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EEC Committee for Non-Edible Horticultural Products
Non-edible horticultural product

Traduction de «EEC Committee for Non-Edible Horticultural Products » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EEC Committee for Non-Edible Horticultural Products

Sous-commission Marché commun européen de l'Association internationale des producteurs de l'horticulture | AIPH [Abbr.]


non-edible horticultural product

produits horticoles non comestibles


COPA-COGECA Working Party for Non Edible Horticultural Products

Groupe de travail COPA-COGECA pour les produits horticoles non comestibles


Joint Committee on the Agreement concerning Products of the Clock and Watch Industry between the European Economic Community and the Swiss Confederation | Joint Committee on the EEC-Switzerland Clock and Watch Agreement

Commission mixte de l'accord concernant les produits horlogers entre la Communauté économique européenne et la Confédération suisse | Commission mixte de l'accord horloger CEE-Suisse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Council Decision 66/399/EEC of 14 June 1966 setting up a Standing Committee on Seeds and Propagating Material for Agriculture, Horticulture and Forestry (OJ 125, 11.7.1966, p. 2289/66).

Décision 66/399/CEE du Conseil du 14 juin 1966 portant institution d’un Comité permanent des semences et plants agricoles, horticoles et forestiers (JO 125 du 11.7.1966, p. 2289/66).


20. Stresses that horticulture is reliant on a variety of plant protection products (PPPs), and urges the Commission to take a risk-based approach to the regulation of these products that is justified by peer-reviewed, independent, scientific evidence; emphasises that minor uses are particularly vulnerable owing to the scarcity of the relevant active substances; calls on the Commission to strengthen the co-ordination of data generation across the Member States, in particular residues data, which is an essential requirement for authoris ...[+++]

20. souligne que l'horticulture est tributaire de plusieurs produits phytopharmaceutiques (PPP), et invite la Commission à adopter une approche fondée sur les risques pour réglementer ces produits, en la justifiant par des preuves scientifiques, indépendantes et soumises à une évaluation par des pairs; souligne que les usages mineurs sont particulièrement vulnérables, en raison de la faible disponibilité des substances actives concernées; invite la C ...[+++]


The Committee was represented at the hearing of the National Planning Board when it considered the opposition to the landfill site from the Nevitt Lusk Action group (Petition 295-05) due to the potentially negative impact on the region's horticultural production and the lack of consideration by the Irish authorities for the provisions of the Water Framework Directive given that the site was over a significant aquifer.

La commission était représentée à l’audition du National Planning Board lors de l’examen de l’opposition du groupe d’action Nevitt Lusk au site de décharge (Pétition 295-05) en raison de l’impact potentiellement négatif sur la production horticole de la région et du manque de considération des autorités irlandaises pour les dispositions de la directive-cadre sur l’eau, étant donné que le site était sur une importante nappe aquifère.


After informing the committee referred to in Article 16(1) or, where necessary, the committee set up by Article 14(1) of Council Regulation (EEC) No 2092/91 of 24 June 1991 on organic production of agricultural products and indications referring thereto on agricultural products and foodstuffs , the Standing Committee on Protected Geographical Indications and Protected Designations of Origin set up by Article 15(1) of Council Regulation (EC) No 510/2006 of 20 March 2006 on the protection of geo ...[+++]

Après information du comité visé à l’article 16, paragraphe 1, ou, le cas échéant, du comité institué par l’article 14, paragraphe 1, du règlement (CEE) no 2092/91 du Conseil du 24 juin 1991 concernant le mode de production biologique de produits agricoles et sa présentation sur les produits agricoles et les denrées alimentaires , du comité permanent des indications géographiques et des appellations d’origine protégées institué par ...[+++]


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On the basis of the opinions of the Scientific Committee on Toxicity, Ecotoxicity and the Environment (CSTEE), which the Commission also consulted pursuant to Article 9 of Council Directive 92/59/EEC on general product safety, the Commission decided on 7 December 1999 to prohibit the intentional use or placing on the market in quantities higher than 0.1% by weight of 6 phthalate esters, DEHP, DBP, BBP, DINP, DIDP and DNO in toys and childcare products intended to be placed in the mouth by children under three years of age. Since then ...[+++]

