Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APA
Almaty Programme of Action
Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Follow research on special needs education
Follow special needs education research
Framework for Action on Special Needs in Education
SNE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs teacher
Special needs education
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Stay abreast of research on special needs education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs
Track research on special needs education

Traduction de «Framework for Action on Special Needs in Education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Framework for Action on Special Needs in Education

Cadre d'action pour l'éducation et les besoins éducatifs spéciaux


Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs in Education

Déclaration de Salamanque et cadre d'action pour les besoins éducatifs spéciaux


assist children with special needs in education setting | help children with special needs in education settings | assist children with special needs in education settings | identify necessary classroom adaptions for children with special needs

assister des enfants ayant des besoins spéciaux en milieu éducatif


World Conference on Special Needs in Education: Access and Quality

Conférence mondiale sur les besoins éducatifs spéciaux : accès et qualité


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

enseignant spécialisé | enseignant spécialisé/enseignante spécialisée | enseignante spécialisée


follow special needs education research | track research on special needs education | follow research on special needs education | stay abreast of research on special needs education

suivre la recherche en matière de besoins éducatifs spéciaux


Almaty Programme of Action | Almaty Programme of Action: Addressing the Special Needs of Landlocked Developing Countries within a New Global Framework for Transit Transport Cooperation for Landlocked and Transit Developing Countries | APA [Abbr.]

Programme d'action d'Almaty | PAA [Abbr.]


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

besoins éducatifs spéciaux | éducation répondant à des besoins spéciaux | enseignement spécialisé


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Agence européenne pour l’éducation adaptée et inclusive | Agence européenne pour le développement de l'éducation pour les élèves ayant des besoins particuliers


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– having regard to the ‘The Dakar Framework for Action’ adopted by the World Education Forum of 26-28 April 2000 and to the UN Millennium Declaration of 8 September 2000,

– vu le cadre d'action de Dakar adopté lors du forum mondial sur l'éducation qui s'est tenu du 26 au 28 avril 2000, et la déclaration du Millénaire des Nations unies du 8 septembre 2000,


– having regard to the ‘The Dakar Framework for Action’ adopted by the World Education Forum of 26-28 April 2000 and to the UN Millennium Declaration of 8 September 2000,

– vu le cadre d'action de Dakar adopté lors du forum mondial sur l'éducation qui s'est tenu du 26 au 28 avril 2000, et la déclaration du Millénaire des Nations unies du 8 septembre 2000,


EU action will support national efforts through ET 2020, the strategic framework for European cooperation in education and training [18], to remove legal and organisational barriers for people with disabilities to general education and lifelong learning systems; provide timely support for inclusive education and personalised learning, and early identification of special needs ...[+++]rovide adequate training and support for professionals working at all levels of education and report on participation rates and outcomes.

L’Union soutiendra les mesures nationales qui ont été engagées au titre du cadre stratégique «Éducation et formation 2020» pour la coopération européenne dans le domaine de l’éducation et de la formation[18] et visent à éliminer les entraves juridiques et structurelles auxquelles se heurtent les personnes handicapées dans l’accès à l’enseignement général et aux systèmes d'éducation et de formation tout au long de la vie ...[+++]


The specific evaluations relate to the participation in the SOCRATES programme of people with special education needs (European Agency for Special Needs, Copenhagen), the impact of Erasmus in engineering (Sociedade portuguesa de inovaçao, Porto) and the results of the Comenius 1 and Lingua E actions (Deloitte and Touche, Brussels).

Les évaluations spécifiques portent sur la participation dans le programme SOCRATES des personnes à besoins éducatifs spécifiques (European Agency for special needs, Copenhague), l'impact d'Erasmus dans le domaine de l'ingéniérie (Sociedade portuguesa de inovaçao, Porto) et les résultats des actions 1 de Comenius et E de Lingua (Deloitte and Touche, Bruxelles).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Effective action to respond to diversity in all its forms and to provide inclusive education and training for all learners is needed, focusing on disadvantaged groups such as learners with special needs, newly arrived migrants, people with a migrant background and Roma.

Il faut des mesures efficaces pour répondre à la diversité dans toutes ses formes et pour offrir une éducation et une formation inclusives à tous les apprenants, en particulier aux groupes défavorisés, comme les apprenants ayant des besoins particuliers, les migrants nouvellement arrivés, les personnes issues de l'immigration et les Roms.


Reinforce mutual learning on effective ways to raise educational achievement in an increasingly diverse society, in particular by implementing inclusive educational approaches which allow learners from a wide range of backgrounds and educational needs, including migrants, Roma and students with special needs, to achieve their fu ...[+++]

Renforcer l'apprentissage mutuel de méthodes efficaces visant à relever le niveau de formation dans une société de plus en plus diversifiée, notamment en mettant en œuvre des approches éducatives globales qui permettent aux apprenants ayant des situations et des besoins éducatifs différents, y compris les migrants, les Roms et les élèves aux besoins particuliers, de s'épanouir pleinement; améliorer les possibilités de formation pour les adultes âgés et l'apprentissage intergénérationnel.


As the victims are too ashamed or afraid to testify and half the trafficked women and children who return home end up back in circulation, the perpetrators generally get away scot-free and so the sort of preventive action that is needed involves educating potential victims at as early a stage as possible and the fostering of popular awareness of the problem.

Les victimes étant trop honteuses ou effrayées pour témoigner, et la moitié des femmes et des enfants qui retournent chez eux se retrouvant à nouveau dans le circuit, les malfaiteurs s’en tirent généralement sans encombres. Il est donccessaire, à titre d’actions préventives, d’informer les victimes potentielles au stade le plus précoce possible, et de sensibiliser la population au problème ...[+++]


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs (SEN), including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an acce ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garant ...[+++]


24. Calls on the Commission to produce reliable statistics about the extent of the requirements for special needs provision in all the European Schools and further urges the Board of Governors to carry out a survey of provision at each of the European Schools for pupils with special educational needs, including children with physical and/or intellectual disabilities; asks the Board of Governors to draw up a set of minimum standards relating to educational provision, to undertake an accessibil ...[+++]

24. invite la Commission à présenter des statistiques fiables sur les exigences en matière de besoins spécifiques dans toutes les écoles européennes et exhorte en outre le conseil supérieur à procéder à une enquête dans ce domaine dans chacune des écoles européennes pour les élèves ayant des besoins spécifiques, y compris les enfants ayant des handicaps physiques et/ou intellectuels; demande au conseil supérieur d'établir un ensemble de normes minimales en ce qui concerne les prestations éducatives, d'entreprendre un audit sur l'accessibilité des écoles européennes afin de garant ...[+++]


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and users, the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation, p ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui forme les fonctionnaires nationaux et européens dans le domaine de l'intégration européenne, l'Académie de droit européen de Trèves, q ...[+++]


w