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ACCEE
ACEEC
ACTE
Associated Central and Eastern European Countries
Associated Countries of Central and Eastern Europe
Associated central and eastern European States
Associated countries of central and eastern Europe
Association of European Textile Collectivities
ECA
EDTA
EDTA-ERA
ERA-EDTA
European Association Agreement
European Association of Industries of Branded Products
European Brands Association
European Catering Association
European Cockpit Association
European Communal Catering Association
European Dialysis and Transplant Association
European Textile Association
European Textile Collectivities Association
European Welfare Catering Association
FMIO
Freedom of Movement Introduction Ordinance
SAA
Schengen Association Agreement

Traduction de «European Brands Association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Brands Association [ European Association of Industries of Branded Products ]

Association des industries de marque [ AIM | Association européenne des industries de produits de marque ]


European Textile Collectivities Association [ ACTE | Association of European Textile Collectivities | European Textile Association ]

Association des Collectivités Textiles Européennes [ ACTE | Association des collectivités textiles européennes ]


European Catering Association [ European Communal Catering Association | European Welfare Catering Association ]

Union restaurants collectifs européens


European Dialysis and Transplant Association | European Dialysis and Transplant Association - European Renal Association | European Renal Association - European Dialysis and Transplant Association | EDTA [Abbr.] | EDTA-ERA [Abbr.] | ERA-EDTA [Abbr.]

Association européenne de dialyse et de transplantation | EDTA [Abbr.]


Associated Central and Eastern European Countries | Associated Countries of Central and Eastern Europe | ACCEE [Abbr.] | ACEEC [Abbr.]

pays associés d'Europe centrale et orientale | PECO associés [Abbr.]


European Cockpit Association [ ECA ]

Association européenne des personnels navigants techniques [ ECA ]


associated central and eastern European States | associated countries of central and eastern Europe | ACCEE [Abbr.]

Etats associés d'Europe centrale et orientale | pays associés de l'Europe centrale et orientale | PAECO [Abbr.]


Agreement of 26 October 2004 between the Swiss Confederation, the European Union and the European Community on the Swiss Confederation's association with the implementation, application and development of the Schengen acquis | Schengen Association Agreement [ SAA ]

Accord du 26 octobre 2004 entre la Confédération suisse, l'Union européenne et la Communauté européenne sur l'association de la Confédération suisse à la mise en oeuvre, à l'application et au développement de l'acquis de Schengen | Accord d'association à Schengen [ AAS ]


Ordinance of 22 May 2002 on the Gradual Introduction of Freedom of Movement for Persons between the Swiss Confederation and the European Community and the Member States thereof and between the Member States of the European Free Trade Association | Freedom of Movement Introduction Ordinance [ FMIO ]

Ordonnance du 22 mai 2002 sur l'introduction progressive de la libre circulation des personnes entre, d'une part, la Confédération suisse et, d'autre part, la Communauté européenne et ses Etats membres, ainsi qu'entre les Etats membres de l'Association européenne de libre-échange | Ordonnance sur l'introduction de la libre circulation des personnes [ OLCP ]


European Association Agreement

accord européen d'association
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Notes that the number of newly registered cars in the EU and EFTA Member States saw a drop of 25 % between 2007 and 2013 (from more than 16 million newly registered cars down to 12 million, according to the European Automobile Manufacturers Association); highlights in this respect that sales of Opel/Vauxhall-branded cars in Europe dropped dramatically and fell by 39 % between 2007 and 2013;

4. relève que le nombre de voitures nouvellement immatriculées dans les États membres de l'Union et de l'AELE a reculé de 25 % entre 2007 et 2013 (de plus de 16 millions à 12 millions, d'après l'Association des constructeurs européens d'automobiles); fait remarquer à cet égard que les ventes de voitures des marques Opel et Vauxhall ont connu une forte baisse en Europe, en diminuant de 39 % entre 2007 et 2013;


[49] The European Brand Association and the Federal Chamber of Labour in Austria.

[49] Le European Brand Association et la Chambre fédérale autrichienne du travail.


