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Adjust cylinder valves
Carbon dioxide-cooled natural-uranium-fuelled reactor
Checking valves
Co2-cooled natural-uranium-fuelled reactor
Cylinder valve operating
Cylinder valves operating
Fuelling adapter
Fuelling bay
Fuelling receptacle
Fuelling station
Fuelling system supervising
Fuelling valve
Fuelling valve control switch
Manage fuelling system
Managing system for fuelling
Monitor valves
Operate cylinder valves
Pressure fueling valve
Pressure fuelling valve
Refuelling adapter
Refuelling connector
Refuelling hose adapter
Refuelling valve
Supervise system for fuelling
Valves checking
Valves monitoring

Traduction de «Fuelling valve » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pressure fuelling valve [ pressure fueling valve ]

robinet d'avitaillement sous pression


fuelling valve | refuelling valve

robinet d'avitaillement


refuelling valve [ fuelling valve ]

robinet d'avitaillement


fuelling valve control switch

interrupteur de commande robinet d'avitaillement


fuelling system supervising | supervise system for fuelling | manage fuelling system | managing system for fuelling

gérer des systèmes d’alimentation en carburant


carbon dioxide-cooled natural-uranium-fuelled reactor | co2-cooled natural-uranium-fuelled reactor

réacteur d'uranim naturel refroidi par CO2


fuelling adapter | refuelling hose adapter | refuelling adapter | fuelling receptacle | refuelling connector

prise d'avitaillement




cylinder valve operating | cylinder valves operating | adjust cylinder valves | operate cylinder valves

régler la vanne d’une bouteille


checking valves | valves monitoring | monitor valves | valves checking

contrôler des vannes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For diesel and LPG fuelled gas engines, the hydrocarbon analyser shall be of the Heated Flame Ionisation Detector (HFID) type with detector, valves, pipework, etc. heated so as to maintain a gas temperature of 463 K ± 10 K (190 ± 10 °C).

Pour les moteurs diesel et les moteurs fonctionnant au GPL, l’analyseur d’hydrocarbures doit être un détecteur dit d’ionisation de flamme chauffé (Heated Flame Ionisation Detector ou HFID) et être équipé d’un détecteur, de valves, de tuyaux, etc. chauffés afin de maintenir les gaz à une température de 463 K ± 10 K (190 ± 10 °C).


Such developments contributed indeed to the reductions achieved so far (mainly the introduction of High Speed Direct Injection Diesel (HDI) engines and to less extent by the introduction of Gasoline Direct Injection (GDI) engines, Continuously Variable Transmission, (CVT), Variable Valve Lift (VVL), as well as other technical improvements, and Alternative Fuelled Vehicles (AFVs) as well as Dual Fuelled Vehicles (DFV)).

Cette évolution a de fait contribué aux réductions réalisées jusqu'à présent (principalement l'introduction des moteurs diesel à injection directe à grande vitesse (HDI), et, dans une moindre mesure, celle des moteurs à essence à injection directe (GDI), de la transmission à variation continue (CVT), de la levée variable des soupapes (VVL) et d'autres améliorations techniques, ainsi que celle des véhicules utilisant un carburant de substitution (AFV) et des véhicules bi-carburant).


For diesel and LPG fuelled gas engines, the hydrocarbon analyser shall be of the Heated Flame Ionisation Detector (HFID) type with detector, valves, pipework, etc. heated so as to maintain a gas temperature of 463K ± 10K (190 ± 10 °C).

Pour des moteurs Diesel, l'analyseur d'hydrocarbures doit être un détecteur dit d'ionisation de flamme chauffé (Heated Flame Ionisation Detector ou HFID) et être équipé d'un détecteur, de valves, de tuyaux, etc. chauffés afin de maintenir les gaz à une température de 463 K ± 10 K (190 ± 10 °C).


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