Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
CFRETS
Close relations between educational systems
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education about urinary system function
Educational system
Examine building systems
Examine education system
Inspect building system
Inspect building systems
Inspecting building systems
Interconnections between educational systems
Modernisation agenda for higher education
School system
Teaching system

Traduction de «Examine education system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

analyser un système éducatif


inspect building system | inspecting building systems | examine building systems | inspect building systems

inspecter les installations techniques de bâtiments


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

système dual d'apprentissage | système dual de formation professionnelle


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs


Ear, nose and throat examination/treatment system

unité de traitement/d’examen ORL


modernisation agenda for higher education | Supporting growth and jobs – an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems

Soutenir la croissance et les emplois – un projet pour la modernisation des systèmes d’enseignement supérieur en Europe


Canadian Forces Recruiting, Education and Training System [ CFRETS | Director General Recruiting, Education and Training | Canadian Forces Recruiting, Training and Education System ]

Service du recrutement, de l'éducation et de l'instruction des Forces canadiennes [ SREIFC | Directeur général - Recrutement, éducation et instruction | Système de recrutement, instruction et éduction des Forces canadiennes ]


Education about urinary system function

enseignement sur le fonctionnement de l'appareil urinaire


Examination/treatment room sink system

système d’évier pour salle d’examen/de traitement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, it committed the parties to re-examine their legal system, social services and health care networks and their education system, as well as to review the funding levels available to those systems.

En outre, cela engageait les parties à réévaluer leur système juridique, leur réseau de services sociaux, de la santé, et leur système d'éducation, ainsi qu'à revoir les niveaux de financement dont ceux-ci disposent.


The report also covers topics such as early childhood education systems, intergenerational mobility in higher education, factors that influence education spending, career expectations among 15-year-olds, the makeup of the teaching force and the impact of examinations on access to secondary and higher education.

Le rapport porte également sur des aspects tels que les systèmes d’accueil et d’encadrement de la petite enfance, la mobilité intergénérationnelle dans l’enseignement supérieur, les facteurs ayant une incidence sur les dépenses d’éducation, les perspectives de carrière des jeunes âgés de 15 ans, la composition du personnel enseignant et la place des examens dans l’accès à l’enseignement secondaire et supérieur.


It is accompanied by a Commission staff paper that examines recent developments in European higher education systems and by the study 'Modernisation of higher education in Europe: funding and the social dimension' that examines trends in funding higher education and policies for opening up access to higher education (IP/11/1037).

Elle s’accompagne d’un document de travail des services de la Commission, qui examine les dernières évolutions des systèmes européens d’enseignement supérieur, et de l’étude Modernisation of higher education in Europe: funding and the social dimension [Modernisation de l’enseignement supérieur en Europe: financement et dimension sociale], qui analyse les tendances en matière de financement de l’enseignement supérieur et les politiques d’ouverture de l’accès à l’enseignemen ...[+++]


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'appre ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'appre ...[+++]


6. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

6. invite la Commission à examiner les interactions, et à dégager des synergies plus étroites, entre la directive 2005/36/CE relative à la reconnaissance des qualifications professionnelles, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'enseignement et la formation professionnels, avec une meilleure utilisation du cadre européen des certifications, du système européen de crédits d'appren ...[+++]


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin and disability (other than socio-economic) should be included;

6. est convaincu que, pour poursuivre un examen de l'efficacité/efficience et de l'équité des systèmes d'éducation en Europe, il convient de clarifier la terminologie, aussi bien en ce qui concerne les termes d'efficacité/efficience que celui d'équité; est convaincu que, pour étudier cette dernière, il convient d'inclure des caractéristiques particulières telles que le genre, l'origine ethnique ou le handicap (autre que socio-économique);


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin or disability (other than socio-economic) should be included;

6. est convaincu que, pour poursuivre un examen de l'efficacité/efficience et de l'équité des systèmes d'éducation en Europe, il convient de clarifier la terminologie, aussi bien en ce qui concerne les termes d'efficacité/efficience que celui d'équité; est convaincu que, pour étudier cette dernière, il convient d'inclure des caractéristiques particulières telles que le genre, l'origine ethnique ou le handicap (autre que socio-économique);


We travelled throughout Alberta to examine areas within our education system that we found to be discriminatory, inappropriate or racist, and to look into ways and means by which we could improve our education system to overcome the intolerance and lack of understanding that seemed to prevail in many areas of our province.

Nous avons parcouru tout l'Alberta pour examiner les activités de notre système d'enseignement que nous considérions comme étant discriminatoires, déplacées ou racistes, et pour trouver des moyens d'améliorer le système d'enseignement, afin de surmonter l'intolérance et le manque de compréhension qui semblaient être répandus dans bien des régions de notre province.


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transparency of higher education systems ...[+++] INVITES higher education establishments, professional organizations and other competent authorities to continue discussions so as to ensure that sufficient provision is made in curricula for the needs of the professions at European level; INVITES the Commission: - to encourage representatives of the economic and professional world, the social partners and students to participate in all appropriate "Thematic Networks" set up under SOCRATES, - to examine more specifically among the suggestions put forward in the course of the debate, in cooperation with the Member States, = possibilities for the introduction on a voluntary basis of a European administrative annex to the diploma.

A cet effet, il demande à la Commission d'assurer une large distribution du rapport sur les résultats du débat et d'encourager davantage la réflexion à ce sujet ; SOULIGNE que le dialogue entre les autorités compétentes dans les deux domaines de la reconnaissance doit être intégré dans les activités courantes des structures nationales existantes ; INVITE les Etats membres et la Commission à encourager une meilleure coordination des structures nationales responsables de la distribution des informations sur les deux domaines de la reconnaissance, telles que les NARIC, les Euro-Info-Centres etc., et à renforcer les banques de données, tel ...[+++]


w