8. Stresses the need to promote forms of association between different regions and a cross-sectoral partnership, so as to be capable of competing; recognises the role of representative bodies, such as associations, at regional, national and European level which provide for the promotion of regional brands and enhance and strengthen the growing region’s visibility; calls for greater attention to be paid to regional branding initia ...[+++]

8. souligne qu'il importe de promouvoir des formes d'association entre différentes régions ainsi qu'un partenariat intersectoriel pour pouvoir faire face à la concurrence; reconnaît le rôle des organismes représentatifs présents à l'échelle régionale, nationale et européenne, tels que les associations, qui s'attachent à faire connaître les marques régionales ainsi qu'à améliorer et à renforcer la notoriété croissante de leur région; demande qu'une plus grande attention ...[+++]


9. Believes that in order to provide for the increased success of regional quality brands, the exchange of experience, networking and partnerships are essential, as is the historic, cultural and symbolic heritage of a territory; recognises the role of representative bodies, such as associations, at regional, national and European level which provide for the promotion of regional brands and enhance and strengthen the growing region’s visibility; calls ...[+++]

9. estime que l'échange d'expériences, l'appartenance à un réseau, les partenariats, ainsi que le patrimoine historique, culturel et symbolique d'un territoire, revêtent une importance capitale pour garantir le succès grandissant des marques de qualité régionale; reconnaît le rôle des organismes représentatifs présents à l'échelle régionale, nationale et européenne, tels que les associations, qui s'attachent à faire connaître les marques régionales ainsi qu'à améliorer et à renforcer la notoriété croissante de leur région; demande qu'une plus grande attention ...[+++]


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9. Believes that in order to provide for the increased success of regional quality brands, the exchange of experience, networking and partnerships are essential; recognises the role of representative bodies, such as associations, at local, regional, national and European level which provide for the promotion of regional quality brands and enhance their visibility; calls on the Commission and Member States to promote the establishment of – preferably cross-border – platfo ...[+++]

9. estime que l'échange d'expériences, l'échange d'informations et le partenariat revêtent une importance capitale pour garantir le succès croissant de la marque de qualité régionale; reconnaît le rôle des organismes représentatifs présents à l'échelle locale, régionale, nationale et européenne, tels que les associations, qui s'attachent à faire connaître la marque de qualité régionale et à renforcer sa visibilité; invite la Commission et les États membres à promouvoir la mise sur pied de plateformes de coopération, si possible transfrontières; invite la Commission à renforcer le soutien existant en faveur de l'échange d'expériences e ...[+++]


[4] Survey on Unfair Commercial Practices in Europe, March 2011, organised by Dedicated on behalf of CIAA (European association of the food / drink industry) and AIM (European Brands Association)

[4] Survey on Unfair Commercial Practices in Europe, mars 2011, organisée par Dedicated pour le compte de la CIAA (Confédération des industries agro-alimentaires de l'UE) et de l'AIM (Association européenne des industries de marque).


7. Points out that currently the main form in which foreign companies are allowed to set up in China is through joint ventures, which are often associated with the transfer of strategic technologies that promote China's competitive development to the detriment of European industry; is convinced that further openness on the part of China towards other legal regulations allowing foreign investors to set up, combined with due protection of intellectual property rights (IPRs), industrial property, ...[+++]

7. souligne qu'à l'heure actuelle, les entreprises étrangères sont essentiellement autorisées à s'établir en Chine sous la forme d'entreprises mixtes, ce qui implique souvent le transfert de technologies stratégiques qui favorisent le développement compétitif de la Chine au détriment de l'industrie européenne; est convaincu qu'une plus grande ouverture de la Chine à adopter d'autres réglementations juridiques autorisant l'établissement d'investisseurs étrangers, associée à une mei ...[+++]


[60] AIM (The European Brands Association)

[60] AIM (Association européenne des marques).


[49] The European Brand Association and the Federal Chamber of Labour in Austria.

[49] Le European Brand Association et la Chambre fédérale autrichienne du travail.


[60] AIM (The European Brands Association)..

[60] AIM (Association européenne des marques).


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