duplication machine
CD duplicator
CD-R copier
CD-R duplicator
CD-duplicator machine
Chromosomal duplication
Chromosome duplication
Compact disc duplicator
Double posting
Dupe neg
Dupe negative
Duplicate Posting Tracking System
Duplicate display
Duplicate negative
Duplicate posting
Duplicated display
Duplicated entry
Duplicating
Duplicating negative
Duplication
Fluid duplicator
Gene amplification
Gene duplication
Hectographic duplicator
Liquid duplicator
Liquid hectograph
Photocopy
Photocopying
Reproduction of documents
Reprographic reproduction
Reprography
Spirit duplicating machine
Spirit duplicator
Spirit hectographic duplicator

Traduction de «Duplicate posting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Duplicate Posting Tracking System

Système de traitement des gains doubles RPC/AC


double posting [ duplicate posting ]

gain doublé [ gain double ]


spirit duplicator [ hectographic duplicator | fluid duplicator | liquid duplicator | spirit duplicating machine | liquid hectograph | spirit hectographic duplicator ]

duplicateur hectographique [ duplicateur à alcool | duplicateur à révélateur ]




CD duplicator | CD copier | CD-duplicator machine | CD duplication machine | compact disc duplicator | CD-R duplicator | CD-R copier

duplicateur de CD | duplicateur de disques compacts | duplicateur de CD-R


chromosomal duplication | chromosome duplication | gene amplification | gene duplication

duplication


fluid duplicator | liquid duplicator | spirit duplicator

duplicateur à alcool | duplicateur hectographique


reprography [ duplicating | duplication | photocopy | photocopying | reproduction of documents | reprographic reproduction ]

reprographie [ photocopie | reproduction de documents ]


dupe negative | duplicate negative | duplicating negative | dupe neg

contretype négatif


duplicate display | duplicated display

affichage dupliqué
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The Platform shall cooperate effectively and shall avoid duplication of work with other relevant expert groups and committees at Union level whose work has a link with undeclared work, in particular, the Senior Labour Inspectors Committee, the Expert Committee on Posting of Workers, the Administrative Commission for Social Security Coordination, the Public Employment Services Network, EMCO, SPC and the Working Group on Administrative Cooperation in the field of Direct Taxation.

1. La plate-forme coopère efficacement, en évitant le chevauchement avec leurs travaux, avec d'autres groupes et comités d'experts pertinents à l'échelon de l'Union dont les travaux ont un lien avec le travail non déclaré, en particulier le comité des hauts responsables de l'inspection du travail, le comité d'experts en matière de détachement de travailleurs, la commission administrative pour la coordination des systèmes de sécurité sociale, le réseau des services publics de l'emploi, l'EMCO, le CPS et le groupe de travail sur la coopération administrative en matière de fiscalité directe.


We will call on the government to increase its contribution to post-secondary education through the CHST and by encouraging greater information sharing and co-operation among colleges, universities and provinces, not by coming up with new programs that duplicate what is happening in the provinces and waste dollars that could and should be going to students.

Nous allons demander au gouvernement d'accroître sa contribution à l'enseignement postsecondaire dans le cadre du TCSPS et en encourageant un meilleur partage de l'information et une meilleure collaboration entre les collèges, les universités et les gouvernements provinciaux, au lieu de mettre en place des programmes qui font double emploi avec les programmes déjà en vigueur dans les provinces et qui gaspillent des deniers publics qui pourraient et devraient être destinés aux étudiants.


In a post-referendum survey of 330 St. John's voters conducted by a Memorial University political science class, 89 per cent of respondents agreed that the denominational system wastes a lot of money and that there is unnecessary duplication; and 75 per cent said that there should be a single school system for everyone, regardless of their religion.

Dans un sondage post-référendaire effectué auprès de 330 électeurs de St. John's et mené par un groupe de sciences politiques de l'Université Memorial, 89 p. 100 des répondants ont dit que le système confessionnel implique un gaspillage d'argent et des dédoublements inutiles. En outre, 75 p. 100 ont dit qu'il devrait y avoir un système scolaire unique pour tout le monde, peu importe la religion.


For instance, Conference Board of Canada numbers are derived from raw data on job postings from a large number of websites, less duplicates and redundant postings where these are identified.

Par exemple, le Conference Board du Canada tire ses chiffres des données brutes sur les avis d’offre d’emploi affichés sur une multitude de sites Web, après suppression des doublons.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Recalls that the Lisbon Treaty requires the Union to develop civilian and military capabilities for international crisis management across the entire range of tasks outlined in its Article 43, in particular conflict prevention, humanitarian and rescue tasks, military advice and assistance tasks, peace-keeping and post-conflict stabilisation; is, at the same time, of the opinion that duplication of instruments should be avoided and that a clear distinction should be made between instruments within and outside the scope of the CSDP, in accordance with Articles 196 and 214 TFEU; recalls the need to avoid any duplication with well esta ...[+++]