Sur la base des avis rendus par le comité scientifique sur la toxicité, l'écotoxicité et l'environnement (CSTEE), que la Commission a également consulté, en application de l'article 9 de la directive 92/59/CEE du Conseil sur la sécurité générale des produits, la Commission a décidé, le 7 décembre 1999, d'interdire l'utilisation délibérée ou la mise sur le marché, dans des proportions supérieures à 0,1% en masse, de six esters de phtalates (DEHP, DBP, BBP, DINP, DIDP et DNO ...[+++]


The Management Committee for Fisheries Products (MCFP) was set up under Council Regulation (EEC) No 3759/92. Article 32 of this Regulation provided for recourse to type II variant, a management procedure established by Decision 87/373/EEC.

Le Comité de gestion des produits de la pêche (CGPP) a été institué en vertu du règlement du Conseil (CEE) n 3759/92, dont l'article 32 prévoit le recours à la procédure de gestion de type II, variante a, instituée par la décision 87/373/CEE.


(8b) The Scientific Committee on Cosmetic Products and Non-Food Products intended for Consumers stated in its opinion of 25 September 2001 that substances classified according to Council Directive 67/548/EEC as carcinogens category 1 or 2 (except substances only carcinogenic by inhalation), mutagens category 1 and 2, or toxic to reproduction category 1 or 2 and substances with similar potentials, must not be intentionally added to cosmetic products, and that substances classified according to Council Directive 67/548/EEC as carcinogen ...[+++]

(8 ter) Le Comité scientifique pour les produits cosmétiques et les produits non alimentaires destinés aux consommateurs a stipulé, dans son avis du 25 septembre 2001, que les substances classées en vertu de la directive 67/548/CEE du Conseil comme cancérigènes des catégories 1 et 2 (excepté les substances cancérigènes uniquement en cas d'inhalation), comme mutagènes des catégories 1 et 2 ou comme toxiques pour ...[+++]


For the same reason the Committee on the Food Chain and Animal Health should also replace the Standing Committee on Plant Health in relation to its competence (for Directives 76/895/EEC(13), 86/362/EEC(14), 86/363/EEC(15), 90/642/EEC(16) and 91/414/EEC(17)) on plant protection products and the setting of maximum residue levels.

Pour les mêmes raisons, le comité permanent de la chaîne alimentaire et de la santé animale doit aussi remplacer le comité phytosanitaire permanent pour ce qui est de ses compétences [directives 76/895/CEE(13), 86/362/CEE(14), 86/363/CEE(15), 90/642/CEE(16) et 91/414/CEE(17)] en matière de produits phytopharmaceutiques et de fixation de limites maximales de résidus.


Every reference to the Standing Committee on Plant Health in Community legislation based upon and including Directives 76/895/EEC, 86/362/EEC, 86/363/EEC, 90/642/EEC and 91/414/EEC relating to plant protection products and the setting of maximum residue levels shall be replaced by a reference to the Standing Committee on the Food Chain and Animal Health.

Dans la législation communautaire, toutes les références au Comité permanent phytosanitaire basées sur et incluant les directives 76/895/CEE, 86/362/CEE, 86/363/CEE, 90/642/CEE et 91/414/CEE relatives aux produits phytosanitaires et à la fixation de teneurs maximales pour les résidus sont remplacées par une référence au Comité permanent de la chaîne alimentaire et de la santé animale.


For the same reason the Committee on the Food Chain and Animal Health should also replace the Standing Committee on Plant Health in relation to its competence (for Directives 76/895/EEC , 86/362/EEC , 86/363/EEC , 90/642/EEC and 91/414/EEC ) on plant protection products and the setting of maximum residue levels.

Pour les mêmes raisons, le comité permanent de la chaîne alimentaire et de la santé animale doit aussi remplacer le comité phytosanitaire permanent pour ce qui est de ses compétences [directives 76/895/CEE , 86/362/CEE , 86/363/CEE , 90/642/CEE et 91/414/CEE ] en matière de produits phytopharmaceutiques et de fixation de limites maximales de résidus.




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Date index: 2023-03-30
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