13. rappelle que le traité de Lisbonne exige que l'Union développe des capacités civiles et militaires de gestion des crises internationales pour l'ensemble des missions définies à son article 43, notamment les missions de prévention des conflits, les missions humanitaires et de secours, les missions de conseil et d'assistance en matière militaire, le maintien de la paix et les opérations de stabilisation à la fin des conflits; est en même temps d'avis qu'il convient d'éviter la redondance des instruments et d'opérer une distinction claire entre ceux qui, conformément aux articles 196 et 214 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, relèvent de la PSDC et ceux qui sont hors de son champ d'application; rappelle qu'il faut évi ...[+++]


117. Underlines the importance of the cooperation between the EU and the OSCE in regions of common interest and on issues such as conflict prevention, crisis management, post-conflict rehabilitation, and promotion and strengthening of the rule of law; expresses satisfaction that the scope of this cooperation has broadened and deepened in recent years, but calls for closer coordination and synergy in addressing crises and conflicts, avoiding duplication of efforts and developing cost-efficient approaches;

117. souligne l'importance de la coopération entre l'Union et l'OSCE dans les régions d'intérêt commun et sur des sujets tels que la prévention des conflits, la gestion des crises, la reconstruction d'après-conflit, ainsi que la promotion et le renforcement de l'état de droit; exprime sa satisfaction de voir qu'au cours des dernières années, le champ de cette coopération a été élargi et approfondi, mais appelle à une coordination et à des synergies plus étroites dans le traitement des crises et des conflits, en évitant les efforts redondants et en élaborant des méthodes rentables;


15. Regrets the fact that the EP-ROME study has been concluded with much delay and expects its conclusions to be taken into consideration in the 2003 estimates; hopes that the study will provide an effective tool to further modernise Parliament's human resources management; insists that a more systematic approach to training policy is still required; expects the principle of best practice to help scale down Parliament's staffing requirements for enlargement; regrets that the dispersion of Parliament's staff in three places of work remains a major obstacle to improving the allocation of human resources; points out, in particular, that the need to maintain a number of posts in Luxemb ...[+++]

15. regrette que l'étude ROME-PE n'ait été menée à bien qu'avec beaucoup de retard; espère que les conclusions de cette étude seront prises en considération dans l'état prévisionnel 2003; espère par ailleurs que cette étude constituera un instrument efficace pour moderniser la gestion des ressources humaines du Parlement; souligne qu'une approche plus systématique de la politique de formation demeure nécessaire; espère que le principe des meilleures pratiques contribuera à réduire les besoins en personnel qui sont liés à l'élargissement; regrette que l'éparpillement de l'effectif du Parlement entre trois lieux de travail reste un obstacle important à l'amélioration de l'utilisation des ressources humaines; fait observer notamment que ...[+++]


15. Regrets the fact that the EP-ROME study has been concluded with much delay and expects its conclusions to be taken into consideration in the 2003 estimates; hopes that the study will provide an effective tool to further modernise Parliament's human resources management; believes that Parliament´s administration will be most respected by its Members when it is to be efficient, coherent and politically balanced; requests that these principles be fully implemented by the end of this legislature; insists that a more systematic approach to training policy is still required; expects the principle of best practice to help scale down Parliament's staffing requirements for enlargement; regrets that the dispersion of Parliament's staff ...[+++]

15 regrette que l'étude ROME-PE n'ait été menée à bien qu'avec beaucoup de retard; espère que les conclusions de cette étude seront prises en considération dans l'état prévisionnel 2003; espère par ailleurs que cette étude constituera un instrument efficace pour moderniser la gestion des ressources humaines au Parlement; veut croire que l'administration du Parlement serait mieux respectée des députés si elle était efficace, cohérente et politiquement impartiale; exige la pleine application de ces principes avant la fin de la législature; souligne qu'une approche plus systématique de la politique de formation demeure nécessaire; esc ...[+++]


With Bill C-76, the federal government has given itself the powers to unilaterally impose national standards, particularly in the areas of post-secondary education and welfare, thus increasing useless duplication (1215) Even though all of Quebec's social and economic stakeholders agree that the Government of Quebec is the level of government which is in the best position and which is the most effective to deal with manpower training, the federal government refuses to withdraw from this sector with compensation.

Avec l'adoption du projet de loi C-76, le gouvernement fédéral s'est donné les pouvoirs d'imposer unilatéralement des normes nationales, notamment en éducation postsecondaire et dans le domaine de l'aide sociale, multipliant ainsi le gaspillage en dédoublements (1215) Alors que tous les intervenants socio-économiques du Québec s'entendent pour dire que le gouvernement du Québec est le palier de gouvernement le mieux placé et le plus efficace pour s'occuper de la formation de la main-d'oeuvre, le gouvernement fédéral, lui, refuse de se retirer de ce secteur avec compensation.


What are we trying to do is avoid duplicating the other aspects of regulations and guidelines that govern the conduct of people in post-employment.

Ce que nous essayons de faire, c'est d'éviter le double emploi avec les autres aspects des règlements et des lignes directrices qui régissent la conduite des gens après la cessation de leur emploi.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Duplicate posting' ->

Date index: 2022-05-25
w